Aedema schreef:tiwi1969 schreef:Ik heb mijn leren bank van dik 3000 euro nu 8 jaar en hij ziet er niet meer uit. Helemaal kaal en gekrast van de nagels van mijn Bulldog.
Hij zit nog heerlijk dus wij doen het er maar mee.
Als de Bulldog er niet meer is, is nu 10 jaar en heeft niet het eeuwige leven, dan zoek ik op MP naar een mooie tweedehands bank, wel weer leer.
Mijn vorige bank was van stof en ging vreselijk naar hond ruiken en was slecht schoon te maken.
Honden op de grond is geen optie, vinden wij niet gezellig.
Maar nooit koop ik meer zo'n dure bank.
3000 gaat ook wel een beetje ver over mijn budgetAl is 8 jaar wel een hele lange tijd, wanneer begon deze echt op te raken denk je?
Op mijn huidige banken sproei ik wel eens met een spuiter, hier doe ik een heel klein beetje wasverzachter in en meng dit met water, goed schudden en dan ruikt die weer heerlijk. Dus om de geur zou een stoffen bank voor mij niet zo'n probleem zijn.
Met een jaar of 3 de eerste krassen/slijtplekken in de verf, met 5 jaar echt niet netjes meer en nu echt kaal gesleten.
Een Bulldog heeft wel erg dikke harde nagels die slopen veel meer dan de nagels van mijn Border Collie
Al is 8 jaar wel een hele lange tijd, wanneer begon deze echt op te raken denk je?

De honden gaan er zeiknat en moddervies opliggen en als alles droog is dan ga ik er met de stofzuiger en een vochtige doek overhemd en voila, schoon!