Rawr schreef:Neem een Japanner, bij voorkeur Toyota. Goed qua verbruik, zeer betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Na veel gesodemieter met vorige auto (Lancia) die veel mankementen had en waar ik elk jaar weer idioot veel moest betalen om hem rijdende te houden ben ik overgegaan op een Toyota Yaris en dat is één van de beste keuzes van mijn leven geweest. In het goedkopere segment is de Toyota Aygo echt een aanrader en eentje met een flink aantal kilometers past mogelijk in je budget, maar kun je nog heel veel jaren plezier van hebben. Nissan, Suzuki, Mitsubishi en Honda zijn ook het overwegen waard.
Duits is ook goed, maar over het algemeen duurder in aanschaf en onderhoud. Wat je ook doet, koop niet Frans (Peugeot, Citroen, Renault) of Italiaans (Fiat, Lancia, Alfa Romeo). Zien er leuk uit en rijden soms ook lekker, maar over het algemeen ben je met een beurt ook echt aan de beurt als je hem bij de dealer laat onderhouden.
Helemaal mee eens. Zo min mogelijk elektronica, dan blijf je van foutmelding naar foutmelding gaan. Oudere Aziaten zoals hierboven genoemd zijn een aanrader.