Pakketje bij de 'buren' afgeleverd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Drico

Re: Pakketje bij de 'buren' afgeleverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:45

Pff vervelend zeg.. En dan zelfs nog zoveel verder weg en niet echt bij je buren.
Heb je al geprobeerd om op verschillende tijdstippen langs te gaan? :)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 20:48

Dat is gewoon de kantjes van je baantje af lopen. In de horeca is het ook vervelend als er een zoveelste klant zit te zagen over weet ik veel wat, maar dan ga je ook niet een lauwe koffie geven, omdat je 'geen zin hebt' om even wat harder te lopen. Het is je werk en daar hoor je gewoon je best voor te doen, toch? Daarnaast hebben ze tegenwoordig de 'niet thuis code', hartstikke mooie oplossing, maar als ze daar geen eens de moeite voor nemen... Vind het niet netjes.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:58

Ik vind het ook niet netjes. PostNL kan ook niet van je verwachten dat je de hele dag thuis blijft om een pakket aan te nemen. Dan moeten ze iets verzinnen dat je een tijdsvak/datum/alternatief adres kan invullen vóór de eerste afleverpoging. Dus gewoon met je track en trace code.

Ik heb hier wel eens gehad dat ik al de hele dag zat te wachten op een (duur) pakket. Ik ging even boodschappen doen, plak een briefje op de deur "PAKKET NIET BIJ DE BUREN" en raad eens waar het een halfuurtje later bezorgd is? Juist, bij de buren..... Niet iedereen kan goed met zijn buren overweg, dus vind het schandalig dat pakketten zomaar afgegeven worden

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:59

ik snap niet dat jullie dit normaal vinden? Ik heb in belgië bij bpost gewerkt, bij ons is het ten strengste verboden om aan anderen een pakketje te geven. Moest ervoor getekend worden moest het zelfs de persoon zelf zijn, de vrouw/ dochter/zoon/man etc mochten niet tekenen als zij geen bewijs van volmacht op het postkantoor gaan halen waren. Was er iemand niet, pech dan nam ik het weer mee naar het postkantoor en kon die persoon het daar vanaf de volgende dag ophalen (gooide ik daarvan een briefje in de bus)

Jullie vinden dit dus normaal in nederland dat je een pakketje maar ergens dropt en die mensen het maar ergens moeten gaan zoeken?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 21:02

Ik ga zo nog eens langs, Drico :) Rond een uur of 9, hopelijk doen ze dan eindelijk open.

Dat lijkt me een super goed idee, Liselot! Ik zat er toevallig ook nog aan te denken gisteren. Dan vertellen ze je dat ze 's ochtends komen en dan blijkt het toch 's middags te zijn. Zou super handig als je dan al aan kunt geven dat je niet thuis bent :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:06

Zoe_97 schreef:
ik snap niet dat jullie dit normaal vinden? Ik heb in belgië bij bpost gewerkt, bij ons is het ten strengste verboden om aan anderen een pakketje te geven. Moest ervoor getekend worden moest het zelfs de persoon zelf zijn, de vrouw/ dochter/zoon/man etc mochten niet tekenen als zij geen bewijs van volmacht op het postkantoor gaan halen waren. Was er iemand niet, pech dan nam ik het weer mee naar het postkantoor en kon die persoon het daar vanaf de volgende dag ophalen (gooide ik daarvan een briefje in de bus)

Jullie vinden dit dus normaal in nederland dat je een pakketje maar ergens dropt en die mensen het maar ergens moeten gaan zoeken?

Weet niet hoe het in België is, maar in NL krijgt de bezorger alleen betaald door PostNL als het pakket afgeleverd is. Ook al is dat bij de buren 10 huizen verderop, of ligt het in de regen te verpieteren in de achtertuin (en ja, dat heb ik ook wel eens gehad)
Hierdoor worden de bezorgers steeds brutaler als het gaat om het afleveren van pakketten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:06

