Belasting toeslagen storing.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:23

Hier ook ABN dus ik kan het niet controleren, hoop dat ik nog wel gewoon kan pinnen van mij ABN rekening. Staat sowieso wel geld op, ook als de toeslagen niet binnen zijn, maar als ik niet kan pinnen dan heb ik nog zo'n 3 euro cash voor boodschappen vandaag.
Anders inderdaad brood met gebakken eieren.

Op vrijdag is mijn voorraadkast meestal behoorlijk leeg met 2 pubers die altijd honger hebben.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:24

Hier ook nog niks binnen. Heb ING. Hoop ook dat het vandaag komt haha, want toevallig net nu iets via de BM gekocht en zou vandaag overmaken naar haar.

Samblabla

Re: Belasting toeslagen storing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:28

Nog niks binnen maar het komt heus wel erop. Is het andaag niet dan wel maandag of dinsdag. Ik lig er niet echt wakker van eerlijk gezegt. Maar snap wel voor mensen die het echt nodig hebben.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 14:29

Was bij dubbeltje op zijn kant mensen waren iets van rond de 30 jaar oud,meisje was hoog zwanger van 2de kindje,en had al 5 woning ontruimingen gehad,vriend lief had er geen erg in dat hij moest gaan werken om de vaste lasten te betalen.
Die dacht dat het zover maar ging.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:43

Sunrise19 schreef:
En natuurlijk ook al 3 mensen op facebook met bijbehorende vrienden die tekeer gaan :') Heb aangeboden om wat brood of iets anders te brengen als ze er zo om verlegen zat. Maar het was niet voor eten want ze wou shoppen en dat kon nu niet :+

Nou, dan heb je die toeslagen ook niet nodig gok ik zo :+

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:01

blackflicka schreef:
Was bij dubbeltje op zijn kant mensen waren iets van rond de 30 jaar oud,meisje was hoog zwanger van 2de kindje,en had al 5 woning ontruimingen gehad,vriend lief had er geen erg in dat hij moest gaan werken om de vaste lasten te betalen.
Die dacht dat het zover maar ging.

Tsja net zo goed haar verantwoordelijkheid dat je bij zon vent blijft en dan ook nog ff kinderen neemt. Zorg dan eerst voor de financiële middelen.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 15:04

Erg is dat inderdaad,de woningbouw was wel erg coulant ermee,mits ze even 600 euro betaalden,wel moest ze dat geld bij haar broer lenen,en geld voor de boodschappen bij haar ouders.
Want ze stonden zwaar in het rood op de bank,en vriendje zag niet in dat die moest gaan werken,ze durfde niks te zeggen,want was bang dat het vriendje anders weg ging.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:15

Ik vind sommige reacties wel erg kortzichtig.
Er zijn ook gewoon mensen die door wat dan ook zonder werk zijn gekomen en een huis en gezin hebben. Die kijken nl wel uit naar de toeslagen. Heel fijn voor de mensen die het niet nodig hebben natuurlijk maar kijk eens verder dan je neus lang is. Natuurlijk heb je ze ook zoals boven geschreven en ik snap niet dat die nog op tv komen ook.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:18

Hier ASN bank nog niets binnen
Maar op de site van de belastingdienst staat dat het wel vandaag binnen komt maar later dan normaal

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:21

chanicha schreef:
Ik vind sommige reacties wel erg kortzichtig.
Er zijn ook gewoon mensen die door wat dan ook zonder werk zijn gekomen en een huis en gezin hebben. Die kijken nl wel uit naar de toeslagen. Heel fijn voor de mensen die het niet nodig hebben natuurlijk maar kijk eens verder dan je neus lang is. Natuurlijk heb je ze ook zoals boven geschreven en ik snap niet dat die nog op tv komen ook.

Logisch dat mensen die toeslagen krijgen, dit ook echt nodig hebben :) Anders kregen ze het niet :) Maar ik zie alleen de verkeerde voorbeelden om mij heen. Mensen die overigens ook nog eens een uitkering krijgen en die al jaren hebben. Imo weet je dan wat er binnenkomt, dus kan je ook leven naar wat je hebt ipv leven boven je stand :)

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 15:24

En ook het leven is duur,maar er zijn helaas ook mensen die schulden moeten afwerken.
Weet niet of jullie ggn kennen,hellen honden jawel deurwaarders hebben al heel wat zelfmoorden op hun geweten,omdat het altijd uur en op tijd bij die lui binnen moet zijn.
Grootste deurwaarders kantoor van Nl met 1 miljoen dossiers.
Maar wel zeggen na een zelfmoord,deurwaarder is toch zon mooi vak,als ik die baan had zou ik spontaan mezelf afmaken,mensen bestelen van hun laatste beetjes.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:29

heb wel met mijn moeder te doen. alle storingen. heeft nog 3 euro. hoop echt voor de mensen die t nodig hebben, dat het vandaag nog binnen komt.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:30

