Hoeveel vuilniszakken hebben jullie per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:40

2 personen, 1 hond en 2 katten en zo'n 2 zakken vuil per week.
Wij scheiden niets dus alles zit daarin.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:41

Ik zit met 1 persoon, 1 kat en (nog nog) 8 konijnen ongeveer aan 4 a 5 zakken per 2 weken. Als de kliko opgehaald wordt, is-ie precies vol. Ik scheid niet zo erg, komt omdat ik losse katten- en konijnendrollen in de groenkliko goor vind en het gaat stinken. Doe alles in een (paar) pedaalemmerzakken en deze verdwijnen in de normale kliko. Wel gaat al het stro en bodembedekking in de groenkliko, evenals oude wilgentakken en heel vies zand van de konijnen. En natuurlijk boom-spul enzo uit de tuinen.
Papier heb ik ook een kliko voor, daar gaat eigenlijk wel alles van papier en karton in :j.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:43

Ik zal er eens op letten hoeveel ik nou daadwerkelijk per week heb.. Maar als ik even terugdenk zit ik denk ik op 1 vuilniszak per week, een enkele keer 2 vuilniszakken per week.
Ik woon alleen, met 2 (binnen-)katten en een hond. Ik scheid geen afval, enkel glas gaat eens in de zoveel tijd naar de glasbak.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:43

4 personen, 3 honden en 3 katten levert hier ongeveer om de dag een vuilniszak op. 4 per week redden we wel.

Gaat allemaal de grijze container in die om de 2 weken leeg gaat, zit dan ook echt vol.
Groene container voor het tuinafval en groente ed. gaat de andere weken leeg en komt nu in de winter lang niet vol.
Laatst bijgewerkt door Froukje op 28-12-15 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:45

Wij scheiden plastic en papier, glas in de glasbak.

Anna

Hier met zn drieen thuis en twee (binnen)katten.
bij ons wordt alleen grijs vuil opgehaald, groen moet je zelf wegbrengen en dus scheiden we niet :) wel papier/karton apart. Al het afval, huishoud, groen, kattengrit enzo gaat dus bij elkaar. Meestal 1 vuilniszak per week en een hele enkele keer 2.

Yv_

Re: Hoeveel vuilniszakken hebben jullie per week?

Wat hebben jullie aan glas dat je weggooit? Ik zit te denken, maar meer dan een fles wijn en soms een gebroken glas heb ik hier niet aan glas..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:46

We zijn met 2 volwassen, 2 kinderen waarvan 1 in de luiers.
Ik gok 1 vuilniszak per week ? We hebben maar een kleine prullenbak in de keuken staan en luiers gaan regelrecht de bak in. We zetten de bak 2 keer per maand buiten, hij is dan niet vol, maar 2 weken langer redden we ook niet meestal. Per 1 januari mogen wij ook blik en pakken bij het plastic doen, dus dat zal ook wel weer schelen. Plastic hebben we meestal 5/6 zakken per maand van. Oud papier wordt hier ook opgehaald, glas wordt ook netjes apart gedaan, ik denk alleen dat ik wat beter gft afval zou kunnen scheiden. Ik gooi restjes meestal gewoon in de prullenbak omdat ik geen zin heb om naar achter te lopen.

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:46

Hier een zak per maand (of minder).
Maar wij scheiden heel veel.
Papier wordt maandelijks opgehaald.
Plastic, blikken en drankpakken gaan in de container (wordt 1x per 14 dagen opgehaald).
Keukenafval (voedsel) 2x per week
Glas zelf inleveren.

De rest gaat in de restafvalzak, maar deze gaat regelmatig halfvol weg omdat ie zo lang staat.

Wij zijn trouwens met zijn tweetjes

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:48

Wij hebben container meestal vol na 2 weken. Alles gaat er in. Wij scheiden niks. Zijn met z'n tweeën.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:49

Hier ongeveer 1 zak per week. 2 personen, 2 honden en 1 binnen kat. Ook nog vier paarden maar daar maar minimaal afval van. Scheiden alleen oud papier en glas. Gft hebben we nauwelijks dus niet de moeite van het scheiden waard en geen ruimte om plastic apart weg te gooien.

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:49

6 personen, per week 1 vuilniszak, 1 zak met plastic. Verder scheiden we glas en oud papier, dat brengen we eens in de zoveel tijd weg.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:51

Yv_ schreef:
Wat hebben jullie aan glas dat je weggooit? Ik zit te denken, maar meer dan een fles wijn en soms een gebroken glas heb ik hier niet aan glas..

