Stofzuiger of toch een simpele bezem?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:03

Lang leve onze steelstofzuiger van elektrolux <3
Staat mooi rechtop in een hoekje op de lader, pak ff snel de kruimeldief eruit, of de hele stofzuiger en rijd er zo mee in het rond, zuigt super, rolt en draait soepel dus niet zwaar in de hand en is vrij stil dus kan ten alle tijde 'm even pakken.
Pak 'm met de katten hier ook bijna dagelijks. Kan niet meer zonder dus.
Woon overigens klein, maar gaat lang zat mee van de lader af.
http://www.stofzuigerstore.nl/product/4 ... 4-wit.html

Heb wel zo'n swifferding voor bijv badkamer om eerst haren ed weg te halen, vind wel ideaal, stofdoekjes van kruidvat erop, zo gefixt.

Stoffer/bezem doe ik eigenlijk amper, mede omdat ik niet goed kan bukken dus dan toch al sneller iets op steel. Maar de stofzuiger pakken is hier nog makkelijker dan de gang op en bezem halen. :))

_Zsazsa_

Re: Stofzuiger of toch een simpele bezem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:22

Ik heb een dyson beneden. En gewone stofzuiger boven. Ik werk met paarden en mijn vriend O.a in de bouw dus wij dragen een hoop zand/hooi etc mee naar binnen en we hebben 4 honden en een baby van 1. Dus ideaal z'n draadloos ding. Hangt lekker makkelijk hier langs een kast in de kamer waar je hem niet ziet maar zo pakt. Super handig, maar de accu zou langer mee mogen en hij is vrij luidruchtig. Maar dat neem ik maar voor lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:56

Wauw elke dag stofzuigen is echt niet mijn ding, respect voor de mensen die dat wel kunnen!
Ik stofzuig maximaal 2/3 keer per maand..

Veeg wel elke dag, dweilen wisselt hoevaak ik dat doe :+
Zwiffer gebruik ik echt zelden, vind een bezem veel effectiever. Maar ik heb dan ook altijd de combi van zand met haren en nooit alleen haren haha!

Toch zou ik niet mijn stofzuiger weg doen (zoals in het artikel), maar ik heb er beneden gewoon geen plek voor, en om nu meerdere stofzuigers te hebben (op elke verdieping 1) is ook een beetje overbodig..

Ik heb overigens gewoon een simpele bezem met zachte haren van de action, als hij versleten is koop ik weer een nieuwe haha!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:01

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:32

Ik gebruik beide! :) Heb sinds kort een bezem en vind het heerlijk. Gewoon een goedkope bezem met zachte haren van de Action. Ik heb cavia's en vind het dus ideaal dagelijks/om de dag even al het 'grote' spul weg te vegen. Daarbij stofzuig ik dan minstens 1 keer per week de hele boel.
Merk wel dat ik de bezem fijner vind om even snel erbij te pakken, en dat hij makkelijker in hoekjes etc komt.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:57

Ik heb niet eens een bezem, in mijn ogen wordt het dan lang zo schoon niet en kan het ook wat gaan 'rondwaaien' itt een stofzuiger. Wel heb ik ivm de dure zakken een zakloze gekocht, en man wat ben ik gek op dat ding! Past overal onder tussen en achter, doet zijn werk echt heel erg goed en is makkelijk te hanteren!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:03

Ik stofzuig dagelijks, moet ook wel met een klein huisje, tuin, 3 katten, een hond en een complete kinderboerderij.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:10

leonie87 schreef:
Vind het met een bezem toch echt niet schoon genoeg hoor... Bezem en dweil kan dan weer wel wat mij betreft, maar ik vind de stofzuiger juist handiger als een bezem...

waarom is een stofzuiger schoner?
ik denk juist dat het een illusie is.. je gaat er gemakkelijk vanuit dat het schoon is..
echter het zuigen zorgt voor een luchtverplaatsing.. je gooit dus vrij veel stof op en dat daalt neer zodra je de stofzuiger wegzet.. daarbij met een bezem ga je 'rustiger' te werk (als je normaal veegt en niet op de stalmanier.

ik heb hier laminaat, zo'n 130m2.
stofzuiger laat, ondanks dat het een goede is, toch uiteindelijk veel achter..

ik gebruik s avonds even een zachte campingbezem, deze worden licht statisch.. zodat ik de rommeltjes die de stofzuiger niet gepakt heeft, snel en effectief (gaat veel sneller dan zuigen) opgeruimd heb.. dan is het smorgens tenminste nog fris als ik op sta, met 4 katten, waarvan 2 racende kittens..

ik gebruik dus beide dagelijks..
stofzuiger voor het grovere schoonmaakwerk en de bezem om het even nog aan kant te krijgen..
zware 'stofrotzooi' kun je echter beter met de stofzuiger doen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:19

Ik heb ook op elke verdieping een stofzuiger.. boven en op zolder staan ze gebruiksklaar.. Beneden in de trapkast. Maar zo'n 'gedoe' steeds..
Sinds 2 weken hebben we er een steelstofzuiger voor beneden erbij, en wat een verademing!! Een dyson, en ik ben wég van dat ding. Je pakt hem, hij is super handig in gebruik, je kunt hem ook als kruimeldief gebruiken, ff stang er tussenuit en ik ik er super handig de trap mee doen. Ideaal dus! :D <3
Normaal hekel aan stofzuigen, maar nu pak ik hem met plezier :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 22:25