De gozer die hier bezorgt heeft eens mijn telefoon in de brievenbus ( we wonen in het buitengebied en hebben een grote brievenbus) gedaan en zelf getekend voor ontvangst.... ja duh!!!! klopt niet en melding van gemaakt, maar hij loopt er nog steeds.. Heeft ook al eens een pakket met een papegaaienpinjana over het hek gezet.. honden vonden het heerlijk!! en een doos met hele dure diabetes infuuspompjes gewoon in de regen neergekwakt. Gewoon geen zin om nog een keer langs te komen. Heb alle keren melding gemaakt, maar meneer loopt er nog. Nu doet ie het niet meer.. heb m zelf eens aangesproken. Is te asociaal voor woorden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:08

Liselot schreef:
Zoe_97 schreef:

Weet niet hoe het in België is, maar in NL krijgt de bezorger alleen betaald door PostNL als het pakket afgeleverd is. Ook al is dat bij de buren 10 huizen verderop, of ligt het in de regen te verpieteren in de achtertuin (en ja, dat heb ik ook wel eens gehad)
Hierdoor worden de bezorgers steeds brutaler als het gaat om het afleveren van pakketten

dat is hier niet het geval, maar eerlijk. Dat is niet het probleem van de ontvanger...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:12

In dit geval is het beter, als iemand niet thuis is, een bericht van op welke postkantoor het is afgegeven zodat men op de hoogte is dat het er is bij het dichtsbijzijnde postkantoor.

Zoals wat Zoe_97 al aangaf, in Belgie hebben doen ze het blijkbaar beter.

Zo zou het altijd moeten gaan. ipv naar een willekeurige buren te gaan, als ie maar thuis is en het aan kan gaan nemen.........

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:19

Zoe_97 schreef:

Ja, uiteindelijk komt het daar wel op neer. Mensen klagen maar er ontstaat maar geen beweging om in te grijpen. En men staat die constructie met schijnzelfstandigheid gewoon toe (waardoor PostNL / ander bezorgbedrijf volhoudt dat zij er niets aan kunnen doen, het niet hun medewerkers zijn, terwijl zij dus gewoon geen kwaliteitscontrole toepassen, alle toegewijde medewerkers het bedrijf al uit hebben gewerkt want 'te duur' en nu hun bezorgers onderbetalen en verder niks aan service doen. En ondertussen ontwijken ze ook nog sociale heffingen en belastingen.)
Het is om te huilen ;(

Het zou echt goed als daar heel hard paal en perk aan gesteld zou worden met een paar flinke wetswijzigingen EN behoorlijke handhaving. Maar ik zie het er nog niet van komen... -O-

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:26

Wat een raar systeem! Wat gebeurt er dan als je buren niet te goeder trouw zijn, en beweren dat ze nooit een pakje voor jou ontvangen hebben? Nemen ze dan ook hun verantwoordelijkheid om kosteloos het item opnieuw te leveren? Het kan toch niet zijn dat je gewoon pech hebt en je geld kwijt bent??

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:28

Hopelijk zijn ze straks wel thuis.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:30

Ben zo blij met mijn pakjesmeneertje!
Die zet het desnoods ergens veilig weg en doet dan een briefje in bus waar het "verstopt" is!
Onze buren wonen ook een paar kilometer verderop, niet echt een oplossing voor alle partijen :=

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:31

Cowgirl83 schreef:
Wat een raar systeem! Wat gebeurt er dan als je buren niet te goeder trouw zijn, en beweren dat ze nooit een pakje voor jou ontvangen hebben? Nemen ze dan ook hun verantwoordelijkheid om kosteloos het item opnieuw te leveren? Het kan toch niet zijn dat je gewoon pech hebt en je geld kwijt bent??

En het mooiste is nog dat je er als ontvanger niets mee kan als je pakket zoek is. De verzender is namelijk de opdrachtgever en die moet er achteraan. Lekker ongekeerde wereld is het hier bij PostNL en dan ook nog eens 7 euro (!!) durven vragen voor deze waardeloze service

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:35

Als ik weet dat ik moet werken laat ik het altijd bij de jumbo of tankstation leveren. Gewoon een dhl of postnl punt :) altijd makkelijk.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:37

Irisx94 schreef:
Als ik weet dat ik moet werken laat ik het altijd bij de jumbo of tankstation leveren. Gewoon een dhl of postnl punt :) altijd makkelijk.

