nerina_97 schreef:@ Spekkie, Hanabi een kort spelletje? Misschien dat wij (met 5 man) het vet sloom spelen ofzo...
Gister met de disco kleuren voor de tweede keer gespeeld en persoonlijk vind ik het niet onder kort spelletje vallen. Als je het vergelijkt met monopoly en andere spellen die langer dan 2-3 uur kunnen duren is het inderdaad een kort spelletje, maar het speelt ook niet zo heel snel weg zoals Carcasonne.
Carcasonne kunnen mijn vriend en ik samen binnen 25 min spelen, met 1 uitbreiding zonder die acties te volgen. (Die uitbreiding die wij hebben vind ik niet leuk, dan gaat mijn vriend echt die-hard spelen. Voor degenen die zich afvragen welke wij hebben die ene met de draak.)
Ik zie hier trouwens ook wel leuke opties voorbij komen, wij zijn ook altijd op zoek naar andere spellen om de spellenkast nog voller te maken.
Playing time: 25 minutes (https://boardgamegeek.com/boardgame/98778/hanabi)
Dus ik denk dat je het inderdaad vet sloom speelt als het veel langer duurt
Hanabi hoort een spel te zijn wat je 'snel' wegspeelt

Nu moet ik zeggen dat op diezelfde site de speelduur van Carcassonne ook niet zo lang is (30-45 minuten) en Machi Koro is ook een kort kaartspel (30 minuten), maar de rest van de spellen duren wel een stuk langer: Kolonisten van Catan (60-120 minuten), Puerto Rico (90-150 minuten), Ticket to Ride (30-60 minuten), Istanbul (40-60 minuten), Stenen Tijdperk (60-90 minuten).
.