Oh dat is rot haha. Ik moet een boete betalen, wat moet vandaag! Dus ik zit erop te wachten... :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:33

Ben ik met je eens Sunrise maar daarom begrijp ik nog wel dat, als je de eindjes aan elkaar vast moet knopen, je uitkijkt naar de 20e van de maand, uitvreters daargelaten.
Ik heb ook ABN maar die site is helemaal dood volgens mij :n

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:34

Hoop dat de banken coulant zijn en het alsnog door zenden.
Maar Heb de SNSBANK en die zijn altijd erg laat dus denk dat ik het Maandag pas krijg, gelukkig niet nodig maar ken mensen die het nodig hebben voor de kinderen of eten....

als wij te laat zijn met betalen dan krijgen we aanmaning...

ach kan gebeuren toch, blij dat ze het melden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:39

blackflicka schreef:
En ook het leven is duur,maar er zijn helaas ook mensen die schulden moeten afwerken.
Weet niet of jullie ggn kennen,hellen honden jawel deurwaarders hebben al heel wat zelfmoorden op hun geweten,omdat het altijd uur en op tijd bij die lui binnen moet zijn.
Maar wel zeggen na een zelfmoord,deurwaarder is toch zon mooi vak,als ik die baan had zou ik spontaan mezelf afmaken,mensen bestelen van hun laatste beetjes.

Dit vind ik veel te kort door de bocht!
Afspraak is afspraak. Zo simpel is het mi.
Zij hebben die rekeningen niet getoverd he... die rekeningen komen voort uit verantwoordelijkheden die mensen zélf op zich hebben genomen. Als dan blijkt dat het niet kan betalen, moet je andere keuzes maken, maar niet de schuld neerleggen bij de mensen die wijzen op de gevolgen van je keuzes.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:41

Deurwaarders zijn ook mensen hoor. En hebben zich ook aan de wet te houden.
Als je netjes een belletje doet en je legt uit dat je het echt vandaag over wil maken, maar de site van de ABN plat ligt, hebben ze daar echt begrip voor. Kunnen ze namelijk zelf ook wel zien 8)7

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:43

ik krijg geen toeslagen van de belasting, want ik woon bij mijn moeder in en die verdient te veel. Maar het is wel eens vaker gebeurd kan ik me herinneren, gelukkig heb ik altijd reserve achter de hand indien nodig.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:46

Huurtoeslag binnen!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:47

Mioux schreef:
ik krijg geen toeslagen van de belasting, want ik woon bij mijn moeder in en die verdient te veel. Maar het is wel eens vaker gebeurd kan ik me herinneren, gelukkig heb ik altijd reserve achter de hand indien nodig.

Hoe kan dat nou?
Ik woon tijdelijk bij mijn ouders, die hebben geen recht op zorgtoeslag, maar ik krijg het gewoon gestort hoor...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:49

Ik niet, mijn moeder heeft een te hoog vermogen berekent samen met mij, en daarom krijg ik niks =]

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:49

Ik heb ook best wat schulden gehad. Tja, zelf veroorzaakt.. Maar als ik belde dat het even niet kon om wat voor reden dan ook dan kreeg ik gewoon een aantal dagen extra hoor. Ben blij dat die tijd nu achter mij ligt.

Nu help ik met de voedselbank en breng ik ook elke maand producten naar een organisatie voor mensen die net niet in aanmerking komen. Heb echt alle begrip voor mensen die amper rondkomen en die hiervan afhankelijk zijn. Maar niet voor mensen die amper rondkomen en het voor onzin gebruiken.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:50

blackflicka schreef:

Pardon, dit is wel heel kort door de bocht
deurwaardes krijgen de opdracht via een andere partij om de schuld die die persoon gemaakt heeft te innen.
die persoon met de schuld maakt zelf die schuld en onderneemt niks om die schuld te betalen (na meerdere vormen van contact zoals incasso's) en ja dan komt de deurwaarde.

Zeker als je zon fan bent van een dubbeltje op zijn kant moet je toch weten dat men vaak betalingsregelingen kan treffen voordat het tot een deurwaarde komt.

een deurwaarde besteelt mensen niet van hun laatste beetjes(??), dat doen die mensen zelf.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:54

Mioux schreef:
Ik niet, mijn moeder heeft een te hoog vermogen berekent samen met mij, en daarom krijg ik niks =]

Vrijstellingsbedrag + heffingsvrij ligt rond 100.000. Dan niets gezegd, maar anders reden om er achteraan te gaan.
Staan jullie geregistreerd als toeslagpartners? Anders heb je niets te maken met het vermogen van je moeder.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 20-11-15 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:56

ja zijn toeslagpartners, wonen in zelfde woning ik ben nu 28 dus dit jaar voor t eerst meegerekend met elkaar.