Maar dat kan je dus lang niet bij elke webshop aangeven en bij een particulier al helemaal niet

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:38

Vind de webshops heerlijk waar ze ook in de avonden bezorgen. Dan kan ik de tijd instellen dinsdag 19:00-20:00. Dan is iedereen thuis van werk/school. En anders kies ik overdag een tijd wanneer m'n moeder thuis is. Zouden alle webshops moeten doen.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:42

Liselot schreef:
Irisx94 schreef:

Maar dat kan je dus lang niet bij elke webshop aangeven en bij een particulier al helemaal niet

Je kan toch het adres van het dichtst bijzijnde post nl punt opgeven? Dat doe ik ook wel eens als ik particulieren liever niet mijn echte adres wil geven.

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:45

Liselot schreef:
Irisx94 schreef:

Nee klopt maar je kunt ook gewoon het adres doorgeven hoor! Nemen ze altijd aan. Ook particulier. Of laat je het bij familie/kennis/vrienden afleveren. Gewoon dat adres doorgeven en overleggen :D bestel best veel en er is altijd wel een oplossing. (Ben zelf ook zelden overdag thuis) Eventueel overleg je van te voren met buur om het daar te leveren.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:48

Ik kan me er zo aan ergeren dat die post en pakket bodes soms te lam zijn om uit hun ogen te kijken, of om zelf over een oplossing na te denken als ze een adres niet gevonden krijgen. Het bedrijf van mijn vriend zit op nummer 11b, hij zit echter niet direct naast nummer 11. maar dat gebeurt wel vaker.
nu had ik hem een greetz kaart gestuurd omdat hij een beetje een rot dag had gehad en ik wou wat liefs doen, maar ik dacht daar om 22 uur 's avonds aan. Dus greetz bied voor 4 euro aan dat hij dan nog de volgende dag bezorgt kan worden(via couriersbedrijf). Ik kon hem ook volgen met een code.
Maar toen ik via track&trace zag dat de kaart bezorgd was, en ik mijn vriend een bericht stuurde kijk eens in de brievenbus. Zat daar niks in. Dus ik naar dat bedrijf gebeld. hadden ze het in nummer 11 gegooid. de bezorger zou terug gaan om de kaart te halen en hem goed bezorgen. Ik werd niet meer gebeld dus ik dacht het zal wel goed komen.
Volgende dag nog geen kaart... Dus ik weer gebeld, de bezorger kon 11b weer niet vinden. dus hij had het maar gewoon zo gelaten. Ik werd echt heel erg afgescheept. terwijl je via google maps gewoon naar 11b wordt gestuurd. Heb apart naar greetz gemaild en hun hebben het redelijk netjes opgelost door me die 4 euro terug te geven, en de kaart opnieuw te verzenden.
Heb het couriersbedrijf daarna gemaild dat ze een vreselijk luie en domme bezorger hebben en dat postnl wel gewoon 11b kan vinden.
Maar ik weet tot nu toe nog niet waar die eerste kaart is gebleven, en er stond een hele achterlijke foto van ons twee in :').

Als je weinig thuis bent zou je bij een postkantoor een postbus kunnen nemen. Kost wel een bedrag per maand, maar dan hoef je nooit te stressen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:49

Hier momenteel ook zo'n pakketbezorger. Die dumpt de pakketjes hier overal en nergens rondom het huis (in de papiercontainer, onder de picknicktafel, in de garage), ook als we gewoon thuis zijn. Als het veilig en droog staat is het nog tot daar aan toe. Maar de nieuwe winterjas van m'n zusje lag in de regen en er zit tegenwoordig ook geen briefje meer in de bus van waar het pakketje achtergelaten is.

Ik vind het gewoon belachelijk dat dat kan. Ik snap heus wel dat ze geld willen verdienen, maar doodgewoon niet aankloppen terwijl mensen wel thuis zijn vind ik echt niet kunnen.

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:55

Ik ben ook woonachtig in een flat (12 hoog) en heb ook al leuke dingen mee gemaakt.

