Welke wasmachine?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:18

Hier ook een Miele van 20 jr oud. Derdehands maar draait nog als nieuw.

boerinnetje

Re: Welke wasmachine?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:25

Tja, Miele! Onze vorige, is 20+ geworden. Overgenomen van de oma van mijn man. En nu, weer een Miele. Hier gaan er nogal wat wasjes doorheen ( gem. 4 per dag), dus ik wilde ook graag weer een goede teug.
Miele is wel duur, maar als je er 1 tweedehands zou kunnen krijgen, zou ik dat zeker overwegen.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:32

Kijk eens de aflevering van de rekenkamer over wasmachines. Vond ik heel verhelderend.

We hebben een beko (wehkamp) zijn we erg tevreden over. Goedkoop en met aantal jaren garantie

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:39

boerinnetje schreef:
Tja, Miele! Onze vorige, is 20+ geworden. Overgenomen van de oma van mijn man. En nu, weer een Miele. Hier gaan er nogal wat wasjes doorheen ( gem. 4 per dag), dus ik wilde ook graag weer een goede teug.
Miele is wel duur, maar als je er 1 tweedehands zou kunnen krijgen, zou ik dat zeker overwegen.

4per dag???? Verklaar je nader! :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:40

Ik heb een relatief goedkope Samsung uitgekozen. Wat ik heb gedaan bij de aanschaf van mijn apparaten is de site van de MediaMarkt bekijken, dan zien welke modellen er aan de eisen voldeden en die opzoeken op reviewsite's zoals kieskeurig. Zijn er geen specifieke reviews van dat model kijk ik naar andere reviews van dat merk in die prijsklasse, dan weet je ook wat een merk levert.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:58

We hadden hiervoor een AEG, na een jaar of 7 stukgegaan. Was ook geen goedkope overigens. Nu toch maar weer een Miele met een mooie aanbieding, op naar de 30 :')

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:03

Hier Bosch. Heel fijn en zuinig. :j

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:04

Ik heb een WhiteKnight niet echt bekend merk maar doet het goed.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:15

We hadden eerst een Zanussi en deed het super.
Na heel wat jaren trouwe dienst ging die stuk.
Hebben toen een Bauknecht gekocht, wat een drama apparaat. Hoevaak dat ding stuk is geweest, niet best.
Nu al weer een paar jaar een Zanussi en die doet het prima.

Als droger een AEG en doet al trouwe dienst sinds 1999, 2x een klein dingetje eraan gehad wat redelijk goedkoop opgelost kon worden

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:25

Mijn moeder zweert bij miele. Ik heb een paar jaar geleden een Samsung ecobubble gekocht. Tevreden mee en nooit problemen gehad. Heb ook een Samsung droger en koelkast en ook die zijn erg fijn in gebruik.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:32

Miele is en blijft de duurste en de beste. Mijn moeder had vroeger er ook 1 die 20+ is geworden en dat met een gezin met 3 kids.

Zelf heb ik een Samsung Ecobubble gekocht een aantal jaren terug. Net als een heel aantal bokkers las ik net. Bevalt super!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:37

Hier een indesit. Vind het een prima wasmachine die zijn werk nu twee jaar doet. Ik was overigens niet intensief. 2x per week is wel de max hier.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:38

Wij hebben een samsung ecobubble,
Deze hebben we nu een jaar of 2,5 denk ik , dus hoe hij lange termijn bevalt dat gaan we zien.
Ik heb ooit een miele gehad, die is bij de ex achter gebleven, ook een hele fijne , hebben we voor weinig overgenomen na een verhuizing naar bejaardenhuis van iemand. maar ik ga echt geen nieuwe miele kopen voor de 4 wasjes per week die ik draai,beetje overkill.
Als je echt veel wast is een miele een goede keus, onverwoestbaar. Maar als je maar een paar wasjes hebt is een minder zwaar apparaat vaak een net zo goede keus tov de kosten.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:39

Ik heb een Miele en heb nog nooit zo'n fijne machine gehad! Rib uit het lijf maar volledig waard.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:45

Ik heb een Bosch wasmachine. Als beste uit de test bij de consumentbond. Geweldig ding.
Fluisterstil en kan lekker veel in. Weegt de was en past zijn programma op het gewicht aan.

