Eerste auto.... Maar wat???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 01:24

Rawr schreef:
Neem een Japanner, bij voorkeur Toyota. Goed qua verbruik, zeer betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Na veel gesodemieter met vorige auto (Lancia) die veel mankementen had en waar ik elk jaar weer idioot veel moest betalen om hem rijdende te houden ben ik overgegaan op een Toyota Yaris en dat is één van de beste keuzes van mijn leven geweest. In het goedkopere segment is de Toyota Aygo echt een aanrader en eentje met een flink aantal kilometers past mogelijk in je budget, maar kun je nog heel veel jaren plezier van hebben. Nissan, Suzuki, Mitsubishi en Honda zijn ook het overwegen waard.

Duits is ook goed, maar over het algemeen duurder in aanschaf en onderhoud. Wat je ook doet, koop niet Frans (Peugeot, Citroen, Renault) of Italiaans (Fiat, Lancia, Alfa Romeo). Zien er leuk uit en rijden soms ook lekker, maar over het algemeen ben je met een beurt ook echt aan de beurt als je hem bij de dealer laat onderhouden.

Helemaal mee eens. Zo min mogelijk elektronica, dan blijf je van foutmelding naar foutmelding gaan. Oudere Aziaten zoals hierboven genoemd zijn een aanrader.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:20

Rijd nu al 2 jaar rond in een fiat seicento, heerlijke beginners auto!
Kosten ook geen drol met de wegenbelasting en verzekering. Em buiten een ongeluk om nog nooit mee bij de garage gestaan, terwijl hij a
van '98.

Qua fijn rijden, daar kom je pas achter als je veel auto's hebt getest en ook langer dan een kilometer hebt gereden. Vind persoonlijk de golf van m'n broertje helemaal niet lekker rijden, terwijl hij niets anders meer wil. Dat is echt persoonlijke voorkeur en niet merk afhankelijk.

evelien11

Re: Eerste auto.... Maar wat???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:28

Ik heb als eerste auto een renault twingo gehad. Fijn autootje! Geen problemen mee gehad (maar dat is ook geluk hebben) en na 1,5 jaar bracht hij nog hetzelfde op als waar ik hem voor gekocht had.
Zeker een aanrader!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:32

Ik heb een suzuki alto als eerste auto. Handig autotje, zuinig en gaat weinig aan kapot.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:33

Janine1990 schreef:
_lotteeee schreef:
Audi A2.
Toevallig tegengekomen en zo blij!!!!

[ [url=m/LKuGEa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/W0OcOu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je komt vanzelf wat tegen.
Overhaast wat kopen is altijd een tegenvaller

Snollygoster schreef:
Ik heb een Fiat 500 overgekocht van een kennis voor een hele leuke prijs. Auto was nog niet eens een jaar oud en ik heb er nog niet eens de helft voor betaald, hij wou er gewoon snel vanaf om zich een nieuwe auto te kopen :)

Toch allebei totaal niet relevant voor TS? Beide kosten ver meer dan 1500 euro.

Ik heb minder dan 1500,- betaald,
Dus vandaar mijn reactie.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 08:56

Waar zoeken jullie je auto op op het internet??
Want sommige die jullie aanraden zie ik niet in die prijsklasse.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:57

Kan je aanraden om gewoon op marktplaats alle auto's te selecteren en dan je prijs tot 1500 en brandstof benzine in de stellen, dan kom je auto's tegen waar je zelf nog niet aan had gedacht.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:03

Ik heb een garage laten zoeken voor mijn eerste auto mijn ouders zijn daar al jaren klant. Mijn eerste was een twingo super autootje niks mis mee. Ben een jaar later op een gloednieuwe twingo overgegaan dus zegt wel hoe tevreden ik over de twingo ben :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:12

Daihatsu charade kan je misschien ook nog naar zoeken. Ik heb er een voor minder dan de helft van je budget en hij rijdt als een zonnetje en is maandelijks echt goedkoop. Niet de nieuwste, maar ik vind hem persoonlijk voor zijn leeftijd er nog strak uitzien!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:12

