(A)sociaal parkeren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:15

Ik vind het logisch dat de buurvrouw hiervan baalt. Waarschijnlijk heeft degene voor jou dit wel altijd toegelaten, waardoor zij altijd er gemakkelijk in en uit heeft gekund, en nooit onder de boom heeft hoeven staan. Nu kom jij en jij 'dwingt' haar niet alleen een slechtere plek op, maar ook nog eens om heel veel moeite te doen om te parkeren.

Ik zeg niet dat ze gelijk heeft, maar wel dat k t snap

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:20

Door dat de TS haar auto in het midden zet, is de buurvrouw 'verplicht' om in de (naar haar idee) beperkte ruimte te parkeren. Dat vindt ze lastig en daarom is TS aso...

Jammer voor de buurvrouw denk ik dan...

Sleeper

Re: (A)sociaal parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:22

Als de buurvrouw het inderdaad moeilijk vind om te parkeren (zoals hier aangenomen word) dan kan de buurvrouw dit ook aangeven. Zo te lezen is ze mondig genoeg dus dan zou je ook mogen verwachten dat ze de werkelijke reden vertelt. (als je aanneemt dat dat dus de reden is)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:23

Vjesta: dan heeft ze gewoon geluk gehad mocht dat zo zijn. Ze heeft nergens recht op. Ja, een parkeerplek. Maar die heeft ze ook. Alleen niet die naar wens is. Ja, jammer dan.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:30

Als buurvrouw moeilijk kan file parkeren, dan had ze even aan moeten bellen bij ts, en vriendelijk kunnen uitleggen hoe het zat, en vragen of ts haar auto op een andere plek wilde parkeren.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:34

Ik kan ook niet zo goed file parkeren, dus zou het fijn vinden als degene die het eerst thuis komt zijn auto vooraan neer zet. Maar dan kan ze dat aangeven en niet aanvallend beginnen over jouw manier van parkeren.

Heb je wel aangegeven dat je vriend er niet bij kan als zij geparkeerd heeft? Want nu lijkt het alleen alsof je daar niet wilt staan ivm vogelpoep....

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:54

Kun je niet even vragen aan buurvrouw of ze het goed vindt dat je vakken creëert. Dmv een kleine streep, en dat jullie alledrie netjes binnen de strepen staan. Hier ook altijd een probleem op ons erf hebben we 2 (voor moeder en mij)parkeermogelijkheden gecreëerd. Tegenover ons en langs ons huis 2 cafés met veel mogelijkheid om te parkeren en mensen durven nog gewoon langs onze achterdeur parkeren.of achter onze auto's dus kunnen we niet meer wegrijden. Heerlijk moet je dus in de cafés gaan zoeken van wie de auto is om uit te rijden. ~~}>

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:57

Ene oor in andere oor uit, zeven zeikert...

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:59

Wat een zeur.

Anders volgende keer je auto op het eerste plekje zetten. Dan je buurvrouw laten parkeren. Zij staat uiteraard hopeloos. Briefje onder haar ruit: "Parkeren is ook een vak, géén twee vakken!." En vanaf daarna weer de auto voortaan in het middelste vak zetten. :evaw:

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 18:22

Vjestagirl schreef:
Ik vind het logisch dat de buurvrouw hiervan baalt. Waarschijnlijk heeft degene voor jou dit wel altijd toegelaten, waardoor zij altijd er gemakkelijk in en uit heeft gekund, en nooit onder de boom heeft hoeven staan. Nu kom jij en jij 'dwingt' haar niet alleen een slechtere plek op, maar ook nog eens om heel veel moeite te doen om te parkeren.

Ik zeg niet dat ze gelijk heeft, maar wel dat k t snap

Ik begrijp haar absoluut ook. En ik zou echt niet moeilijk doen als ze het wat fatsoenlijk had gebracht. Letterlijke tekst briefje: 'svp socialer parkeren!'

Als zij toen en vandaag gewoon fatsoenlijk had gezegd wat er mi aan de hand is (het lukt haar moeilijk te parkeren als mijn auto in het midden staat), dan had ik er absoluut rekening mee willen houden/gehouden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:27

Sommige mensen moeten altijd zeuren. Wij kunnen aan de voorkant van het huis parkeren, en aan de achterkant. Aan de voorkant is het vaak vol, en dan staat de auto langs de kant van de weg. Dit mag, maar zorgt wel voor een versmalling van de weg en minder goede doorstroom van verkeer (er rijdt nog aardig wat langs bij ons).
Dus ik parkeerde aan de achterkant. Daar zitten 5 plekken, waarvan op 1 plek permanent een aanhanger staat. Altijd als ik er kwam was er minimaal 1 plek nog vrij, vaak meer. Dus ik dacht dat dat prima kon.
De buurman niet. Die plekken waren voor hem en de bewoners van de woonwagens. OK, snap ik, maar wat het probleem is, als er vrijwel altijd nog 1-2 plekken vrij zijn als mijn auto daar staat?