Mijn vriend had iets besteld wat breekbaar was, zaten enorme stickers op met breekbaar, laat meneer postbode het pakket gewoon voor me neus vallen toen hij het uit de auto haalde. Je raad het al... kapot..
Ik heb poos op krukken gelopen, werd er aangebeld via intercom ik zeg dat ik niet naar beneden kan komen omdat ik op krukken loop, zegt hij dood leuk dan ga ik verder...?????
Het wel even duurt voordat ik beneden ben vanaf 12 hoog.. kom ik beneden zie ik de bus al weer verder rijden.. dus ik er achteraan.. zegt hij ja het duurde mij te lang.. ??
Over deze meneer meermalen klachten ingediend.. heb hem daarna niet meer gezien :)

Laatst dacht ik nog even uit goede wil voor een vd buren een pakket aan te nemen.. heb er 1,5 week mee gezeten, bijna dagelijks langs gegaan op verschillende tijdstippen.. doe ik dus voor deze mensen ook niet meer....

Als het kan laat ik het bezorgen bij de jumbo of zo.. maar is helaas nog niet altijd mogelijk inderdaad..
Hoop dat je je pakketje snel krijgt!

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:56

Ragdollcat schreef:

In theorie is het prachtig geregeld ja. De praktijk is echter een ander verhaal :) In mijn straat althans, ik zeg niet dat het overal zo treurig is.
Gelukkig leveren de meeste bedrijven hier vooral via DPD, TNT en UPS. Enkel mijn kleine pakketten worden via de gewone post geleverd en die passen 9 vd 10 door de brievenbus. In het slechtste geval laten ze dan tijdens een regenachtige dag de brievenbus lekker open staan. Ook altijd erg fijn. Zeker als er belangrijke, officiële documenten tussen zitten +:)+

Veel succes TS! Was het erg waardevol wat erin zat?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:04

xHaithi schreef:
Ragdollcat schreef:

In theorie is het prachtig geregeld ja. De praktijk is echter een ander verhaal :) In mijn straat althans, ik zeg niet dat het overal zo treurig is.
Gelukkig leveren de meeste bedrijven hier vooral via DPD, TNT en UPS. Enkel mijn kleine pakketten worden via de gewone post geleverd en die passen 9 vd 10 door de brievenbus. In het slechtste geval laten ze dan tijdens een regenachtige dag de brievenbus lekker open staan. Ook altijd erg fijn. Zeker als er belangrijke, officiële documenten tussen zitten +:)+

Veel succes TS! Was het erg waardevol wat erin zat?

een brievenbus dicht doen kost idd maar ene seconde. Maar als ik elke brievenbus dicht moet doen ben ik al snel een uur later klaar (waar ik dus niet voor betaald ben). Sommige mensen hebben echt enorm vervelende brievenbussen. Wil je dat je bus dicht is raad ik je aan een veertje op de klep te maken dat ie zelf weer dicht klept. je kan ook een stikker klep sluiten aub erop plakken, maar wij zijn niet verplicht ons hieraan te houden. Wat mensen vaak niet weten is dat een postbode op de fiets minimum 1000 bussen heeft, met post, huis ana huis reclame en pakketjes. Als ja na 2 uur in de namiddag binnen komt word je al gevraagd sneller te werken, want de baas moet daar blijven totdat iedereen binnen is. Ben je herhaaldelijk laatste binnen kunnen er zelfs waarschuwingen en/of sancties gegeven worden door sommige bazen... kleine dingetjes al 'even' 10 minuten wachten voordat iemand de deur opent of brievenbuskleppen sluiten zorgt dat we vaak veel tijd verliezen.
Als dit niet correct gebeurd gewoon een klacht indienen, dus krijgt de postbode een waarschuwing. Vaste postbodes die de mensen kennen durven idd het al niet t nauw te nemen met de regels, totdat ze een waarschuwing krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:12

Volgens mij is dit iets waar we weer ouderwetse (of nog beter, nieuwerwetse :) ) vakbonden bij nodig hebben - die samen het belang van de bezorgers verdedigen. Alleen win je dat niet, want als individuele postbezorger sta je zo buiten. Maar gezamelijk zouden er misschien redelijkere regels en tijden en tarieven opgesteld kunnen worden.

Dat het klepje dichtdoen lastig is geloof ik eigenlijk niet echt. Ik heb ook ooit foldertjes gelopen, en dat viel echt mee. (En die krengen met veren zijn soms een stuk erger en kosten meer tijd.)