).Ook maar 1 klein trapje op, aangezien het het onderste appartement is. Overigens wel last van de ruimte voor het wasrekje
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
).Ook maar 1 klein trapje op, aangezien het het onderste appartement is. Overigens wel last van de ruimte voor het wasrekje
Pippaa schreef:Mijn zus had een appartement gekocht in een nog gunstige tijd. Maar inderdaad: binnen een paar jaar getrouwd, kindje gekregen en het appartement werd te klein (het zou nog kunnen, maar erg fijn woonde ze er niet meer). Ze heeft het met een grote restschuld verkocht en woont nu in een huis...
Het appartement staat al 4 jaar te koop en ze hebben het ook eens verhuurd, maar dat is slecht bevallen (lees: wietplantage).
. Natuurlijk staan ze bomvol met zooi, maar daar zou ik ook zonder mee kunnen leven. Mijn situatie nu is dat ik al 3,5 jaar een geweldige vriend heb die officieel 5 kwartier rijden verderop woont, maar 6 dagen in de week bij mij in huis is. Vanwege het leeftijdsverschil zullen er geen kinderen komen en daar heb ik nu ook helemaal geen behoefte meer aan (ik heb nu een paard om voor te zorgen en 2 (bijna) volwassen stiefkinderen voor de gezelligheid). Maar deze situatie is zo anders dan dat ik me had kunnen voorstellen 5 jaar geleden. Mijn vriend en ik hebben allebei een appartement en als de huizenwaarde gelijk was gebleven of was gestegen hadden we vast de boel verkocht om samen iets komen, maar misschien ook niet, dit is misschien wat duurder maar bevalt toch erg goed (de vrijheid om apart te wonen, maar te kiezen om bij elkaar te zijn). Ik ben ook nog niet "klaar" met mijn woning, het is echt mijn thuis. Een tuin mis ik niet, want ik hang toch liever op de wei rond als het mooi weer is (en daar slepen we ook het avondeten heen als we buiten willen eten, maar niet op het balkon).Brainless schreef:Je hebt bij een appartement altijd (extra) servicekosten en je zit met de VVE.
Dat weerhoud veel mensen ervan een appartement te kopen.
Brainless schreef:Je hebt bij een appartement altijd (extra) servicekosten en je zit met de VVE.
Dat weerhoud veel mensen ervan een appartement te kopen.
. Iets andere kijk erop
. Renee1991 schreef:Om eerlijk te zijn is de verkoopmarkt voor appartementen een stuk moeilijker dan voor woonhuizen. Dus op het moment dat jij een appartement koopt en over 5 jaar misschien in verwachting bent en een hond hebt lopen (en dus groter wilt gaan wonen) raak je het aan de straatstenen niet kwijt.

)
Vanillia schreef:Het is in elk geval een bodemloze put met de vrijheid om te gaan als je dat wiltIk woon nu in een huurappartement, maar daarmee gooi ik op jaarbasis wel zo'n €8000 in een bodemloze put, dat geld zou ik ook kunnen investeren in iets wat echt van mij is, vandaar het idee om te gaan kopen.
Een hypotheek durf ik tegenwoordig ook niet meer als een investering te zien
Goof schreef:verootjoo schreef:Maar TS heeft geen kinderen, sterker nog, niet eens een partnerdan ga je toch niet serieus al rekening houden met kinderen??
Nou, dat lijkt me ook
Nadeel is dat als ik even snel zoek er 300 appartementen te koop zijn dus je komt er volgens mij inderdaad nooit meer vanaf. Al stonden er ook al 50 op met vier kamers dus dan kan je er ook wel een inloopkast en eventuele kinderkamer in kwijt.
elenaMM77 schreef:dat lijkt mij wel..
Toen ik 35 was, was ik ook bezig met verhuizen.
Mijn biologische klok staat/stond niet stil..
Selina schreef:Ik en m'n vriend zitten met hetzelfde dilemma. Gaan we nu 2 jaar huren en dan als ik afgestudeerd ben een eengezinswoning kopen of kopen we meteen maar dan wel een appartement omdat de rente zo gunstig is nu. We willen het liefst een huis vanwege een tuin voor katten maar redden ons ook nog wel 5 jaar in een appartement. Voordeel is dat de maandlasten lager zijn waardoor er gespaard kan wordenNadeel is dat als ik even snel zoek er 300 appartementen te koop zijn dus je komt er volgens mij inderdaad nooit meer vanaf. Al stonden er ook al 50 op met vier kamers dus dan kan je er ook wel een inloopkast en eventuele kinderkamer in kwijt.
Ir111 schreef:elenaMM77 schreef:dat lijkt mij wel..
Toen ik 35 was, was ik ook bezig met verhuizen.
Mijn biologische klok staat/stond niet stil..
Maar er zit tien jaar verschillen tussen jou en TS... Dat maakt wel wat uit. Naar mijn idee.
Overigens is de vraag volgens mij meer hoeveel m2 TS wil gaan kopen want je kunt een kind net zo makkelijk in een appartement als in een eengezinswoning opvoeden natuurlijk.
Ik zou zelf niet alsvast vijf of tien jaar lang in een duurder huis willen wonen alleen maar 'voor het geval dat'.
.
(in ieder geval, ik wil niet in de risicogroep komen). bridgetF schreef:Selina schreef:Ik en m'n vriend zitten met hetzelfde dilemma. Gaan we nu 2 jaar huren en dan als ik afgestudeerd ben een eengezinswoning kopen of kopen we meteen maar dan wel een appartement omdat de rente zo gunstig is nu. We willen het liefst een huis vanwege een tuin voor katten maar redden ons ook nog wel 5 jaar in een appartement. Voordeel is dat de maandlasten lager zijn waardoor er gespaard kan wordenNadeel is dat als ik even snel zoek er 300 appartementen te koop zijn dus je komt er volgens mij inderdaad nooit meer vanaf. Al stonden er ook al 50 op met vier kamers dus dan kan je er ook wel een inloopkast en eventuele kinderkamer in kwijt.
Is het inderdaad zo veel goedkoper? Als je eerst een appartement koopt en 5 jaar later een huis. Je hebt eerst de kosten koper van het appartement en later weer kosten koper van het huis en daarbij makelaars kosten (courtage) verkoop appartement. Eigenlijk zou je dat ook moeten mee rekenen. (vind ik dan).