Iphone 4s nog een goede optie? Of andere alternatieven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:52

8nnemiek schreef:
kimmie636 schreef:
Heb zelf de iphone 4. Ik zeg NIET doen! Heel vervelend is het dat je niks kan updaten. Of dan update je het maar dan verandert er niks. Ik zou zelf dan voor een iphone 5 gaan. En van marktplaats zou ik zelf ook niet doen. Je weet het nooit of er iets stuk is. Dat merk je pas als je de telefoon in gebruik heb. Succes met je zoektoch!

Ik ben wel benieuwd wat er zo vervelend is als je niet kan updaten. Is het dan zo dat je gewoon niet de nieuwste functies hebt, of zijn er echt apps die helemaal niet meer werken?

Ja, apps die vaak met updates komen (Facebook en messenger sowieso wekelijks, Whatsapp update ook regelmatig) zullen op een gegeven moment niet meer kunnen updaten. Dat is an sich niet zo'n probleem, maar veel apps stoppen op een gegeven moment met het aanbieden van verouderde versies. Dan krijg je alleen maar een berichtje dat je moet updaten, maar dat kan niet

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:30

kimmie636 schreef:
En van marktplaats zou ik zelf ook niet doen. Je weet het nooit of er iets stuk is. Dat merk je pas als je de telefoon in gebruik heb. Succes met je zoektoch!

Niet mee eens, ik heb mijn telefoon tweedehands via MP gekocht en vind het een geweldig toestel. Heb zelf kennis waar je op moet letten of neem iemand mee die kennis heeft en probeer alle functies uit dan kan er weinig mis gaan.

Iolanthe schreef:
Iphone 5C vind ik alleen nog tweedehands, maar als er nog garantie bij zit, zie ik dat eventueel zitten.
Ik ga dus waarschijnlijk even sparen tot ik die kan aanschaffen :)

De iPhone 5c ligt hier bij de Mediamarkt nog veel van in een bak, verschillende kleuren kun je nog kopen.

Mayflower_

Re: Iphone 4s nog een goede optie? Of andere alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:53

IPhone 4s zou ik niet meer doen, eerder voor een later model als de 5C of 5S ivm de software en updates. (ik heb nog een 3 maanden oude 5C te koop met garantie, Pb voor meer info).

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 12:33

C_arola, online vindt ie hem niet meer, maar ik zal eens gaan zien in de winkel zelf!
Ik denk dat ik ook ga proberen een "proefperiode" af te spreken met de verkoper, moest ik tweedehands kopen. Of via een bedrijf die refurbished Iphones verkoopt, dan heb je sowieso ook garantie.

Nu juist nog beslissen of het de 5, 5S of 5C wordt :+

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:47

Ik zou dan voor de 5s gaan. De 5c wordt alleen nog maar met 8 gig geheugen verkocht. En dat is wel erg weinig. Zeker als je er nog wat muziek en foto's op wilt hebben.
De 5 is denk ik moeilijk aan te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:50

cynthiar schreef:
Ik zou dan voor de 5s gaan. De 5c wordt alleen nog maar met 8 gig geheugen verkocht. En dat is wel erg weinig. Zeker als je er nog wat muziek en foto's op wilt hebben.

De 5c is niet eens gemaakt met 8 gig geheugen, dus dat is sowieso niet waar. De nieuwere modellen iPhone hebben allemaal minimaal 16gb geheugen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:54

Ik heb zelf een Iphone 4 en hij staat vol met foto's(opslagruimte is helemaal vol tot de nok). Er is geen beginnen meer aan en ik ben dus nu bezig alles naar mijn laptop over te schuiven. Duurt lang, kost veel tijd, maar hopelijk is hij dan iets sneller :) . Verder geen nadelen aan deze Iphone behalve de glazen achterkant(bij de Iphone 5s is deze geloof ik plastic)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:56

Ik heb ook een 4S en mán wat ben ik blij als ik in Februari mag verlengen. Dan stap ik ook naar de 6S, gewoon omdat de ontwikkelingen zo snel gaan dat ik nu wel het nieuwste van het nieuwste wil. Ten tijde dat ik de 4S kreeg, was de 5S namelijk net uit.
Ik zeg niet doen en minimaal een 5S nemen, of bijvoorbeeld naar een andriod merk gaan wat prijsvoordeliger is :j

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:00

Mmh, ik had hetzelfde probleem.
Zat eerst met een Iphone 4 en vroeg mij idd af of het nog nuttig was om naar de 4s over te stappen.