Ik heb sinds mei dit jaar mijn eerste auto, zoals al vaker genoemd hier een Suzuki Alto. Heel tevreden over het ding! Ook rond de 1500 voor betaald, super zuinig en relatief goedkoop (hoeveel ik t nog steeds veel geld vind :+ ) Ding had 90.000 op de teller en is van 2003. Geen stuurbekrachtiging, elektrische ramen of uberhaupt centrale deurvergrendeling, maar die moeten er ook wel te vinden zijn! Stuurbekrachtiging raad ik overigens wel aan. Scheelt een hele hoop met inparkeren :+

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:16

Gaspedaal.nl is ook een hele handige site. :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:25

Mijn eerste auto is een zwarte Daewoo Matiz uit 2004 met 76000 op de teller. 0.8 liter, maar trekt nog verrassend snel op. Heb 'm nu ruim een maand. Heerlijk autootje. 5 deurs, licht - dus goedkoop in wegenbelasting.
Heb altijd gezegd dat ik zo'n auto nooit wil hebben, maar ben er toch heel blij mee!
Die van mij heeft geen airco, maar de blower maakt het ook snel koud of warm, geen elektrische ramen, geen stuurbekrachtiging - maar de auto is zo licht dat je daar geen last van hebt. En dat heeft allemaal een voordeel, zo kan er nog minder kapot. :D

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:40

Mijn eerste auto was een GMC jimmy, blazer pickup met 4x4 turbo en 193pk.
V8 motor en 5.6liter.

Eeg grote bak..
Maar wij (mijn vriend en ik) deden paarden transport ermee.
Daarom kon ik hem als beginnend bestuurder op mn naam krijgen.

Afbeelding

Afbeelding[/img]

Edit: even gewijzigd en fotos erbij gezet.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:52

Rawr schreef:
Neem een Japanner, bij voorkeur Toyota. Goed qua verbruik, zeer betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Na veel gesodemieter met vorige auto (Lancia) die veel mankementen had en waar ik elk jaar weer idioot veel moest betalen om hem rijdende te houden ben ik overgegaan op een Toyota Yaris en dat is één van de beste keuzes van mijn leven geweest. In het goedkopere segment is de Toyota Aygo echt een aanrader en eentje met een flink aantal kilometers past mogelijk in je budget, maar kun je nog heel veel jaren plezier van hebben. Nissan, Suzuki, Mitsubishi en Honda zijn ook het overwegen waard.

Duits is ook goed, maar over het algemeen duurder in aanschaf en onderhoud. Wat je ook doet, koop niet Frans (Peugeot, Citroen, Renault) of Italiaans (Fiat, Lancia, Alfa Romeo). Zien er leuk uit en rijden soms ook lekker, maar over het algemeen ben je met een beurt ook echt aan de beurt als je hem bij de dealer laat onderhouden.

Grappig dat je een Toyota Aygo aanraadt, maar zegt de Franse auto's te moeten laten staan. De Aygo, de Peugeot 107 en de Citroën C1 zijn exact dezelfde auto's, die uit exact dezelfde fabriek rollen, met exact hetzelfde chassis en met exact dezelfde motor. Niets Aziatisch aan, ze worden in Tsjechië in elkaar gezet.

Maar dat terzijde. Deze auto's zou ik voor 1500 euro laten staan. Ze zijn behoorlijk waardevast en mocht je er 1 vinden dan kun je er donder op zeggen dat ze afgereden zijn en je voor vrij dure reparaties komt te staan (ik rij zelf een 107, niet afgereden, maar alle bekende problemen komen voorbij).

