wasmachine heeft wel heeeeele lange minuten..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:23

FrNo schreef:
Het zou fijner zijn als de machine dan in eerste instantie een langere tijd aangeeft en dan evt sneller klaar is. Nu zit je maar te wachten en zeker als je weg moet is dit vervelend.

Dat hebben wij! Paar weken geleden ging ik dekens wassen. Dus eerste deken erin, wasmachine aan. 1 uur 44 minuten. Lang, maar vooruit dan maar. Ik naar beneden om de volgende deken te halen. Boven aangekomen de deken voorbereid (haakjes / clipjes in washandjes, vlekken inspuiten). Draai ik me om, staat de wasmachine nog op 47 minuten. Zo langzaam was ik nou ook weer niet, haha :D

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:28

Zijn het niet het aantal stappen wat hij moet doorlopen ipv minuten? (dat is tenminste wat ik mijzelf heb wijsgemaakt omdat ik het ook zo raar vond dat die minuten zo lang duurden :D )

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:31

Jep hier ook 1!! vooral de laatste 5 minuten duren erg lang.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:32

zigranta schreef:
Zijn het niet het aantal stappen wat hij moet doorlopen ipv minuten? (dat is tenminste wat ik mijzelf heb wijsgemaakt omdat ik het ook zo raar vond dat die minuten zo lang duurden :D )

Euh... 88 stappen voor 1 was? Terwijl er naast staat wat hij op dat moment aan het doen is?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:33

Het viel mij laatst op dat die van ons juist snelle minuten heeft :))
Ik loop van de badkamer naar de keuken en terug naar de badkamer en volgens de teller op de wasmachine had ik er 10 minuten over gedaan :')
Ook een Bosch trouwens.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:13

Ntlie_ schreef:
Haha hier een Zanussi en ook die heeft héle lange minuten...
Heb altijd gedacht dat ik wel gek zou zijn of dat het aan de machine zou liggen, maar ben dus niet de enige. :+

Heb hetzelfde met een Zanussi.
Vind het ook jammer dat ik nog steeds niet heb kunnen vinden hoe je zelf iets in kan stellen maar altijd maar gebruik moet maken van de programma's die er instaan. 8)7

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:28

Mandyy schreef:
Ntlie_ schreef:
Heb altijd gedacht dat ik wel gek zou zijn of dat het aan de machine zou liggen, maar ben dus niet de enige. :+

Heb hetzelfde met een Zanussi.
Vind het ook jammer dat ik nog steeds niet heb kunnen vinden hoe je zelf iets in kan stellen maar altijd maar gebruik moet maken van de programma's die er instaan. 8)7

Dat kan toch ook helemaal niet? Ik kan alleen variëren met programma's en extra's die ik toevoeg. Oh, en de eco-stand ofzo, dan draait ie t programma iets minder uitgebreid en dus korter.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:29

moyra schreef:
Ik loop van de badkamer naar de keuken en terug naar de badkamer en volgens de teller op de wasmachine had ik er 10 minuten over gedaan :')
Ook een Bosch trouwens.

Jij hebt vast een heel groot huis.... :D

Mijn AEG staat bijna altijd aan op eco-programma, op 40 graden start hij op ongeveer 3 uur om na 1,5 uur al klaar te zijn.
Het ligt inderdaad aan de hoeveelheid en hoe vuil je wasgoed is. De meeste tijd doet een wasmachine eco-programma erover om het water tussendoor te zuiveren, dus heb je weinig vuil in het wasgoed dan heeft hij weinig te zuiveren en zo win je dus tijd.
Is je wasgoed erg vuil dan kost dat dus extra tijd.

Die laatste minuut ergernis had ik wel met mijn vorige wasmachine, een Bosch.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:30

Ik heb een Miele (15 Jr oud) en die heeft juist hele snelle minuten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:31

Wat een zaligheid, heb een ondertussen denk ik volgens jullie normen antieke wasmachine Zanussi uit 2002, die geeft gewoon geen minuten aan :D . Heb dus ook geen probleem met niet kloppende minuten ;) .

