Nieuwe banken met huisdieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voor bank zou jij kiezen met huisdieren?

(nep)Leren bank.
62 (57%)
Stoffen bank.
35 (32%)
Anders..
10 (9%)

Totaal aantal stemmen: 107

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:06

Aedema schreef:
tiwi1969 schreef:
Ik heb mijn leren bank van dik 3000 euro nu 8 jaar en hij ziet er niet meer uit. Helemaal kaal en gekrast van de nagels van mijn Bulldog.
Hij zit nog heerlijk dus wij doen het er maar mee.
Als de Bulldog er niet meer is, is nu 10 jaar en heeft niet het eeuwige leven, dan zoek ik op MP naar een mooie tweedehands bank, wel weer leer.
Mijn vorige bank was van stof en ging vreselijk naar hond ruiken en was slecht schoon te maken.

Honden op de grond is geen optie, vinden wij niet gezellig.

Maar nooit koop ik meer zo'n dure bank.

3000 gaat ook wel een beetje ver over mijn budget := Al is 8 jaar wel een hele lange tijd, wanneer begon deze echt op te raken denk je?

Op mijn huidige banken sproei ik wel eens met een spuiter, hier doe ik een heel klein beetje wasverzachter in en meng dit met water, goed schudden en dan ruikt die weer heerlijk. Dus om de geur zou een stoffen bank voor mij niet zo'n probleem zijn.

Met een jaar of 3 de eerste krassen/slijtplekken in de verf, met 5 jaar echt niet netjes meer en nu echt kaal gesleten.

Een Bulldog heeft wel erg dikke harde nagels die slopen veel meer dan de nagels van mijn Border Collie

dromertje2

Re: Nieuwe banken met huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 23:12

Ik heb vorig jaar een nieuwe bank gekocht en voor nepleder gegaan. Hebben een hond en kat. Die neplederen kunnen we zo met een vod afkuisen en voor één of ander reden krabt mijn kat niet aan nepleder, wat wel het geval was op de stoffen, daar was geen stof meer aan elke hoek :=

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 09:57

Ik hoop dan ook echt dat mijn kat er ook niet meer aan gaat krabben, zijn er anders nog middeltjes die je ertegen kan doen zodat ze de bank niet meer als krabpaal zien?
Klinkt nu heel overdreven, ze gebruikt de krabpaal ook heel veel maar heb soms echt het idee dat ze het doet om mij te irriteren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:04

Ik zou voor echt leer gaan, eventueel met een kleedje/ dekentje erop als je niet thuis bent. Die kan net wat beter tegen een stootje, en gaat een stuk langer mee dan nep-leer.

Stof vangt nou eenmaal haar, daar moet je tegen kunnen. Ik heb een half stoffen en half kunstleren bank, en ik moet zeggen dat de beschadigingen me mee vallen, maar met het kunstleer zit je er wel zo doorheen als ze de nagels er echt in gaan zetten. Het schoonmaken doe ik met een rubberen borstel, dagelijks stofzuigen gaat me net wat te ver voor de bank, en die zuigkracht lijkt me ook niet al te best om er elke dag op los te laten.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 12:34

De bank word er inderdaad niet netter op, ik vind het alleen wel sneu voor het geld als ik een leren bank koop en mijn kat zet haar klauwen er letterlijk gelijk in. Nu weet ik dus niet of dit dan zal gebeuren maar voor een dure bank wil ik toch wel een aantal jaar van kunnen genieten.
Ik ben nog nooit vies van het haar geweest van mijn hond en kat, ik hou zielsveel van ze en weet dat het erbij hoort, maar het is gewoon zo'n drama om elke keer weer die bank er netjes uit te laten zien...

Misschien dan toch maar het risico nemen om een leren bank te kopen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:42

Hier een echte leren bank. Heerlijk. Makkelijk te onderhouden en na 5 jaar nig steeds bijna als nieuw. Eens in de zoveel tijd gied schoonmaken en invetten doet wonderen 2 honden die er dagelijks op liggen. Doekje erover en klaar. Krassen poets je zo weg. Was een tip uit mijn lijf maar dubbel en dwars waard. Nou heb ik ook een gruwelijke hekel aan schoonmaken dus dat stond bij mij voorop bij de keuze van leer.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:44

De kat van mijn vriend heeft nooit aan zijn leren banken gekrabt. Nu heeft hij er een stoffen bij en het is raak.

