Hulp aanschaf scooter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: Hulp aanschaf scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:48

Ik heb een grande retro. ( chinees ).
Wordt veel afgeraden. Ze zouden nog net de 10.000 km halen en dan uit elkaar donderen.

Nou die van mij zit al over de 20.000 en rijdt nog steeds. Ook valt hij niet van ellende uit elkaar. Hij wordt wel goed onderhouden.
En dat oor de prijs die ik er voor gegeven heb ben ik uiterst tevreden.

Ik heb hem gekocht en had ie 600 km gereden ( dus bijna nieuw ) en heb er 550 voor betaald. Heb hem nu 4 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:54

Ik zit nu te kijken naar een Kymco. Dit merk heeft toch wel mijn voorkeur.

Ik twijfel alleen om er eentje nieuw te kopen of toch 2e hands. Eventueel dan wel particulier bij een betrouwbare marktplaats persoon.

Ik zal er ongeveer 15 000 km per jaar op rijden en dat is toch best veel op een scooter. De investering is zowiezo voor 2 jaar, hierna zie ik het wel weer.

Hij moet minimaal 1 jaar meegaan, over een jaar zie ik het dan wel weer. Moet in het schuurtje kunnen staan buiten, of gewoon buiten, ik heb helaas geen binnen mogelijkheid.. Gang hier gaat beetje moeilijk denk ik.

Ik vroeg me dus af wat aan te raden is, een nieuwe scooter of scooter met al 15k aan km erop staan? Meeste die ik zie rijden toch al gauw 10-20k aan km.. Ja hoelang gaat die dan nog mee? Kan ik niet beter een nieuwe kopen.

Kymco hoort 50 000 km mee te kunnen en kwam er laatst een tegen met al 110k op de teller (sodeju)..

Ik vroeg me af of iemand mij in PB even kan helpen met de scooters die ik op het oog heb. :)

Ik rijd er minimaal 50 km per dag mee, moet dus ook nog fijn rijden. Ik heb helaas pas begin november mijn theorie examen maar ben nu al op zoek, kom ik wat tegen dan wil ik het al aanschaffen, mijn vriend rijd dan gewoon rondje daar etc. Bedoel soms heb je van die koopjes, of gewoon een goede scooter, die zullen zo weg zijn. En heb ik pas een goeie na november, ook prima.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:17

50km per dag. denk dat je dan al gauw kan kijken naar 1tje met wat grotere wielen voor rij comfort op de grote afstanden, dat is wat mij toen destijds bij een dealer werd verteld. ik rij hooguit een half uurtje per dag, dus had het niet nodig.

ik zou opzoek gaan naar een dealer,hebben vaak ook 2de handsjes staan. kan je kijken, vertellen wat je wilt en waar je het voor nodig hebt en hun kunnen je dan best goed adviseren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:21

Ja maar bij de dealer betaal je wel vaak €200 meer zeg maar. Niet erg. Maar wil mijn opties openhouden.

Ik moet er 40-50 min op naar school en op de terugweg 50-60 ivm omweg naar paard toe :p

Grotere wielen ben ik indd ook naar aan kijken.

Kymco dink modellen lijken mij heerlijk. Deze staat ook bekend als touring scooter. Maar wel even stukkie duurder. :(

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:34

valt wel mee denk ik, op 2de hands modellen betaal je vaak niet mer dan ze waard zijn en je krijgt vaak een beurt erbij, dat hij rijklaar gemaakt word :) daarna is het ook fijn dat je het adress kan gebruiken voor onderhouds beurten.

als particulier naar iemand van marktplaats moet je wl weten waar te kijken omtrend dingen die niet lekker zitten. deze scooter heb ik zelf gekocht, 850 euro was een hele smak, maar hij loopt als een zonnetje en bij problemen kan ik altijd langskomen of als ik iets niet snap. dat is dan extra service.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:49

Rijklaar maken bestaat niet bij 2e hands scooters officieel.

Maar vraag me meer af tot welke km stand je een scooter kan aanschaffen. Is 20k ook nog te doen of is 10 de max?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:55

nee, maar tis wel netjes, dan even olie verversen alles nakijken etc. het is wel een beetje service.

pff geen idee, de 3 die k heb gehad, was de eerste gloednieuw, 2de had wat km's maar geen idee meer en de 3rde hd 1200 km en was net aan ingereden. vind het heel lastig in te schatten.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:58

Ik heb een yamah neos, erg fijne scooter! Hij rijd 50 op de teller, erg zuinig! 1:50 staat in t boekje, ik kan ca.220 km rijden met een volle tank. Kom aardig in de buurt van de 1:45.
Het is een fijne stille scooter. Ik heb hem nieuw gekocht.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:24

Ik heb een kymco super8 gereden, die heeft redelijk grote wielen. Was op zichwel tevreden, toen hebwel redelijk wat mankementen gehad. En toen werd ie gejat....heel vervelend, maar ook de kans om iets beters te kopen. Ik rijd nu een malaguti centro, 4t en met 16inch wielen, wat een topding! Het is ook een van de weinige scooters waar je met een aardige lengte niet met je knieën tegen de stuurkolom aanzit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:38

Nouja ik ben maar 175 ofzo. Dus dat valt wel mee denk ik kwa problemen.

Ik ben ook naar de super 8 aan het kijken indd.

Mijn oog is nu gevallen op een dink met 9000 km van €1000. Wel bij een dealer en met (gratis) slot en nieuwe helm (helm heb ik zelf al maar voor vriendlief).

