Smartwatch met Android

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 11:04

Wil je alles eruit halen wat erin zit heeft de voorkeur voor hetzelfde platform te kiezen als je mobiel is. Heb je een Android telefoon ga dan voor Android Wear. Heb jij een appel telefoon ga dan voor een appel horloge. Heb je WinDoos dan is er ook een smartwatch van Microsoft op de markt.

Ja, het klopt dat Android Wear ook gekoppeld kan worden aan een appel telefoon, maar je mist dan een stukje functionaliteit met bijvoorbeeld openen van je agenda of via voice command whatsappjes versturen etc.

Ik denk dat je niet perse vast zit aan een merk als Polar. Ik dacht dat alle smartwatches wel via BT de hartslagborstbanden ondersteunen. Helaas zijn er ook hartslagmeters die via het ANT+ protocol doen en niet alle horloges ondersteunen dat. -O- Jouw mobiel ondersteund wel ANT+ dus dus betekent het dat je tijdens het hardlopen idd ook je mobiel mee moet zeulen. :( Of je gaat idd voor een Polar, want die ondersteund wel MierPlus. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 09:34

Ik begin inmiddels al een beetje aan mijn horloge te wennen. In ieder geval veel fijner dan een appel horloge. Bij Android Wear kun je veeeeel meer dingen instellen en naar je eigen zin maken.

Ik heb bijvoorbeeld een watchface gemaakt voor als ik weer eens Dungeons & Dragons speel. In Bright mode kan ik op het logo van DnD drukken en start hij de app op mijn mobiel voor mijn spreuken en als ik op de tijd druk opent kan ik dobbelstenen gooien op mijn horloge. :')

De watchface die ik nu veel gebruik heb ik ook zelf gemaakt. :D

Bright mode:
Afbeelding
De achtergrondfoto met papegaaiduikers heb ik zelf in IJsland gemaakt toen we vorig jaar met Bokt op vakantie waren. De halfdoorzichtige oranje wijzer is de secondewijzer en heeft de kleur van het oranje van de papegaaiduiker. Onderaan heb ik de minimale temperatuur van vandaag, huidige temperatuur en maximale temperatuur. Rechts daarvan zie je een pictogrammetje die ik ook zelf heb gemaakt. De buitenste blauwe cirkel laat batterij van mobiel zien. De binnenste witte cirkel laat batterij van horloge zien en rode cirkel heb ik nog niets mee gedaan. Als ik op de datum druk opent hij mijn agenda. Als ik op de huidige temperatuur druk opent hij Accu Weather op mijn horloge. Als ik op de rechter papegaaiduiker druk opent hij Endomondo om mijn buitenritjes te registreren. :D Uiteraard zijn de kleuren rood, wit en blauw de kleuren van de IJslandse vlag. :o

Dimmed mode:
Afbeelding
IHE: Ice Horse Eindhoven is over 15 dagen. :D
Zonsopgang en -ondergang

Ik moet er ook nog maar eens eentje maken met een toffe foto van "mijn" IJslander. <3