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:31

Bij wasmachine van m'n ouders kon je wel zelf een programma instellen, dus dacht dat dat normaal was?

Maartje1990

Re: wasmachine heeft wel heeeeele lange minuten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:33

Die tijd is een schatting. Is niet exact en kan nog veranderen tijdens het wassen. Dat is bij alle wasmachines zo

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:36

Mandyy schreef:
Bij wasmachine van m'n ouders kon je wel zelf een programma instellen, dus dacht dat dat normaal was?

Maar hoe bedoel je dat dan? Want ik kan prima aangeven wat ik wil qua temperatuur en toeren, en ook wat voor type was het is. Ik kan echter niet zelf meer details kiezen of een tijd aangeven oid. Wat voor wasmachine hebben je ouders? Ik word hier wel nieuwsgierig van :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:37

Ik heb een Samsung die ook langere minuten heeft dan de normale klok :+ ben ook al vaak genoeg in tijdnood gekomen door die stomme wasmachine :') (en onze droger heeft er ook een handje van)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:39

Ik herken dit helemaal niet haha. Altijd netjes op tijd klaar :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:41

Heb geen idee welk merk het is. Weet het van mezelf ook niet eens, is dat ik net gekeken heb. :))

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:42

Hier 2 bedrijfswasmachines die we delen met een stuk of 40 appartementen: met kloppende minuten! Ik zet altijd een timer, en als ik dan naar beneden loop is hij ook klaar ;). Dus het kán wel! :D

Maar ik herken het zeker, de wasmachine van mijn ouders kan er ook erg lang over doen ;).

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:52

tiwi1969 schreef:
moyra schreef:
Ook een Bosch trouwens.

Jij hebt vast een heel groot huis.... :D

Met een hoop fantasie is hij inderdaad erg groot :+

Heb het eens opgenomen en als de wasmachine klaar is moet hij volgens mijn timer nog 12 minuten :+

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:54

Hier ook. Soms sta ik naast dat ding te wachten omdat er 1 minuut nog staat en dat duurt het makkelijk nog een minuut of 5. :+ En dan doet hij ook niks tijdens die 5 minuten. Heel vervelend. Tegenwoordig neem ik die minuten maar als indicatie ipv specifieke tijd.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:59

Hier ook bekend, de vorige twee wasmachines waren echt rampzalig met die minuten. Geef het dan niet aan, denk ik dan. Nu een Bosch wasmachine die wel aardig klopt. Het is dus toch mogelijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:07

Bij die van ons (AEG) valt er ook geen touw aan vast te knopen. :')

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:12

hahah ik zat te denken hoe komt het toch dat dit me zo bekend voor komt.
Op stage (dierenartspraktijk) precies hetzelfde. Stond er nog 5 minuten, kom je tijdje later terug... 3 minuten. Terwijl je echt meer dan 5 minuten weg was geweest

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:17

Ntlie_ schreef:

Ik wou al een nieuwe kopen onze zanussi heeft dat ook heel frustrerend als ik steeds naar zolder moet lopen en hij blijkt nog niet klaar te zijn :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:43

Kana schreef:
Hier ook. Soms sta ik naast dat ding te wachten omdat er 1 minuut nog staat en dat duurt het makkelijk nog een minuut of 5. :+ En dan doet hij ook niks tijdens die 5 minuten. Heel vervelend. Tegenwoordig neem ik die minuten maar als indicatie ipv specifieke tijd.

Klopt hier ook. De laatste minuten is het een beetje ronddraaien, nietsdoen,een keertje zachtjes de ander kant op draaien. Niets nuttigs en maar laten wachten. Of dat niemand iets anders te doen heeft.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:47

Haha dat doet hij expres om je te pesten.

Bij mijn machine kan je wel kiezen dat hij gaat piepen als hij klaar is, maar dat is echt een pokke herrie dus dat staat uit. Machine staat tegen mijn slaapkamermuur. Als hij op zolder zou staan is dat wel handig.