Bed kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Bed kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 00:22

Oke, dat ken ik wel van vroeger. Zie je nog erg weinig tegenwoordig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 00:29

Die zijn gewoon te koop bij bouwmarkten en veel beddenzaken hebben ze ook.

Hier nu na verschillende soorten bedden te hebben gehad. Twee losse bedden, twee lossen matrassen. Boxspring nu ipv spiraal of lattenbodem. Heb schuim matras gehad, binnenvering traagschuim en een speciaa matras dat ook in ziekenhuizen wordt gebruikt.

En boxspring nu werkt goed. Ook met hondenharen. Is wel stof maar blijft netjes. Boxspring van mij is snoiehard met extra harde matras ook. Van ex is alles iets zachter. Traagschuim werkt niet bij mij. Ik kan daarin niet omdraaien s nachts. Lattenbodem knakt snel door en is vaak slapper. Pocketvering of springveer bodem worden vaak ook sneller slap. Tenzij je die van aupinv oid hebt. Daarin zie je toch je geld in terug.

Bed met speciale matras was een metalen bodem met gaatjes.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 00:41

Ik ben er wel van overtuigd dat het de combinatie is. Wij hadden een binnenverings matras op een lattenbodem en dat was lang stevig.

Toen dit matras kwam na mijn hernia, was hij super fijn. Maar ik wilde een bed dat ik mooi vond. Was niet duur en met simpele lattenbodem.
Dat was in het begin geen probleem. De laatste tijd merk je echt dat de lattenbodem niet genoeg steun en stevigheid geeft voor dit matras.
Maar we gaan geen nieuwe bodem kopen in 140, dus matras moet ook nieuw. Dan krijg je weer nieuwe combinaties die je kan maken.

We nemen sowieso 2 matrassen, maar wel uit zelfde type en met zelfde hoogte.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:19

Investeren in een goed bed heb je wel veel plezier van! Ik zou echt nooit meer een bed van Ikea of andere budgetwinkels willen.
Wij hebben een morgana boxspring met heerlijke matrassen die je in alle standen kan zetten. Slaapt werkelijk heerlijk. Kost wat, maar je hebt ook wat.
Wat betreft boxspring of gewoon ledikant met lattenbodem; dat is echt een kwestie van persoonlijke smaak van wat je mooi vind en wat je lekker vind liggen. Een goed ingestelde lattenbodem en matras is net zo goed als een goed ingestelde boxspring :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:24

Morgana hebben we nu ook hier. Voor die tijd een ziekenhuis hoog laag bed (heel romantisch ook met een gewoon bed ernaast) en daarvoor auping. Toch een slimme investering ook al is de aanschaf echt heel duur.