Vesceron schreef:Misschien heb ik geluk gehad hoor, maar zo duur en vervelend als de meeste het hier zetten heb ik het absoluut niet met private lease hoor!!
Ik betaal per maand 219 euro, hierbij zit:
de auto voor 2 jaar, met 15.000 kilometer per jaar.
Wegenbelasting en all-risk verzekering
Pechhulp en vervangend vervoer in heel Europa
2 keer per jaar onderhoudsbeurten
Winterbanden
Het is trouwens een 5 deurs Skoda Citigo, met airco, cruise control, electrische ramen, start-stop system, stoelverwarming, navigatie en een geluidsinstallatie waar je u tegen zegt.
Hij rijd ook nog eens 1 op 25, ik rij 700 kilometer op een tank dus tank 2x in de maand. Voor ong 320 euro ben ik dus helemaal klaar.
Hiervoor had ik een oud autotje en was ik met wegenbelasting, verzekering en benzine per maand rond de 250 kwijt, maar dan heb ik niet over onderhoud, APK, reparaties enz.
Voor die paar tientjes in de maand meer heb ik wel de zekerheid dat ik nooit onverwachte kosten heb en rij ik in een nieuwe auto met fijne opties erop![]()
Ik ben er rete blij mee juist
Voor dat geld heb ik een V70 AWD voor de deur staan, voor goed 1000km per maand.....

Ik bedoel dat het wel logisch lijkt (en is), maar dat de leasemaatschappijen je met de vorm van reclame natuurlijk het gevoel willen geven dat leasen voordeliger is. Daarom noemen ze alleen de goedkoopste prijs (voor 199 euro rijd ik bijv. niet in mijn auto rond) en alle andere 'voordelen' worden genoemd. Waardoor mensen dus het idee krijgen van hmm leasen echt best wel een goed plan en wat goedkoop eigenlijk. Voor 199 euro maar.. Daar kun je niet voor tobben. Dat je gewoon veel duurder uit bent wordt niet vermeld.
Die lopen zo een garage binnen en die hangen aan het infuus.