Ik heb regelmatig champignons uit glas. Puur omdat ze lang houdbaar zijn.
Af en toe potje pasta.
Dus ook niet erg veel.
Maar gaat wel mee naar de Super om daar in de bak te doen.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:51

Yv_ schreef:

Glas jongt hier, denk ik weleens. Maar broodbeleg als chocoladepasta zit in glas, man is verslaafd aan witte chocopasta, dus die potten gaan hard en verder nog weleens een pot voor saus, pesto of een sapfles of een lege wijnfles. En dan ineens staat er toch weer een heleboel. :\

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:52

Hier komen ze 1 keer per maand de grijze bak legen en 2 keer per maand de groene.
Plastic en papier ook 1 keer per maand.
Luiers kunnen wij naar de container brengen.

Wij hebben ongeveer 1 vuilniszak per week.
Al de etensresten gaan de groenbak in en glas, papier, plastic en luiers worden gescheiden.

Huishouden van 2 kinderen, 2 volwassenen, 2 honden en 1 kat :)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:54

Yv_ schreef:

Potjes pindakaas/jam/pasta, bierflesjes zonder statiegeld, potjes augurk etc.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:55

2 personen plus 1 kat; meestal 1 of 2 zakken per week, inclusief het kattengrit. Voorheen met 2 katten hetzelfde.
Plastic en papier verzamelen we apart. Helaas wordt er hier in de straat geen gft opgehaald, dat zou wel erg schelen. We hebben ook geen grijze container, de vuilniszakken gaan hier los aan de straat. Gek genoeg komen ze dan weer wel maandelijks voor de blauwe container voor het papier .

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:58

In Spanje hebben we veel, valt niets te scheiden, alles gaat in containers langs de weg. Dat is wel fijn, die legen ze drie keer per week en in de zomer elke dag.

In ons Nederlandse appartement scheiden we papier en plastic. We hebben vooral veel plastic, valt ons op. Glas gaat direct in de berging met de statiegeldflessen. Als ik naar de supermarkt aan de overkant ga, neem ik dat mee. Totaal zo'n twee vuilniszakken restafval per maand incl. gft, want dat scheiden we niet.

We zijn met 2 personen met vaak gasten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:05

Ik ben alleen met 3 katten (en een aquarium) in een huis met tuin.

Van maart 2015 tot nu:
1x grijze container (2 weken terug pas)

Elke week 1 of 2 kleine vuilniszakken plastic
De gft bak gaat om de beurt aan straat. Dat is eens per maand of 2 maanden denk ik.
Papier idem (maar dat neem ik ook nog wel eens meemaak het werk. Daar zamelt iemand in voor de kerk / gemeenschap )

Ik scheid het afval zoveel mogelijk. De restafval bak moet hier voor worden bijbetaald dus het loont om te scheiden.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:06

Zakken hebben we niet. Er staat een inimini vuilnisbakje op het aanrecht.
Vaak laten we de container een keer staan, soms ook wel 2 keer. Betekent dat we 4 tot 6 weken met 1 container doen. Uitschieters naar 8 weken. We scheiden plastic, drinkpakken en oud papier. En glas natuurlijk. Gezin 2 kids. Groene container gebruiken we amper. Wat over is gaat naar de kippen of de grijze in.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:20

Waar laat jij je drinkpakken? Dat is voor moj de grootste hoeveelheid die volume in houdt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:23

Wij hebben tegenwoordig 4 aparte afvalbakken :7
Gemiddeld anderhalve vuilniszak per week voor 2 personen :j
Maar ook zo'n 60 kilo zeoliet per maand dat in zowel de groene als grijze bak gaat, dus tja :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:24

Ik scheid niets, hooguit grotere stukken karton.
Heb 1-2 zakken per 2 weken ongeveer, ben alleen en heb 1 kat.
Sla dingen als voer groot in, dus heb 1x per half jaar een lege voerzak en verder elke 2-3 weken een lege zak grit.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:25

Tcm62 schreef:
Waar laat jij je drinkpakken? Dat is voor moj de grootste hoeveelheid die volume in houdt

Die mogen bij ons tegenwoordig bij het plastic afval *\o/* Scheelt heel veel!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:25

Wij moeten alles scheiden. Plastic en pakken van oa melk, vruchtensap mogen in 1 aparte kliko. GFT is ook apart. Voor papier hebben we een kliko. En voor restafval. Dat betekent 4 kliko's. Sinds we het afval zijn gaan scheiden komen we op 1 zak per week. Wij zijn thuis met 3 personen. Restafval wordt eens per 3 weken de kliko van geleegd, wij betalen per keer dat we die kliko aanbieden. Andere kliko's worden om de week geleegd, daar betalen we niet voor. Plastic en drinkpakken nemen de meeste ruimte in.