Uit eindelijk ben ik voor een Iphone 5S gegaan tweedehands (was 2,5 maanden oud en nog garantie van de Apple Store).

Ben er heel erg tevreden mee :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:06

Emmaa_ schreef:
cynthiar schreef:

De 5c is niet eens gemaakt met 8 gig geheugen, dus dat is sowieso niet waar. De nieuwere modellen iPhone hebben allemaal minimaal 16gb geheugen.

Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar de 5c werd door Apple het laatste jaar alleen met 8 gig verkocht. Net zoals het laatste jaar de 4s alleen met 8 gig verkocht werd. Toen de modellen net uit waren had je inderdaad keuze uit verschillende geheuges, maar het jaar daarna niet meer. Tenzij een winkel nog een oude voorraad had liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:07

cynthiar schreef:
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt, maar de 5c werd door Apple het laatste jaar alleen met 8 gig verkocht. Net zoals het laatste jaar de 4s alleen met 8 gig verkocht werd. Toen de modellen net uit waren had je inderdaad keuze uit verschillende geheuges, maar het jaar daarna niet meer. Tenzij een winkel nog een oude voorraad had liggen.

Ik zie het inderdaad. Ik heb hem destijds bij de Apple Store gekocht en daar kon ik hem alleen in 16gb of hoger krijgen, ik zie nu dat ze toch wel in 8gb te krijgen zijn.

Refurbished zullen ze overigens nog prima te krijgen zijn, maar ik zou juist refurbished niet voor een 5c gaan. Ik heb hem tot de zomer gehad en mijn moeder heeft hem nu, maar sinds iOs 9 is hij een stuk trager en wilt hij minder. Kan ook komen omdat ik nu de 6 gewend ben, maar alsnog...

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:48

Ik heb via leapp voor een leuke prijs een 16 gb 5c gekocht, ik ben er heel blij mee. Ik wilde juist een 16 gb en die zijn nieuw amper te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 00:04

Ik zou ook geen iPhone 4S meer kopen op dit moment. Als je het geld niet wilt betalen voor de 5S (begrijpelijk, 500 euro is veel geld), dan zou ik naar een goedkoper merk gaan kijken. Als je nu de 4S nog komt, betaal je alleen maar geld omdat je graag een iPhone wilt, maar dan kan je er al snel een heleboel niet meer mee. Zeker als je nog meerdere jaren vooruit wil met je telefoon. Ik ben echt gek op mijn iPhone, maar heb eigenlijk al spijt dat ik afgelopen mei de 5s heb gekocht in plaats van de 6.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:25

De 5s is nu in de aanbieding voor 449 bij de Media Markt.
De 6 is ook in de aanbieding voor 588.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:41

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 14:30

cynthiar & Mizora, bedankt voor de tips!

Ik lees dat de batterij van de 5s langer meegaat dan de 5. Klopt dat of is het een verwaarloosbaar verschil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:44

Verwaarloosbaar verschil, maar de 5s is wel een jaar nieuwer en kan dus ook nog een jaar langer mee met betrekking tot updaten.

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:01

De 4s kan je tot het heden steeds updaten.
Maar ik denk dat het na ios 9 niet meer kan.

Ik zou door sparen voor een nieuwere model.
Deze is nog wel goed maar erg klein.

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:13

Ik heb zelf op het moment een iPhone 5S en ga binnenkort overstappen op de 6S.
Ik had op vakantie de oude iPhone 4 van mijn moeder mee en och wat heb ik me geergerd aan dat ding zeg.. :')
In vergelijking met m'n 5S is ie zo traag en maakt deze zulke slechte foto's.

Maar goed, geld speelt hierin natuurlijk ook een rol en als je het niet gewend ben (ik heb een zware luxe probleem), heb je natuurlijk ook geen vergelijkingsmateriaal. Misschien is het een idee om iemand die deze telefoon heeft even te vragen of je deze even mag lenen om te kijken of je het wat vind?

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:17

Ik ben van de 4s naar de 5s gegaan en de 5s was zoveel sneller!
De 5s heb ik nu een jaar en ik ben er nog steeds erg blij mee.
Mijn vriend heeft de 5 en die heeft ondanks goed netwerk, regelmatig 3G
in plaats van 4G. Ook heeft hij bijvoorbeeld geen mogelijkheid om in de app 'gezondheid'
de stappenteller aan te zetten (vind ik zelf leuk om te kijken hoeveel meter ik af heb gelegd te paard). :)
Ik zou kijken of het mogelijk is om voor de 5S te gaan.

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:22