muizen in huis door konijnen in tuin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:01

Oh okee, wist niet dat er oud en nieuw gif was :). Iemand had mij dat dus een jaar geleden verteld toen ik gif wilde strooien achterin het kastje. Maar daardoor dus niet gedaan en de boel gewoon goed in de gaten gehouden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:03

Konijnen en cavia in de tuin betekenen in ieder geval daar voerbakjes, wij hadden vroeger ook muizen die dan langs de muur het konijnen hok in klommen daar eten haalden en weer vertrokken.

Momenteel heb ik ook muizen gehad (buurman met duiven en zit in jaren 30 woning), maar het blijkbaar top binnenkat! Die heeft er 3 gemold en 1 heb ik moeten vangen, daar was ze mee aan het spelen.
Maar hier nu geen probleem meer en zo'n topkat, dat ik niet eens wist dat ze er waren totdat ze dood waren.
ook geen muizensporen te vinden.

val is vriendelijker dan gif als ze er in 1x goed inlopen.
Gif komt hier op neer dat ze langzaam verbloeden, de stolling in de muis zijn bloed wordt namelijk verstoord.
Moet zeggen, mijn kat al spelend met muis is ook geen vriendelijke val, maar wel effectief.

dito

Re: muizen in huis door konijnen in tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 23:05

grrr zag er net weer 1 lopen -:(-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:14

@yv: zeker wek van belang, ts maakt ze dus dood. Maar als ze bijv weer terug in de tuin zet had t zomaar steeds dezelfde muis kunnen zijn. Maar dat is dus niet het geval

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 23:20

Oh bah, hoop echt dat je snel een oplossing vindt, TS!

Oh Maartje, sorry! Zo had ik er niet aan gedacht inderdaad.
Maar komen muizen niet áltijd terug naar het vertrouwde stekkie en waar de rest zit? Leven toch in groepsverband?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:03

Yv_ schreef:
Oh okee, wist niet dat er oud en nieuw gif was :). Iemand had mij dat dus een jaar geleden verteld toen ik gif wilde strooien achterin het kastje. Maar daardoor dus niet gedaan en de boel gewoon goed in de gaten gehouden.

Ik vrees dat het meer te maken heeft met duur en goedkoop gif. Normaal gif zorgt er niet voor dat het oplost, maar is ook langzaam werkend.
Duurder gif laat de lijkjes oplossen en is snelwerkend. Je kan je voorstellen wat er ongeveer gebeurt als het lijkje er zelfs van oplost. Echter schijnen ze ervan je stikken wat een 'fijne' dood is.
Even zoeken wat je koopt, echter is dit gif dus ook flink voor andere dieren, daarom enkel binnenshuis en buiten het gebruik van huisdieren te gebruiken. Met een kat in huis dus absoluut niet doen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 00:27

Weet je ook hoe ze binnen komen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:04

Jaren gewoond in een huis met een behoorlijke muizenplaag en echt alles geprobeerd. Vallen gezet, kastjes neergezet, kattenharen gestrooid, professioneel bedrijf erbij gehad.
Enige wat werkte was het professionele bedrijf, maar dan wel alleen zo lang zij bleven komen en gif plaatste in huis. Zodra we daar mee stopte begon het weer. De bedragen die we daar aan besteed hebben... Wij kregen toen inderdaad direct het advies knaagdieren en vogels ergens anders onder te brengen, deze voerbakjes zorgen voor een onuitputtelijke voorraad eten voor muizen en dat maakt ze aantrekkelijk. Doordat het nu kouder wordt trekken de muizen vervolgens naar binnen en dat is jou huis.
Het enige wat voor ons werkte was het hele huis doorzoeken en alle gaatjes dichtstoppen. Bedrijven hebben daar speciale kit voor, maar wat ook goed werkt is pannenspons gebruiken, staalwol. Daar kunnen ze niet doorheen knagen en dat laten ze met rust. Ieder gaatje groter dan de achterkant van een potlood moet dicht!
Bij ons bleek uiteindelijk onder de vloer in de keuken (zeil) een stuk ondervloer te missen, hierdoor konden ze vanuit de holle spouwmuur zonder moeite het huis binnen lopen en weer terug. Uiteindelijk zeil eruit getrokken en de vloer vervangen voor een stenen vloer. Daarna nog 1 keer een gaatje gevonden, door de parketvloer heen, hier weer staalwol in gestopt en een weekje afgedekt met een baksteen. Daarna nooit meer problemen gehad gelukkig.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:48

Bij ons kwamen ze ook van het voorhuis.Wij wonen waar vroeger het deel was.Daar zit een nieuw dak op en dat is niet goed afgewerkt.Dus de muizen konden gewoon doorlopen.Ook een keer een rat op zolder gehad -O-Als de kop er doorheen kan past het lijf ook.