Strijken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

01San

Re: Strijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:11

Ik vind strijken niet erg hoor,, :o
Kijk altijd ondertussen op m'n iPad uitzending gemist..

Met de mouwen van een overhemd, of de pijpen van een broek: ik zet het neer op de strijkplank en dan met m'n vingers/ nagels ga ik over de stof heen naar de zijkant zodat eerst de kreukels op die manier verdwijnen..

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:19

Strijken? Wanneer moet ik dat doen dan, 'snachts? Sorry maar daar heb ik echt geen tijd voor en vooral geen zin in :D ik strijk dus maar zelden iets. Goed uitkloppen, goed ophangen en evt strak opvouwen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:26

Zakdoekjes strijken. Dat deed mijn moeder en dat doen hier nog steeds veel vrouwen. Maar waarvoor????

Ik haal ze uit de kast, stop ze in mijn broekzak, en ik snuit mijn neus er in tig x op een dag. Wat is daar voor eer aan te behalen, om die te strijken? Zit ie gestreken in mijn zak, nou, dan heb je wat!

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:33

Na het wassen laten drogen aan een knaapje en zo in de kast hangen. Ik heb niet eens een strijkijzer :+
Vriend heeft gelukkig een hekel aan overhemden. En als hij er dan toch 1 moet dragen, dan ga ik naar mijn moeder die wel kan strijken O:)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:36

Mijn vriend laat dit gewoon door de huishoudster doen, die wordt ervoor betaald.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:39

Strijkvrije overhemden zijn zo ideaal! Verder strijk ik bijna niks. Meteen uit de droger de kreukgevoelige dingen opvouwen of netjes wegleggen en bij de was ophangen goed opletten dat je het zo gunstig mogelijk ophangt
Ik vind strijken dan echt zonde van mijn tijd!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:44

Bij mij gaat alle kleding 4 minuten in de droger op wolprogramma, daarna hang ik het op aan een hangertje. Het wordt dan een soort van gestoomd en kreukvrij. Verder helpt wasverzachter ook tegen het kreuken. Ik strijk alleen de grote delen van overhemden (bij schouders is bij deze methode dan niet nodig) en sommige tshirts.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:48

Desiree schreef:
Zakdoekjes strijken. Dat deed mijn moeder en dat doen hier nog steeds veel vrouwen. Maar waarvoor????

Ik haal ze uit de kast, stop ze in mijn broekzak, en ik snuit mijn neus er in tig x op een dag. Wat is daar voor eer aan te behalen, om die te strijken? Zit ie gestreken in mijn zak, nou, dan heb je wat!

Door de hete strijkbout worden bacteriën gedood ;) dat deden ze vroeger zo toen ze nog geen wasmachine hadden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:48

Voor overhemden heb je speciale ministrijkplanken voor de mouwen

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:52

Een echte vent strijkt zijn eigen overhemd :D

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:57

Starbreeze schreef:
Desiree schreef:

Door de hete strijkbout worden bacteriën gedood ;) dat deden ze vroeger zo toen ze nog geen wasmachine hadden.

Joh, 1x snuiten en het zit weer helemaal vol met bacteriën. Bovendien word je zo nooit resistent als je ze uit de weg gaat!

Zo en nu ga ik maar uit mijn neus eten.
Ik at liever chocoladeletters, maar ik word te dik.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:27

Happy16 schreef:
Een echte vent strijkt zijn eigen overhemd :D

Die zou het toch mooi doen op een tegeltje! *\o/*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:21

Selina schreef:
Strijken jullie alleen overhemden dan? Wij strijken alles, shirtjes, broeken, hemdjes, vestjes. Met 4 man is dat zoveel dat niemand zich eraan waagt :+

De vrouw van een oud-collega van mij streek zelfs haar theedoeken. 8)7

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:22

Je moest eens weten hoeveel huisvrouwen hier theedoeken en zakdoekjes strijken. In hun ogen ben ik een huishoudelijk schandaal.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:22

ElineS schreef:
Ik heb eergister voor het eerst mijn dekbed gestreken... Voelde me zo volwassen. Wel 1 kant. Nadat ik die af had ik geen zin meer en de andere kant zie je toch niet :').

Dus of ik strijk; liever niet. Maar vond het zo zonde om mijn mooie nieuw gekochte dekbed vol kreukels op het bed te leggen. En heb een paar shirtjes die gestreken moeten worden. Die liggen al meer dan een maand naast de strijkplank te wachten :').

