Dilemma: Studio huren of kamer gezellig maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MonaLieske

Re: Dilemma: Studio huren of kamer gezellig maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:26

Ik heb jouw kamer nog nooit gezien, dus daar kan ik uiteraard ook geen antwoord op geven. Maar loop je dan niet tegen hetzelfde probleem aan met een hoogslaper? Die kun je toch ook niet voor een raam of deur zetten? Ik zou gewoon wat gaan schuiven met meubels of plattegrondjes gaan tekenen (op papier of online via bijvoorbeeld floorplanner.com).

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 01:01

Er is 1 muur waar dat wel zou kunnen :) Dan staat hij in het hoekje naast de schouw en de muur, past precies.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:54

Je kunt een expedit boekenkast van de ikea heel goed gebruiken als roomdivider. Die zijn op marktplaats ook wel te vinden. Dan kun je je bed in ieder geval aan 1 kant een beetje afschermen. (zou ik persoonlijk fijner vinden dan een hoogslaper)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:28

hoogslaper vind ik persoonlijk niet zo fijn..

ik heb wel mensen gezien die slaapzoldertjes gemaakt hebben en daaronder een lekkere oude plofbank..

in jouw geval met 30m2 zou je prima een slaapzoldertje van 2 bij 2 kunnen maken.. lekker oud bankje eronder met een en een staande lamp.. echt een hoekje om je s avonds voor je naar bed gaat te nestelen met een goed boek.

je kunt zelfs 1 kant nog afscheiden door zo'n roomdivider (of gordijn) en er een soort 'girl cave van maken..

dan heb je nog 26m2 over voor een studie hoek en een lekkere zithoek voor alledaags gebruik en zelfs nog wel een eethoek.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:38

Ik heb een kot/kamer van ongeveer dezelfde grootte en begrijp volledig wat je bedoelt TS.

Ik heb dan ook een hoogslaper voor 50 euro (met matras) van iemand overgekocht en ben er best blij mee. Eronder staat een zetelbed dat dus opengeklapt kan worden als er iemand zou willen blijven slapen.
De hoogslaper is wel niet zo stabiel (kraakt en beweegt wel wat :+ ) dus als je een onrustige slaper bent, raad ik het wel af.

Nog een tip om jouw kamer gezellig te maken: een tapijt!
Ik heb een enorm groot, lekker zacht tapijt ook voor een kleine prijs nieuw uit een kringloopwinkel (hingen nog kaartjes aan)
En ik ben er echt ontzettend blij mee, het maakt het zo veel gezelliger!

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:07

Elena, dat is een goed idee :) Beneden zit dat standaard in de kamer gebouwd al inderdaad. Moet ik alleen even mijn vader omkopen :o

Olivia, Dat tapijt vind ik ook een goed idee :)