Hier met de stofzuiger, heb het idee dat het met de bezem lang niet zo schoon en stofvrij wordt als met een stofzuiger.
Bezem is fijn als je er ff vlug doorheen wil, zeker wel handig gezien wij een melkveebedrijf hebben.
Maar met de stofzuiger wordt het toch wat schoner, en dan daarna idd even dweilen, maar dat wordt echt niet dagelijks gedaan. :))

Hier overigens ook een Dyson, fijn ding, en weegt bijna niks :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:47

Ik Stofzuig vrijwel dagelijks... bezem hooguit 1 keer per week.
Als ik 1 dag oversla is het ook echt wel puinhoop

Met de stofzuiger pak ik gelijk de bank mee, opzetstukje er op en de vensterbanken en meubels doe ik dan ook gelijk af
Em ondanks dat we maar met 2 zijn en 1 hond hebben creëren we blijkbaar zoveel stof zand en haar in huis dat ik dat met een bezem echt niet afdoende onder controle kan houden

(Dat word nog wat als hond nr 2 er is)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:56

hier met 3 grote honden dus met vies weer kilo's zand ( haar etc) toch erg handig hoor de zachte bezem :-). Zonder bezem zou ik arm betalen/ zijn aan stofzuigerzakken -O- :+ en 'voor het oog' is het even 'gedaan' .
Wat wel echt rot is , is dat een bezem stoft... het zwiept de stof de lucht in en een stofzuiger zuigt het weg en vangt de filter ook weer heel veel weg. Dus met veel vegen liggen de kasten en bijvoorbeeld die geweldige zwarte tv en donker grijze vensterbanken hier enorm snel onder dikke laag stof :-(... dus ik denk niet dat je werk ermee bespaart etc... dat 'even vegen' ... want als je elke dat stofzuigert is het toch minder stoffig...
Een stoomreiniger staat ook nog op verlanglijstje :-) lijkt mij erg hygiënisch zo nu en dan te doen :-).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 01:02

Zakloze stofzuiger is ideaal... ik wil nooit meer met :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:05

liekensancho schreef:
hier met 3 grote honden dus met vies weer kilo's zand ( haar etc) toch erg handig hoor de zachte bezem :-). Zonder bezem zou ik arm betalen/ zijn aan stofzuigerzakken -O- :+ en 'voor het oog' is het even 'gedaan' .
Wat wel echt rot is , is dat een bezem stoft... het zwiept de stof de lucht in en een stofzuiger zuigt het weg en vangt de filter ook weer heel veel weg. Dus met veel vegen liggen de kasten en bijvoorbeeld die geweldige zwarte tv en donker grijze vensterbanken hier enorm snel onder dikke laag stof :-(... dus ik denk niet dat je werk ermee bespaart etc... dat 'even vegen' ... want als je elke dat stofzuigert is het toch minder stoffig...
Een stoomreiniger staat ook nog op verlanglijstje :-) lijkt mij erg hygiënisch zo nu en dan te doen :-).

ik heb er helemaal geen last van dat mijn bezem stoft..
maar dat ligt misschien aan de wijze waarop je m gebruikt..

als je m veel optilt en voor voor naar achter of andersom weer terugzet dan zal dat zeker het geval zijn..

ik heb echter zo'n campingding dat wat statisch wordt.. dus s avonds zet ik m in een hoekje aan de grond en wandel naar de andere kant.. hij neemt dan alles keurig mee..

voor kleine hoekjes en gaatjes, pak ik sneller stoffer en blik dan het gedoe met het omzetten van opzetstukjes overigens.

maar zoals ik al aangaf, dan moet het dus wel inderdaad om kleine hoeveelheden fijn stof/haar gaan..
anders moet je 'bezemen' en dan verspreid je het meer dan dat je ervanaf komt..

vandaar dat ik een combinatie van beiden gebruiken.
stofzuigen voor het echte werk..
bezem/stoffer en blik voor het lichte werk en laatste beetjes wegwerken.

voor de vensterbanken gebruik ik trouwens voor het zuigen gewoon een plumeau (ja lekker ouderwets, maar wel zo'n simpele nylon hoor).. daarmee veeg ik de vensterbanken gewoon richting grond. idem voor de kasten en tafeltjes.. daarna even een snel bakje koffie, zodat stof weer de tijd heeft om neer te dalen en dat niet pas doet na het zuigen..

Zuigen, doekje over de vensterbanken en tafels etc, tot slot dweilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:46

Ik gebruik zo'n hand-zwiffer ding voor mn kasten, zijn ook allemaal donker van kleur dus zie je alles op.
Toch heb ik niet het idee dat het met vegen stoffiger wordt/ blijft als met de stofzuiger.

Ik moet wel toegeven dat ik niet zonder stofzuiger zou willen, maar dat is meer voor de praktische kant. Als je er geen hebt mis je hem altijd haha! En ik gebruik hem toch wel c.a. 2 keer per maand denk ik? Maar het dagelijkse werk doe ik gewoon met een vochtig doekje (tafelbladen e.d.) en de bezem eventueel met een vochtige dweil erachteraan. 1 keer per week dweil ik het hele huis, en om de week doe ik het grondige schoonmaakwerk.