Vroeger een indeset. At mijn kleding op en kleding kwam er gekreukt uit. Veel te kleine trommel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:46

Ik heb er meerdere gehad, de oude indesit heeft goed zijn werk gedaan. De zanussi daarna ook. Nu alweer 9 jaar een lg en daar ben ik heel erg blij mee. Heeft wat weg van de samsung ecobubble. Alleen dan een voorloper daarvan. Wast heel goed ook op lage temperaturen,zuinig in water en stroom, redelijk snel, veel keuze mogelijkheden en wast 7 kilo per keer goed weg. En hebben lang heel veel gewassen, ook honden en paardendekens en dekjes.

Ken helaas voldoende mensen die heel dure machines kopen maar daar niet zoveel langer mee doen. Lg was bij aanschaf rond de 350 euro of zo. Zanussi en indesit waren toen goedkoper. Maar ja dat is al weer zo lang geleden,

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:47

Ik heb thuis en op m'n werk LG. Lekkere grote trommel (7 en9 kg) en voor het geld een super fijne wasmachine. Grote trommel is makkelijk voor dekens en dekjes. Oh ja en ze zijn erg stil. Wat in sommige huizen dan weer belangrijk kan zijn. Op m'n werk heb ik een wasmachine en droger in een. Dat vind ik dus ideaal. Als ik weg ga gaat hij aan en de volgende morgen is alles schoon en droog.

Voor een kleiner budget zou ik een tweedehands miele nemen. Die verkoop je ook zo weer mocht je toch nieuw of wat anders willen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:55

Mijn moeder heeft een Indesit gehad, het ding is 23 of 24 jaar geworden. Toen begon ie iets te lekken wat we vast wel hadden kunnen op lossen, maar ze wilde heel graag een nieuwe :D

Ik heb zelf een tweede hands Hoover. Een bovenlader, omdat ik die beter kwijt kan in mijn ininimini badkamer. Het ding was al 7 jaar oud en ik heb hem nu 2 jaar of zo. Ook wel een fijn ding. Ik vind een bovenlader ook wel erg fijn. Ze zijn kleiner en het is handig met laden.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:01

Ook hier een zeer tevreden Samsung gebruiker :D

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:02

Het is niet verstandig om een wasmachine van een onbekend merk te kopen want als er wat mee is. Dan zit je.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:04

Ik heb ook een samsung wasmachine en droger. Mijn vorige samsung wasmachine was ik iets minder tevreden over, maar deze is super. Heb een trommel van 7kg dus kan lekker veel in :) aanrader!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:08

Hier een tweedehands Bosch, bevalt uitermate goed. Voor de rest hebben we (familie, vrijwel iedereen woont op zichzelf) voornamelijk Miele's, mijn moeder nieuw en de anderen tweedehands. Ondanks dat een tweedehands miele net zo duur is als een goedkope nieuwe wasmachine, is de kwaliteit vele malen beter.

De reden dat ik geen Miele heb, maar een Bosch, is omdat mijn wasmachinepunt naast mijn keukenblad zat en ook echt niet dieper dan mijn keukenblad(-de aansluiting voor het water) mocht zijn. In die maat zijn er bijna geen wasmachines te koop, dat is een halfdiepe wasmachine.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:09

Wij hebben een LG wasmachine met een trommel van 7 kg, inmiddels 10 jaar oud en ben er nog steeds erg blij en tevreden mee.
Ik was elke dag 2 a 3 volle trommel was ivm groot gezin ( 4 kinderen en 2 volwassenen).

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:09

Ik heb zelf inmiddels al weer 5/6jaar de aller goedkoopste samsung(6kg) die er destijds was gekregen. Ding doet het prima en heeft nog geen kuren vertoond ondanks dat ik alles er in gooi(ook dekjes etc).

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:13

Hier een Zanussi. Ik heb 'm pas drie maanden dus kan nog niet veel zeggen over het gebruik op lange termijn, maar tot nu toe bevalt hij prima.