Als je je dekbed in de droger doet en er meteen uithaalt als die klaar is, hoef je ook niet te strijken. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:23

Desiree schreef:
Je moest eens weten hoeveel huisvrouwen hier theedoeken en zakdoekjes strijken. In hun ogen ben ik een huishoudelijk schandaal.

Dan zouden we een club kunnen oprichten! :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:26

Shenavallie schreef:
Selina schreef:
Strijken jullie alleen overhemden dan? Wij strijken alles, shirtjes, broeken, hemdjes, vestjes. Met 4 man is dat zoveel dat niemand zich eraan waagt :+

De vrouw van een oud-collega van mij streek zelfs haar theedoeken. 8)7

-O-

Anders kun je ze niet netjes opstapelen....

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:31

Ik strijk niks heb er zo'n hekel aan! Bij mij gaat alles in de droger (moet ik het wel direct doen en niet een uur later ofzo) en alles komt er vrijwel kreukvrij uit. Wel op een lage temperatuur natuurlijk. Heel enkele keer strijk ik 1 blouse van mijn vriend want die heeft ie met de carnaval aan. Voor de rest zelden.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:49

Ja, ik heb makkelijk praten.
We hebben zelf een wasserij en stomerij.
Onze eigen kleren was ik bijna allemaal thuis, en dan in de zomer lekker buiten uithangen.
In de winter in de droger. En meteen daarna opvouwen. Niets wordt er thuis gestreken.
Pantalons, overhemden en beddengoed gaan wel mee naar het werk.
En misschien is dat voor een aantal van jullie ook DE oplossing.
Er zijn vele wasserijen en stomerijen die voor overhemden een standaard in de aanbieding hebben.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:51

Ik strijk mijn overhemden ook gewoon zelf hoor. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 01:05

Hier ook een hekel aan strijken, dus het liefst zo min mogelijk. Was gaat in de droger en als die piept dat die klaar is gaat ie er ook direct uit zodat de was nog warm is als die gevouwen wordt, en daarmee hoef ik praktisch niets te strijken.

Maar, voor overhemden is het niet goed genoeg, dus aan bovenstaande heeft TS niets.
Ik doe ook altijd goed de naden pakken en alles van te voren goed glas strijken zodat de andere kant geen kreukels krijgt. Nu heb ik zelden overhemden, maar ik weet dat mijn moeder vroeger al zo'n mouwenstrijkplankje had. Bij veel overhemden strijken zou ik die wel aanschaffen. :j Daarmee kun je ze enkel strijken. Het is gewoon een ministrijkplankje wat je op je strijkplank kunt zetten, en daar kun je de mouw overheen trekken.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:42

Voor zakdoekjes... Even serieus. Snot in je broek bewaren. :r

Daar heb je papieren tissues voor _/-\o_

Desiree schreef:

God, je zal niks beter te doen hebben dan andermans huishouden te bekritiseren. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 11:48

Sonja schreef:
Heb je een mouwenplankje Stef?

Nop, heb ik niet.
Mijn strijkijzer heb ik gekregen toen ik samen ging wonen, dat is dus euh, 15 jaar geleden :') . Ik doe er wel altijd speciaal strijkwater (vaporesse?) in. Verder kan ik de warmte instellen, en heb ik een knop waarbij er water uit de neus spuit en een knop voor extra stoom.
Ik was nagenoeg alles op 40 graden, en alles gaat in de droger (dit met name ivm huisdier haren, die er dan écht af zijn). Vanuit de droger hang ik het meestal direct op een hanger, maar vind het dan toch niet netjes genoeg.
Stomerij is leuk en practisch, maar kost onnodig geld als je het zelf zou moeten kunnen.
Ik strijk overigens alleen overhemden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:56

Ik strijk eigenlijk ook alleen mijn overhemden en de rest zelden. :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:56

Theedoeken strijken is niet hsndig, dan nemen ze minder vocht op.

Snap niet dat jullie een hekel hebben aan strijken.
Hier spaar ik het een beetje op, muziekje aan en dan binnen een uurtje is alles weg.
Broeken, shirtjes, blousjes etc.

En oja, strak gestreken beddengoed slaapt veel lekkerder, maar dat zal wel aan mij liggen dan :+
Katoenen heb ik, jersey enzo valt ook niets aan te strijken.