Maar goed, dan maak ik wel een wegversmalling aan de voorkant. Ook prima.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 18:57

Maar als jij in het midden parkeert en er zijn geen lijntjes hoe weet jij dan zo zeker dat jij de overblijvende plekken nog groot genoeg laat voor de twee anderen? Wellicht parkeer je af en toe toch meer naar voor of achter waardoor het effectief moeilijk is om er nog netjes in te komen?

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 19:09

Ayasha schreef:
Maar als jij in het midden parkeert en er zijn geen lijntjes hoe weet jij dan zo zeker dat jij de overblijvende plekken nog groot genoeg laat voor de twee anderen? Wellicht parkeer je af en toe toch meer naar voor of achter waardoor het effectief moeilijk is om er nog netjes in te komen?

Ik houd de regenpijp als lijn aan :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:21

Bij dit soort zeur mensen zou ik het liefst expres asociaal willen parkeren... Maarja, dat is natuurlijk niet volwassen ;)

In de straat waar ik ga wonen, was een mevrouw al over de parkeerplekken aan het zeiken (via Facebook) toen ze nog niet eens met de bouw van de huizen waren begonnen. Heb die mevrouw wel via Facebook gevraagd of ze ook nog zo'n grote mond in het echt had... Heb d'r nog niet gezien :P
Laatst bijgewerkt door Mintgroen op 28-01-16 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:21

Vervelend. Maar wat heb je in dit geval aan onze meningen als buitenstaanders?

Ik vind jou best sociaal parkeren, dat je bewust ruimte laat voor nog twee andere auto's.

Bij mij in de straat is het ook wie-het-eerst-komt-het-eerst-staat. En soms blijk je ineens 'banketstaaf' te staan, als je bijv. strak achter een oud Pandaatje hebt ingeparkeerd, die de volgende ochtend vertrekt maar jij niet want je heb een vrije dag, en een dikke bak vervolgens niet op de plek voor je past. Dan lijkt het of je aso hebt geparkeerd, maar heeft het met de wisseling van auto's te maken. Maar dat zal bij jou niet van toepassing zijn omdat het maar om drie plekken gaat (in mijn straat een veel langer stuk).

Nou, succes gewenst met het vrede sluiten met je buuf!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:25

Hier leg je uit waarom je in het midden parkeert. Maar eerlijk, als ik jouw auto zou zie staan zonder je uitleg erbij, zou ik het ook asociaal vinden. Misschien moet je het haar simpelweg even uitleggen?

Wij hebben een vergelijkbare situatie in de buurt, maar iedereen zet de auto altijd in een hoekje van de parkeerhaven. Dit omdat je nooit weten of de auto's die er verder willen parkeren maatje Volvo V70-slagschip of een Smart zijn.

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 20:08

Szan schreef:
Hier leg je uit waarom je in het midden parkeert. Maar eerlijk, als ik jouw auto zou zie staan zonder je uitleg erbij, zou ik het ook asociaal vinden. Misschien moet je het haar simpelweg even uitleggen?

Wij hebben een vergelijkbare situatie in de buurt, maar iedereen zet de auto altijd in een hoekje van de parkeerhaven. Dit omdat je nooit weten of de auto's die er verder willen parkeren maatje Volvo V70-slagschip of een Smart zijn.

Waarom zou je dat dan asociaal vinden dat ik in het midden parkeer?

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:39

Ik kan me goed voorstellen dat je buren dat vervelend vinden. In feite maak je het parkeren voor hun wel lastiger.
Nu snap ik wel heel goed waarom je dat doet, maar dat kan je ook aan haar vertellen ipv te zeggen dat je je auto liever schoon houd en die van je buren lekker ondergescheten mag worden. Dan kan ik me wel voorstellen waarom je buren je asociaal vinden.

Ik zou eerst gewoon je buurvrouw vertellen dat als jij dat niet doet, zij twee plekken met haar auto inneemt en jouw vriend er niet meer bij kan.
Dan kan zij daar rekening mee houden als zij in het midden gaat staan en maken jullie de situatie voor jullie beide prettiger.

