Is deze laptop een goede keus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Is deze laptop een goede keus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:42

Ik heb juist goede ervaringen met Acer en slechte met Dell en medion.

Ik heb nu een acer desktop en een acer chromebook en beide bevallen perfect. Alleen als er iets stuk is en je van de service gebruik wil maken is het drama.

Hp en asus heb ik trouwens ook goede ervaringen mee (ik heb altijd 2 computers en vervang ze vaak na 2-3 jaar. Daarnaast zie ik ook alle computers in het bedrijf langskomen. Acer en hp delen de eerste plaats qua kwaliteit). Met lenovo heb ik nog geen ervaring.

Ik kan op het moment niet uitgebreid laptops gaan bekijken want ik heb tijdelijk alleen mobiel internet. Maar ik wens je succes met je zoektocht.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:44

Toen ik een nieuwe laptop kocht was mij het merk Lenovo aangeraden door iemand die er verstand van heeft (ik weet even niet meer wie), die zei dat Lenovo de beste prijs/kwaliteitverhouding had.

Ik heb nu al iets van anderhalf jaar een Lenovo Thinkpad E540 en ben er ontzettend blij mee, maar die is iets boven jouw budget.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:45

maaikemuis schreef:
Waarom geen asus?!? Dat zijn echt de betere laptops die verkocht worden. Ben je niet in de wR met Acer? Dat is namelijk bar slecht. Dell is ook een goede keuze.

Ik las dat en ik dacht "ik bemoei niet!"

Maar gelukkig is er iemand die het wel gewoon roept :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:07

Amaris schreef:
maaikemuis schreef:
Waarom geen asus?!? Dat zijn echt de betere laptops die verkocht worden. Ben je niet in de wR met Acer? Dat is namelijk bar slecht. Dell is ook een goede keuze.

Maar jij bent ook een beetje een nerd... B-)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:25

ABSOLUUT! En kom niet aan asus he. Wat anderen met apple hebben heb ik met asus. Asus rocks, dat weet iedereen :Y) :+

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 14:03

Amaris schreef:
maaikemuis schreef:

Haha roep ook maar gewoon! Ik had me vergist :o
Budget kan aan gesleuteld worden en zeker binnenkort bij de mm

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:42

benangelique schreef:
Mediamarkt heeft over 2 weken de btw-vrije dagen. Scheelt toch!

Van wanneer tot wanneer zijn de btw-vrije dagen? Ik heb er nog niks van kunnen vinden. Ook ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, dus ik lees gelijk even mee.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 15:30

De eerste 2 weken van t nieuwe jaar geloof ik!

Op de site staat: zodra er meer over bekend is lees je dat op de site!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:54

Ik heb zelf een Dell gehad, nu een MSI. Beide prima over te spreken. Op mijn werk gebruiken de kinderen Asus tabtops en computers, dingen doen het altijd, prima kwaliteit!

Ik zou niet voor een HP of Acer gaan, rotzooi. :=

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:59

Hm. Mijn budget Acer heeft gewoon een motorongeluk overleefd, is het gewoon blijven doen. Mijn Dell Studio waar ik serieus geld voor heb betaald heeft probleem na probleem gehad...

Ik weet niet meer zo goed wat ik van die merkverhalen moet geloven.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:18

Ik heb zelf een chromebook (samsung) en ik moet eerlijk zeggen, ik zweer erbij. Ik vind het belangrijk dat ik verslagen kan typen, en vooral SNEL kan internetten en mn documenten kan openen.
Dat snel daar ligt de nadruk op want ik word al ziek als ik denk aan al die momenten die ik al heb zitten wachten tot computers doen wat ik vraag.

Een chromebook werkt zonder RAM geheugen en met een cloud. Dat klinkt negatief maar eigenlijk gebruikt hij een cloud op internet (Zoals dropbox, google drive) als RAM. hij slaat alles online op (of tijdelijk offline tot je weer wifi hebt).
En dat houdt dus in dat je via elke computer altijd bij je bestanden kunt en hij nooit kan crashen. Heel fijn voor tentamenweken enzo.

Je kunt er verder alles mee, films kijken, internetten, spelletjes, alleen zit er geen word op (tenminste niet legaal) maar dat kan wel. Je kunt jouw eigen bestanden waar chromebook mee werkt ook downloaden naar een word document.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:24

Een chromebook vind ik heerlijk maar verslagen erop schrijven is geen succes. Dus als je het daarvoor wil gebruiken is het geen aanrader.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:35

Ik ben helemaal verliefd op mijn Asus Zenbook <3 zo snel, licht, mooi...
Vriendlief weet ontzettend veel van computers en heeft mij gewoon 2 opties gegeven. Een Asus Zenbook en een zwaardere Toshiba (weet alleen niet meer welke). Volgens hem moet je deze merken hebben als je geen Mac wilt (duh, die prijs :wow: ) ivm de 'houdbaarheid' zeg maar. Ook een SSD er in is volgens hem een must.
Ik ben een totale leek op het gebied van computers en tot nu toe doet alles het perfect en heeft ie nog geen ongelijk gekregen, haha.
Misschien kan je nog iets met deze tips :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:36

hier ook een leek :P is dat me broer en me ma er verstand van hebben anders had ik nooit op de lenovo gekomen :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:29

hier ook op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn Toshiba is na 4 jaar studie en daarna 4 jaar gewoon gebruik echt helemaal op.
Met Toshiba ben ik erg tevreden geweest. enige nadeel was dat na 4 jaar mijn E letter eruit viel, maar dat went wel en mijn batterij kan nu 1 jaar niet meer zonder het stopcontact. Tijd voor wat nieuws.
Ik vind het lasting uit te zoeken wat een realistische prijs is een beetje kwaliteit.
Ik hoef geen zware games te spelen. Wat internetten, typwerk en filmpjes kijken is het voornamelijkste wat ik doe.

Zijn alle lenova laptops degelijk of moet je echt een bepaald type hebben?
Ik zat bv bij deze te kijken:
LENOVO IdeaPad 100-15IBY (80MJ00HENX)
zou dit wat zijn?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:51

Ik haal dit topic weer even omhoog, helaas is zojuist mijn Toshiba na 8 trouwe dienstjaren overleden. Backlight is kaduuk en hij is de operatie niet meer waard -O-

Ik wil een laptop waar ik ook zonder problemen Adobe programma's op kan draaien zoals Lightroom/Photoshop/Bridge.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 23:21

Dan heb je dus al n voldoende RAM geheugen nodig en liefst ook een goede videokaart zoals k t nu goed begrepen heb :')

Ik ben er nog altijd niet over uit wat k nu doe. K kies als die weken by mm zijn. Als die komen...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:29

Ik heb eendell inspoten 17 inch met touchscreen en nog allerhande snufjes. Heb 2 jaar geleden dik 1200 euro betaald. Maar is nog altijd de meest zalige pc ooit! Nog steeds supersnel etc. Ik kan er geen slecht woord over zeggen! Ik wil nooit nog een ander merk.

Voordien 2 acers gehad die binnen het half jaar problemen gaven en het binnen 2/3 jaar helemaal begeven hadden.