Auto kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:11

Ben zelf niet zo gecharmeerd van Chevrolet. Beetje vergelijkbaar aan Ford..

Misschien een Opel Astra of Kia Rio / Cee'd?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:18

BMHP schreef:
Joolien schreef:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/27 ... asrc=pl|as

Ik vibnd deze zeer interessant maar ik vind de prijs zo laag? Of komt dat doordat ie in Duitsland staat?

Daarboven op komen invoerrechten. In Duitsland wordt alleen MwSt (BTW) op auto,s betaald in Nederland komt daar nog ongeveer 25% invoerrechten overheen.
via bv de ANWB site kijken naar import voorwaarden.

De laatste jaren is er voor diverse milieu vriendelijke auto,s erg gesleuteld aan de percentages die aan oa de CO2 uitstoot gekoppeld zijn. Dat maakt het veel moeilijker om iets over de invoerrechten (BPM) te zeggen

Auto,s uit Nederland hebben vaak een NAP waarbij de km historie van de auto is vastgelegd

Vergeet de rest BPM niet die komt er ook nog bij.

Zou persoonlijk nooit voor een Corsa kiezen. Polo of Ibiza om een beetje bij TS haar auto te blijven.

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:25

Maak is een account aan op het forum van http://www.autoweek.nl, daar zitten allemaal autoliefhebbers die je wel willen adviseren wat wel en wat geen betrouwbare auto is!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:29

Hier ook een erg tevreden Ibiza rijder :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:32

Joolien schreef:

Zou ik niet doen, is een aardige zuipschuit met zijn 1,8 en zal ook vrij zwaar zijn en daardoor maandelijks ook weer duurder.
Ook is zijn dit soort chevrolets de oude daewoo auto's en die schijnen toch niet zo geweldig te zijn

Bel Bert gewoon ff, die heeft misschien zelf wel wat leuks staan of weet anders wel wat. Dan ben je een stuk goedkoper uit ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:37

Joolien schreef:

Grappig, een Daewoo logo op 't stuur. Is van binnen en motorisch gewoon een Daewoo. Grote boog omheen lopen :j
Volgens de ANWB monteur die mij laatst heeft opgepikt zijn de meest betrouwbare merken Honda, Toyota en Mazda.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:43

Wij hadden een Seat Arosa uit 2000 en daar was zeker de laatste twee jaar met regelmaat wat mis mee. Heeft toch paar 1000 euro reparatie in gezeten. Was verder een leuk ding, maar geen seconde spijt gehad dat we vorig jaar een jongere auto gekocht hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:49

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:53

Joolien schreef:
Ok, dan doen we die niet :P

Honda, Toyota en Mazda zijn dan weer auto's die ik bijna niet vind tweedehands.

Vind deze ook interessant. Leuk kleurtje ook :P
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/seat ... ousPage=lr

Japanners/koreanen zijn idd waardevaster dan europeese auto's. Dus zal je er voor jouw budget idd minder voor vinden.
Suzuki is ook niet kapot te krijgen, mitsubishi is ook heel erg goed en wat betaalbaarder dan toyota.
Kia, daewoo en chevrolet zou ik zelf ver van weg blijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:55

Kia valt wel mee hoor, is een dochter van Hyundai en zeker niet zo slecht meer als in de jaren '80 - '90..

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:00

Kijk eens naar een Suzuki Swift. Ik heb zelf een Suzuki Alto, nooit wat mis mee!!!

http://link.marktplaats.nl/m980288538

Overigens zou ik je kilometergrens omhoog gooien. Een auto die meer snelwegmeters heeft gemaakt, krijgt minder te voorduren dan een auto die alleen maar kleine stukjes rijdt. Met kleine stukjes wordt de motor niet goed warm..

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:34

Kia RIO (vorig model)
Hyundai Getz, i10 of i20 (oude model)
Toyota Yaris (vorig model)

Ik had de i20 als leenauto 2 maanden (toen mijne in de prak zat) en dat is echt een fijne auto, ik wilde hem niet meer af geven!
Weet alleen niet of ze 2e hands een beetje te krijgen zijn. Ze zijn erg gewilt.

Ik zou geen Fiat of Alfa nemen, tenzij je aandelen hebt bij de ANWB :o
Hier een hoop Alfa ellende gehad..