Wil ze daar geen rekening mee houden, dan is het weer een ander verhaal...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:40

Maar waarom zou de TS haar auto onder moeten laten schijten? De ene keer ben je als eerste en kun je kiezen, de volgende keer niet...

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:45

Het doel van mijn post was niet dat ze haar auto onder moest laten scheiten, maar haar buurvrouw moet vertellen wat de échte reden is dat ze het doet, zodat ze samen tot een oplossing kunnen komen.

Natuurlijk heeft ze recht om te parkeren waar ze wil als ze er als eerst is, maar je kan je stug bij je recht houden of je kan ook moeite nemen om goed contact met je buren te houden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:50

Sleeper schreef:
Als de buurvrouw het inderdaad moeilijk vind om te parkeren (zoals hier aangenomen word) dan kan de buurvrouw dit ook aangeven. Zo te lezen is ze mondig genoeg dus dan zou je ook mogen verwachten dat ze de werkelijke reden vertelt. (als je aanneemt dat dat dus de reden is)

Ze vindt het gewoon moeilijk om te parkeren maar wil dat niet erkennen. Dus reageert ze zich af op de ts. Veel mensen projecteren hun frustraties of tekortkomingen op anderen. Ik denk dat dit er ook zo eentje is.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:55

Heb je een foto van de plek ? dan kan ik wat beter inschatten of ze zeurt of dat het gewoon echt krap is Haha

ik sta wel vrij asociaal geparkeerd. mijn auto staat niet eens helemaal in het vak omdat dat niet past . gelukkig is hier zat ruimte en nog geen klachten gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:55

Ach, hier is het doodnormaal in onze straat dat mensen steevast voor de garagepoort parkeren. Zo normaal, dat wanneer je als bewoner iets zegt, je geheid agressie over je heen krijgt "want kindlief moet van school en 200m stappen is te ver" (daar is station = gratis onbeperkt parkeren).
Wij betalen voor een bewonerskaart dus vergunning om onbeperkt te parkeren, maar dat geeft geen garantie dat je dichtbij huis kan staan. Je mag gewoon eender waar in het dorp onbeperkt parkeren.
Edit: diegene die zich voor onze poort parkeren wonen buiten het dorp dus geen recht op een parkeerkaart en doen dat omdat de stadswacht daar geen bekeuring voor mag uitschrijven, en de politie trekt er zich geen hol van aan...

Iets asocialer is de schilder die verderop in de straat woont. Onze schilder stond voor zijn deur, met parkeerkaart die netjes zichtbaar lag. De lokale schilder kon het niet verkroppen en is aan onze deur komen bedreigingen uiten dat dat ZIJN plek was en dat er niet voor niks bewonerskaarten zijn. Later bleek een wiel losgedraaid te zijn van onze schilder zijn auto.
Toppunt: de betreffende schilder die die plek claimde heeft zelf géén bewonerskaart, heeft géén parkeerschijf en jaagt eenieder van die plek af omdat hij gewoon voor zijn deur wil staan. Karma is a bitch: hij heeft intussen al 3x een parkeerboete van €50 gehad _O-

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:01

Bij ons vorige huis kwam de buurvrouw aan de deur dat wij 3 stoeptegels te ver naar achteren parkeerde en zij zo niet kon parkeren.
Nou had ze plaats zat en kon ze makkelijk parkeren maar komen zeuren vond ze leuker.....
Dan denk ik waar gaat het over.......
Waar we nu wonen komt veel bezoek voor de buren en die "parkeren" hun auto voor onze oprit, dat is pas asociaal!
En als je dan roept of ze de auto weg willen zetten omdat je weg wil krijg je nog een grote mond ook!

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:33

xRaisin schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat je buren dat vervelend vinden. In feite maak je het parkeren voor hun wel lastiger.

Maar waarom is dat lastiger? Snap ik echt niet goed… Ik lees de omschrijving van TS alsof er ruimte is voor drie auto's achter elkaar. Dus als er een auto precies in het midden staat, parkeer je achteruit in (fileparkeren) voor deze middelste auto, of erachter.

Wel een probleem zou zijn, als de geparkeerde auto niet precies in het midden staat, en er daardoor aan een kant geen andere auto meer bij past. En dat is nou net wat de buuf van TS dus schijnbaar doet…! Ook voor die buuf zelf is dat niet fijn, want je hebt altijd gasten die een kleine auto in een nog kleiner gat proberen te wurmen. Dus als je zelf niet geheel in het midden gaat staan, heb je grotere kans op parkeerschade als iemand probeert zijn auto er ook nog bij te proppen.