Of eventueel kijken of een nieuwe een optie is dan heb je zowiezo 2 jaar garantie. Om hem dan na 2 jaar te verkopen voor de helft is voor mij ook niet zo'n probleem.

Maar nieuwe is wel gelijk een hoop geld en ik wil het eigenlijk wel onder de €1000 houden.

Yamaha wil ik ook eventueel nog voor kijken. De aerox versie spreekt me hiervan aan. Maar die zijn ook gelijk wel prijzig, nieuw wordt dat hem echt niet en 2e hands zijn ze nog duur.

Zal de andere merken ook wel even bekijken.

Had ook een kymco 8 met 5000 gezien voor €700 maarja particulier.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:58

Particulier kun je leuke scooters kopen, maar is even zoeken.
Ik heb er eentje van drie maanden oud kunnen kopen, gloed nieuw voor een leuke prijs. Was ook echt niets mis mee.

Let op! In tegenstelling tot enkele berichten hier is de wetgeving omtrent te hard gaan veranderd.
Je krijgt niet alleen een bon als je scooter te hard gaat. Maar ook meteen een WOK melding bij 1 km per uur te hard. Dus dat kost je naast de 60 euro ook nog eens aardig wat geld voor de herkeuring.
Op de rollerbank mag je scooter 57 gaan uit mijn hoofd. Zou ik even op moeten zoeken voor de zekerheid. Gaat ie 58 heb je dus al een probleem.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:02

Ik heb een Sym Mio en reed daar 60 km per dag mee, vond dit echt prima en heerlijk rijden! Nooit last gehad van stijvigheid of pijn aan m'n bips. Mijn staat momenteel te koop ivm emigratie dus mocht je interesse hebben kan je me altijd een PB sturen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:07

Ik heb een Kymco... Maar in het vervolg zou ik die toch nooit meer kopen..
Maarja, mijn moeder heeft dan ook een Vespa en daar rijd ik toch een stuk liever mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:13

Sym ga ik niet aan beginnen. Laatst bij wezen kijken en nee, niet mijn scooter.

Ik hoor alleen maar lof over kymco, dus vandaar dat ik hiernaar kijk. Vespa is echt out of my budget en ik vind merendeels nog super lelijk ook :+

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:14

Hier een Kymco nieuw gekocht wat een drama ding was dat.
Altijd problemen met starten. Er hoefde maar een zuchtje wind te staan of wat kouder weer en ik kreeg hem niet meer aan de praat. Ook meerdere malen laten maken en dan deed ie het weer even.

Nu een Yamaha Neos tweedehands gekocht en inmiddels al 8 jaar oud. En die loopt echt als een zonnentje. Heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:16

Denk dat het ook net pech hebben is?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:19

Mijn Kymco ook nieuw gekocht...
Vooral in de winter veel problemen met starten (moet minimaal 3 tot 5 minuten warmlopen voordat ie eens een keer optrekt)...
Als ie een keer een week heeft stilgestaan dan krijg je 'm amper aan de praat..

Verder al vrij snel last van roest gekregen..
Oh en over het zitcomfort zal ik ook maar niet spreken..
En omdat het italiaans ontwerp is past je helm niet in het helmgedeelte, behalve als je een 'potje' neemt, maar dan passen je handschoenen of je slot er al niet meer bij...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:23

evelien11 schreef:
Ik heb een yamah neos, erg fijne scooter! Hij rijd 50 op de teller, erg zuinig! 1:50 staat in t boekje, ik kan ca.220 km rijden met een volle tank. Kom aardig in de buurt van de 1:45.
Het is een fijne stille scooter. Ik heb hem nieuw gekocht.

Omg.. mijne rijdt 1:18 schat ik.
Is dan wel een schakelbrommer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:27

Erg verschillend dus.

Ik wil zowiezo geen schakelbrommer. :p
Als ik 1 op 18 rijd kan ik mezelf failliet verklaren na een paar weken xD

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:28

Die van mij moest 1:40 rijden..
Maar denk dat ie eerder 1:30 rijd...
Nog altijd een heeeeul stuk goedkoper dan een auto gelukkig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:37

Als ik 2x per week moet tanken vind ik het prima op zich :p

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:48

Ik heb een nieuwe Kymco new sento, wou eigenlijk de Kymco people S, maar ik kon de new sento heel goedkoop kopen, met 1 km op de teller van de dealer.
Het is een 4takt met injectie. Super zuinig en hij rijdt fijn. Hoef maar af en toe te tanken, terwijl ik ontzettend veel rij, dacht 1:50
Mijn scooter haalt 55, maar absoluut niet opgevoerd en ook niet van plan.

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:55

Jans schreef:
De mijne gaat echt niet harder dan 50 op de teller :)) word met regelmaat ingehaald door snorders die opgevoerd zijn. :+

Electrisch kan je niet opvoeren :D

Ook elektrische scooters kun je opvoeren..

Ik zou zelf niet voor een chinees merk gaan eigenlijk. Maar er zijn zoveel verschillende opties voor je. Ik zou gewoon langs gaan bij een dealer en er een paar uitproberen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:01

Een vriendin van mij heeft een Kymco like te koop staan. Is een heel degelijke scooter volgens mij!
Mijn vriend heeft een Sym allo en die vind ik behalve mooi, ook fijn rijden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 19:04

Heb je linkje :]?