Kun je om te testen geen goedkope leren bank halen? Voor tijdelijk, via marktplaats of de kringloop oid. Een nieuwe bank kan altijd nog. Het zou zonde zijn als een nieuwe leren bank kapot gekrabt wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:48

Enigste stof die tegen kattennagels kan is de microfaser, heb een bankje gehad waar ze de nagels flink in gezet hebben en niets te zien. Houd niet van stof en ik heb me maar aangewend om twedehands te zitten Mijn laatste aankoop, zeven jaar geleden, een prachtige 2 en 3 zits, leer van montel voor 50 euro op marktplaats. Is nu bijna weer aan vervanging toe du dat word weer een tweede handsje.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:49

Mijn kat gebruikte de vorige bank ook als krabpaal, ook bovenop de rugleuning lekker uitrekken met de nageltjes in het stof was favoriet.

Nu heb ik een ander stoffen bank, die heb ik voor niks van iemand gekregen die ervan af moest. En tot mijn verbazing krabt ze daar niet aan.

Een echt nieuwe bank komt er pas als de poesjes overleden zijn, tot die tijd begin ik niet aan het kopen van een stoffen bank. Ook al krabben ze er niet aan, er blijven toch nagels in hangen, er komt altijd iets van beschadiging. Dus de gratis bank zal het nog een paar jaar moeten volhouden....

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:11

Nepleer vind ik persoonlijk lelijk en oncomfortabel. Zo snel een plakkerige zweetkont in de zomer en kil in de winter. Doe mij maar een gemêleerde stoffen bank. Ik heb 2 honden en een kat en na 5 jaar nog steeds een keurige bank hier. Mijn honden komen alleen met uitnodiging op de bank, als ik zeg: ga je kleedje maar pakken. Ze haalt het plaid dan en dat gaat op de bank en dan mogen ze er lekker bij.

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:12

Je kunt bijvoorbeeld Feliway op de bank spuiten. Werkt bij mij goed. Vorige bank krapten ze ook aan. En nu bij m'n nieuwe met Feliway erop heel zelden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:01

Wij hebben twee grijze stoffen banken en twee draken van katten. Ze krabben niet aan de banken maar ik ontkom er niet aan dat er soms toch een haaltje in komt. Deze haal ik er dan uit.
Sinds kort hebben we twee grote kleden over de bank als wij er niet zijn, scheelt een boel haren op de bank want als wij wel thuis zijn ligt alleen de kater bij mij op de armleuning, terwijl het overdag gebruikt wordt als een soort slaap/apekooi object.

Ik heb gewoon twee grote matrashoezen in de kleur van de bank gekocht en deze doe ik er dan om geen. Blijft perfect zitten door het elastiek en omdat ze best groot zijn vallen ze ook niet erg op. Als ze te klein zijn ontstaat er namelijk een soort van tent en daar zijn ze uiteraard helemaal gek op ;)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:04

Ik zou gaan voor een mooie gebruikte echte leren bank.
Genoeg te vinden van mensen die erop zijn uitgekeken of gaan verhuizen waarbij de bank niet in de andere woning past.
Wel even goed opletten bij een echt leren bank of dat hij goed verzorgd is geweest. Regelmatig ingevet enzovoorts.

Mona2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:17

ik zou gaan voor een Ektorp van de Ikea, is een stoffenbank, hoezen in de wasmachine en bank is weer als nieuw, en als de hoezen versleten zijn hoef/kun je de hoezen los kopen bij de Ikea,en hoef je niet helemaal een nieuwe bank :-)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 17:23

Ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan! Hond mocht absoluut niet op de bank, helaas ging meneer er telkens stiekem op liggen 's nachts en als we weg waren! Zo gauw hij iets hoorde lag hij weer braaf in de mand, alleen de haren op de bank hebben hem verraden! Wij hebben stoffen banken, want leer vond ik altijd zo plakken bij mijn ouders. Ik heb nu een kleed van de Jysk over de bank liggen, daar mag hij dan op liggen en ik was hem elk weekend uit. Als er visite komt gooi ik hem eraf en hebben we een nette bank!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 23:50

Als ik al deze verhalen zo hoor en naar de poll kijk zou de meerderheid toch voor een leren bank gaan.
De tip van Feliway hou ik ook absoluut in mijn achterhoofd, stinkt dit spul niet?
Ik wil deze zomer nog even afwachten met de banken van mijn ouders, of dit ook erg heet word of gaat plakken als je erop zit.

Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties, word erg gewaardeerd. Meer tips en/of suggesties zijn natuurlijk altijd welkom :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:54

Wij hebben Suède! Wat is dat spul goddelijk! <3 De honden gaan er zeiknat en moddervies opliggen en als alles droog is dan ga ik er met de stofzuiger en een vochtige doek overhemd en voila, schoon! *\%/*

Twee keer per jaar doe ik het met de stoomreiniger stomen en één keer per jaar breng ik de hoezen naar de stomerij voor het idee, maar dat hoeft niet perse.

Kortom, suède is fantastisch! En lekker warm. :))

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:56

Ik heb een stoffen bank. Je ziet er vrijwel niks op maar ik wil niet weten hoe zwart het water zou zijn als ik m zou wassen :+

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:57

Wij hebben een hond die 's nachts graag op de bank ligt, dus ook hier haar op de bank (kleed helpt wel iets). Vorig jaar een nieuwe stoffen bank gekocht met een fijne structuur. Hiervoor hadden we een bank met een wat groffere stof, daar bleven de haren meer in steken. Tevens was de stof ook beschadigd door het vele stofzuigen. Nu gebruik ik de animal hair remover van pfiff (https://www.agradi.nl/pfiff-animal-hair-remover.htm), dat werkt echt heel goed. Zelfs haren die ik in de eerste instantie niet zag zitten krijg ik zo bij elkaar op een hoopje en dan zuig ik ze zo weg. De stof is nog net zo mooi als in het begin.

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:58

De Feliway ruik je alleen als je het net er op hebt gedaan ff, maar dat is maar heel kort. Daarna ruik je het niet. Schijnt dat dat zelfde geur afgeeft als dat zij zelf afgeven. Wat door het krabben laten ze ook hun geur achter. Maar doordat de geur er al op zit, schijnt het dat ze daarom die behoefte niet meer zo hebben om er te krabben. De eerste tijd wel even de krabpaal naast/bij de bank zetten. (Daar geen Feliway op spuiten!)

Wij hebben gewoon weer een stoffe bank gekocht, maar wel redelijk sterke stof.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 00:02

Heb zelf nu een stoffen bank. Denk dat ik hierna een leren bank wil. Ideaal schoonmaken. Mijn ouders hadden vroeger een leren bank de krasjes zag je op Den duur wel, maar na het behandelen van het leer Was dit bijna niet te zien.
Bij ons stond 1 bank in de 'zon' en 1 bank in de 'schaduw' Had ik het koud ging ik op de bank zitten waar de zon op scheen en zomers als het warm Was kroop ik heerlijk op de koude bank waar de zon niet op scheen. Heerlijk <3

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 00:13

Wij hebben een stoffen (grove stof) en een soort suede achtige. Van beide stofzuig je de haren zo af en met een doekje veeg je zo de vlekken weg. Wij hebben 3 katten en een hond (een boomer) en nooit problemen. Soms wil 1 van de katten de stoffen bank nog wel eens te grazen nemen, maar als we even boos worden, doet ie het een tijd weer niet. We hebben nu wel een deken op de 'suede' bank liggen, omdat deze donker is en de katten voornamelijk wit en we er niet de hele dag met de stofzuiger naast willen zitten :D

Edit: Als je toch voor leer wil gaan, raad ik je in ieder geval nepleer af. Ik heb niet anders gezien dan dat het een magneet is voor katten en krabben en dat zie je ook nog eens super goed en is onherstelbaar (bij echt leer heb je middeltjes waarmee je het kunt behandelen en de kras redelijk dicht trekt).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 00:25

Ik heb een hele goede kwaliteit echt leren bank, die zijn ook niet zo krasgevoelig. Hond en twee katten komen er dagelijks op en hij ziet er naar 6 jaar nog uit als nieuw. Afnemen met een leerdoekje van de action en af en toe in het vet zetten.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 00:39

Ik zou voor stof gaan
Je hent bepaaldw banken van ietwat ruwwr gehaakt achtig stof (sorry ik weet het even niet ui te leggen)
Die kam je heel makkelijk stofuigen

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 10:24

Mijn banken zijn inderdaad erg ruw, die haren zitten er echt in vast en kan ze er niet met de hand afvegen. Vandaar dat ik ook altijd moet stofzuigen.