De oude Aziaten zijn vaak vrij sterk, maar ook de oude kleine peugeots zijn leuk, als de oude Duitsers. Oude fords, die zou ik persoonlijk laten staan.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:59

Jep je ziet bij de oude kleine Fordjes zoals de Ka en Fiesta veel roest, als je wat later gaat kijken naar bijvoorbeeld 2008 is dat al een stuk minder. Het oude model Ka uit 2008 is trouwens nog betaalbaar, waarschijnlijk omdat het nieuwe model er nu is en deze een stuk geliefder is. Ik heb toen voor een Ka gekozen omdat het niet zo'n echt mini-autootje is en ik veel op de snelweg moet.. Ben een tijdje terug ermee naar de garage geweest (moest uitgelijnd worden, niks engs verder) en deze zeiden ook dat de motor van de Kaatjes eigenlijk vrij sterk is.

Ik zou zelf nooit voor een Matiz of Alto gaan, ik vind die echt te klein, ik heb dan het gevoel dat ik uit de bocht vlieg op de snelweg ofzo. :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:04

Ik heb een peugot 106, top auto. Wil zelf wat nieuwers dus deze is te koop. Een automaat, ben er 2 jaar geleden nog helemaal naar Polen mee gereden.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:10

Citroën saxo
open corsage
Peugeot 106 of 206

zijn alledrie makkelijke kleine auto's die vlot zijn en leuk rijden voor weinig geld.

goedkoop in onderhoud en niet stuk te krijgen.

Als je echt simpel wilt een oudere daihatsu cuore super zuinig en goedkoop

mijn auto zie je onder een 106 met 75 pk op het circuit. niks mis met Franse auto's.

Afbeelding

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:15

Ik rij in een Fiat punto. Hij is niet heel groot maar ook niet mega klein. Deze ligt ook binnen je budget.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:18

Heb je al auto's voor 1500? :=
Mijn eerste auto is nu een tweedehands citroen C1 (voor 5000), hij is dan wel nog zo goed als nieuw :)

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:19

Nissan Micra!!! Top autos, zijn er veel van dus onderdelen te over!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:20

_Lisaa_ schreef:
Ik ga voor een suzuki alto, heb nu 2 maanden mijn rijbewijs en leen die van me vriend maar wil graag een eigen maar ook het zelfde budget als jou, heb een hele leuke gezien bij een suzuki dealer bij ons in de buurt rond dat bedrag uit 2003, lekker zuinig, rijd lekker ( mama heeft er 1) en goed te onderhouden en goedkoop in wegenbelasting! :j

Die van mij komt te koop :D
Bordeaux rode suzuki alto, ideaal autotje.
Hij rijd lekker en zuinig (heb al eens 1:21 gereden)

LadyKim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:29

Ik raad Volkswagen aan , en dan het model polo .
Heb er zelf een uit 2001 en zeer tevreden over .
Veilig , degelijk , mooi , best nog wel pittig en een zuinig +goedkoop autootje .

Wegenbelasting is 70€ in het kwartaal :')
Afbeelding

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:41

Ik heb niet alles gelezen, maar ik wil je wel aanraden als je naar een garage gaat, ga dan naar een BOVAG garage. En als iets te mooi is om waar te zijn, is dat het vaak ook. Neem inderdaad iemand mee die er verstand van heeft en die kan afdingen :D (let ook op de banden, maak een proefrit en vraag eventueel naar de historie)

Mijn eerste auto was een kia picanto, erg veel plezier van gehad!
En vorig jaar heb ik een Toyota Aygo gekocht en deze is vrij zuinig (Ik rij op 1 tank van 35 liter ruim 600km en ik rij vrij vlot), wegenbelasting en andere kosten vallen me erg mee!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:16

Renault Twingo!
Heerlijk eerste eigen autootje, goedkoop in wegenbelasting. Rijd zuinig en je kunt toch overal goed mee komen in het verkeer!
Ik ben er heel erg blij mee en hij kost me niet erg veel :)

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:24

Mijn eerste auto was een twingo, heel fijn ding en in de 3 jaar dat ik hem had geen gekke dingen mee gehad. Was ook zeker geen nieuwe maar weet het bouwjaar niet meer. Zaten nog niet zoveel km's op en heb m toen voor rond de 1500 verkocht dus met jouw budget is daar vast 1 in te vinden :)