Nu is 1000€ ook beetje veel geld voor een oude auto uit lagere segment.
Maar ik mocht 550€ aftikken voor een nieuwe dynamo van Bosch.
Overigens zijn alle dynamo's 2hands
ze worden opnieuw gebruiksklaar gemaakt Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
olijf schreef:Dealer onderdelen kunnen soms vies duur uitvallen.
Maar je kan je dynamo ook laten reviseren of ruilen tegen een al gereviseerde.
Dat scheelt al heel veel geld. En ik kan me voorstellen dat je van de VW niets krijgt.... Je koopt de auto bij een ander. Dan laat je een keuring doen bij hen... Vervolgens laat je hem weer maken bij een ander en dan kom je klagen....
Weet ook niet of een dynamo testen standaart in een aankoops keuring zit.
Zowel heb je misschien een punt....
miccamaaike schreef:Ik vind het al heel netjes van je garage dat ze het voor zo weinig op willen lossen. Lijkt me raar om van de VW garage te verlangen dat ze het oplossen, daar komt de auto immers niet vandaan. Gok dat er ook echt geen rechten te ontlenen zijn aan een aankoopkeuring.
tita schreef:Babsiej zo werkt het niet helemaal op het moment van de keuring was het goed.
Dynamo wordt wel degelijk naar gekeken....werd mij toen verteld.
Ik kocht een vrij prijzige auto dat de accu 2 weken later begaf was jammer maar op moment van de keuring was ie goed.
En die pech kun je met APK en aankoopkeuring hebben.
tita schreef:Als accu het niet doet vervang je eerst een accu das goedkoper en normaler...de auto reed daarna toch weer?
Sunrise19 schreef:http://www.mister-auto.nl/fl/dynamo/vol ... 10_g4.html
kost je niet zoveel hoor. Kan misschien zelfs nog wel goedkoper ook.
tita schreef:Als de dynamo daadwerkelijk stuk zou zijn dan kun je niet meer paar dagen mee rijden.
Een stukke dynamo zorgt er niet voor dat je rijdt.....je staat gelijk stil ik iig wel met mijn dynamo.
Volgende week kan je remleiding kapot gaan, ga je dan ook op de garage's verhalen.
Een aankoopkeuring is een dag geldig..... Ff grof gezegd
tita schreef:Sunrise19 schreef:http://www.mister-auto.nl/fl/dynamo/vol ... 10_g4.html
kost je niet zoveel hoor. Kan misschien zelfs nog wel goedkoper ook.
Niet elke type past in een auto, en als jij toevallig een duurdere nodig hebt van 200€ dan komen er nog andere kosten bij.
De halve auto moet uit elkaar ik dacht dat een garage 4 uur kwijt is voor het monteren.
De fiatdealer kostte 650€ en heb laten doen bij bovag 550€ en dan heb je al "korting" op elke dynamo zit soort van statiegeld.
Misschien niet op de auto van de vriend van ts waardoor het nog iets duurder uitvalt
Sinds wanneer?
olijf schreef:Nou bij mij zit je voor een nieuwe dynamo van het merk Valeo ook tussen de 200 en 300 hoor en Bosch is nog duurder.
Er kunnen 3 verschillende soorten op zitten vandaar de vanaf tot prijs.
Dus ik zou hem lekker laten reviseren. Je zal ze best nog goedkoper hebben , maar die merken voer ik niet.... Heb je van de vw dealer een keuringsrapport?? Dan kun je daarop zien of de dynamo getest ik door hen. Weet je ook meteen of dat standaart wordt gedaan bij een aankoop keuring. En dan zou je ze er wel op aan kunnen spreken natuurlijk.
Ik bel over een uur nog eens voor het rapport.
Babsiej schreef:olijf schreef:Nou bij mij zit je voor een nieuwe dynamo van het merk Valeo ook tussen de 200 en 300 hoor en Bosch is nog duurder.
Er kunnen 3 verschillende soorten op zitten vandaar de vanaf tot prijs.
Dus ik zou hem lekker laten reviseren. Je zal ze best nog goedkoper hebben , maar die merken voer ik niet.... Heb je van de vw dealer een keuringsrapport?? Dan kun je daarop zien of de dynamo getest ik door hen. Weet je ook meteen of dat standaart wordt gedaan bij een aankoop keuring. En dan zou je ze er wel op aan kunnen spreken natuurlijk.
Ik heb 1,5 uur geleden gebeld en hij zou hem zoeken en gelijk even mailen. Maar het blijft verdacht stil, behalve het aanbod van 25% korting en gratis herkeuren...Ik bel over een uur nog eens voor het rapport.
Wel fijn dat er dus nog meer astronomische bedragen voorbij komen
dynamo zelf is namelijk heel sterk alleen een paar kleine onderdeeltjes slijten, dus die vervangen is een stuk goedkoper.