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:55

Seat Arosa hebben wat probleempjes, waaronder een tik in de motor. Hou daar wel rekening mee

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:36

Ik ga mee met degene die japanse/koreaanse auto's aanraden. Ze zijn niet veel tweedehands te vinden (iedereen is er natuurlijk tevreden mee gaha ;) ) maar als je goed zoekt moet je ze vast kunnen vinden. Ik heb oas geleden ook mijn Yaris voor een prikkie kunnen kopen. :j

Succes met zoeken Jolien, hopelijk vind je iets leuks :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:38

Nou, het gaat eindelijk gebeuren, we gaan vanmiddag eens wat rondkijken. Kwam er de vorige weekenden niet van. Ben benieuwd :)
Edit: Ik wil hier gaan kijken , maar vols mij is die niet bovag aangesloten.
http://www.autocentrumalmelo.nl/

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:51

Nee volgens mij zijn ze inderdaad niet aangesloten bij de bovag.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:30

Als je van een polo af komt , ook al is het een oudere, raad ik een hyundau getz in ieder geval zwaar af.... mijn ouders hebben een getz gehad maar dat ding ligt prut op de weg, hobbelt als een gek en kwaliteit zou ik het niet durven noemen. Inmiddels hebben ze een matrix(getz was vrij snel weer ingerolen... pokkeding)
Dat is een stuk meer auto en kwalitatief zit het ook fatsoenlijk in elkaar.
Ook best nog zuinig trouwens.

Wij hebben pas onze oude corsa (99 , een 1,2l ) verkocht en daarvoor in de plek een dacia logan mcv(1.6 16 klepper) uit 2008 gekocht met garantie, voor hetzelfde budget als jullie.
Als hondenauto ivm uitbreiding naar 2 honden. Dat ging in de corsa niet passen .

Daarnaast heeft vriendlief een corsa van 3 jaar oud.
, maar eerlijk is eerlijk... over een anderhalf jaar gaat die er uit en komt er waarschijnlijk een polo voor terug.

Maar in onze zoektocht kwamen de toyota's, suzuki, alles van vw er leuk uit.
Alleen met ons budget hadden we meer auto met dacia dan met vw .

We mogen 1350 trekken op papier wegenbelasting is 40 euro p/m
En hij rijd 1 op 13 a 1 op 14 .
Ja je hoort wel de motor tijdens het optrekken, maar op snelheid is het motorgeluid verwaarloosbaar.
En verder zitten de basics er op(airco, electrische ramen etc) en verder geen fratsen.
Wij zijn er tot nog toe erg tevreden over.
Tis alleen een beetje wennen, van een corsaatje naar dit slagschip.
En je moet wel opletten qua motor, de 1.6 8 klepper hebben we ook gereden maar dat is een slappe qua vermogen

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:16

Opel Corsaatje, ook een geweldig autootje :D Zijn ook niet zo duur in onderhoud en betaalbaar.

- Toyota Aigo
- Mazda 2 (echt een super auto en sterk, Japanse auto's staan ook goed aangeschreven)
- Huyundai I10
- Volkswagen Polo (niks mis met de ronde koplampen hoor)
- Hyundai Jazz

Je hebt zo veel keuze. Je moet maar eens kijken op www.gaspedaal.nl .

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:29

Joolien schreef:
Nou, het gaat eindelijk gebeuren, we gaan vanmiddag eens wat rondkijken. Kwam er de vorige weekenden niet van. Ben benieuwd :)
Edit: Ik wil hier gaan kijken , maar vols mij is die niet bovag aangesloten.
http://www.autocentrumalmelo.nl/

Altijd even van tevoren de bedrijfsnaam googlelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:29

Uiteindelijk zijn we nog niet geweest :') Misschien morgen. Hoezo Boras, mis ik iets? Ik ga eens kijken.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:48

Renee1991 schreef:
Siersma schreef:
Skoda komt bij VW vandaan. Staat volgens mij zelfs VW op de motor.

Jup, is een wolf in schaapskleren :j Hele goeie, betrouwbare auto's.

Ja, maar wel gemaakt van plastic. Daar wil je geen ongeluk mee krijgen. In de file is er eentje achterop gekomen. Gewoon zachtjes. Auto compleet total loss, heel de kofferbak was in de achterstoelen verdwenen. -O- Gelijk bij de eerste rit, was een gloednieuwe huurauto. :')

Hier thuis staat een Ford Fiesta. Niks dan lof: fijne, mooie auto. Heb in veel huurauto's gereden: alle Toyota's zijn blijven hangen qua comfort en rijplezier. Prima auto's! Meest vreselijke auto was een Renault Megane. Wat een ballenauto is dat zeg. Het zal aan mij hebben gelegen, maar na twee dagen was ik er nog niet aan gewend. Hij sloeg echt constant af. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:35

Nee, Renault Megane krijg je een ANWB gold lidmaatschap bij :+

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:57

Mazda 2, echt een top auto! Heb er eentje uit 2008 en geen seconde spijt van! Heb hem nu een jaar en mankeert nog niks! Enkel even de voorbandjes moeten vervangen vanmiddag toevallig haha!

Mijn vriend heeft nu 1,5 jaar een Seat Ibiza van 2001 en heeft er al ruim 6000€ aan reparatie opzitten.. En dat lag echt aan de auto zelf..

De Mazda is ook lekker ruim en rijd zalig!