oven schoonmaken met baking soda

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:28

Serendipity1 schreef:
Lara_Silver schreef:
Bovenstaand lijkt me allemaal zo gecompliceerd. Dat terwijl je Mr.Muscle kant en klare ovenreiniger kan kopen. Hele oven insprayen, nachtje laten werken en 's ochtends haal je alles, kaas en ingebrand, en kruimels etc. etc. in één veeg weg met een vochtig doekje.. Niks schuren, niks staalwol enzovoorts.

Ik geloof dat het verschil is dat baking soda (En een beetje schuren) vele malen milieu vriendelijker is

Zonder twijfel inderdaad. Ik moet toegeven dat ik daar dan weer helemaal niet mee bezig ben.

benangelique

Re: oven schoonmaken met baking soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:40

Nog los van de schadelijke stoffen die er vrij komen wanneer je hè oven weer gaat gebruiken. ...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:11

Ik denk dat dat trouwens echt wel mee valt, net zoals alle andere schoonmaakmiddelen hoor je het gewoon goed weg te wassen na inwerking. Afwasmiddel lijkt me ook niet top voor de gezondheid, daarom dat je het goed weg hoort te spoelen. Verder ook nog nooit rare geur- of smaakervaringen gehad met eten uit de oven na gebruik van het product. Ik dwing ook niemand het te gebruiken, maar qua snelheid en gemak bestaat er voor mij simpelweg niets beters.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:28

Grappig dit. Ben eens gaan zoeken op internet. Kwam ook de tip tegen een schaaltje met schijfjes citroen 10 min in een voorverwarmde oven op 200 gr te doen. Daarna laten afkoelen en schoonmaken. Stuk milieuvriendelijker dAn ammoniak ook. Om van de geur nog maar te zwijgen.

Als ik morgen geen bakingsoda vind, dan ga ik mar Citroen halen :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 02:19

Ach, even de keukendeur open en het is weg. Oven sop ik daarna even uit en heb nog nooit een rare smaak aan mijn taart gehad maar misschien werken die citroenschijfjes ook wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:49

Ik doe het ook altijd met citroen, in ieder geval geen schadelijke stoffen dan in mijn oven.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:03

Nog niet geprobeerd, maar ik wil het wel eens proberen. Met gewoon schoonmaken krijg je de ingebrande plekken toch niet goed weg.

Baking Soda verkopen ze ook bij Dille & Kamille.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 18:43

Ik ben voor de 'makkelijke' oplossing gegaan. Citroen schijfjes in de oven.. 200 graden en 10 minuten.

Moet zeggen dat het wel redelijk ging. Het deurtje is wel heel erg mooi schoon geworden. De rest ook wel schoon maar ik was niet overdondert.

Heb het rooster in een vuilniszak gedaan met ammoniak. Dicht geknoopt en nu 24 uur wachten haha.