Robotstofzuiger IRobot of LG Hom-Bot? En de katten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:18

Hier een James. 8-) James is een IRobot Roomba en doet zijn werk prima! Maakt niet veel herrie en maakt netjes schoon, een complete vervanger van de stofzuiger is het niet. Zuigkracht is niet optimaal en hier en daar vergeet 'ie ook nog wel eens een plekje.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 13:32

Oh leuk topic! Ik ben me ook al enige tijd aan het verdiepen in robotstofzuigers (en mijn vriend proberen te overtuigen ;) ) en mij spreekt tot nu to de Neato het meeste aan. Op youtube wat filmpjes bekeken waarin ze Neato en iRobot vergelijken en daarin lijkt de zuigkracht van de Neato ook beter te zijn.

Enige punt waar ik nog over twijfel is dat we vrij hoge dorpels in huis hebben, 2,5 cm, deze zou de Neato net moeten kunnen nemen. Maar er is een model van iRobot dat drempels tot 3 cm aankan van wat ik gelezen heb! Zou natuurlijk geen ramp zijn als ik hem zelf zou moeten verplaatsen van ruimte naar ruimte, maar het liefst zou ik hem aanzetten, de honden gaan uitladen en dan thuis komen in een gestofzuigd huis :D Dat gaat natuurlijk niet als hij de drempels niet kan nemen en ik wil geen zichtbare constructies bouwen zodat het wel kan..

We hebben overigens 2 kortharige honden en 1 langharige kat..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 19:36

Bedankt voor jullie informatieve en leuke berichten :D

Dat stofzuigen niet meer hoeft wist ik, maar dan wel aanzienlijk minder is al super fijn met allebei een drukke baan, een konijnenopvang, zelf bedrijf starten, de hondjes, de paardjes, de katten... het scheelt dan toch zoveel tijd dat we er toch maar voor gaan.

Naar alle berichten ben ik er van overtuigd dat het met mijn princesje Woezel (de bange poes) wel goed moet komen.

De types daar ben ik nog niet 100% over uit.. ieder zo zijn voorkeur, alle reviews zijn voors en tegens. Ik zit steeds de plussen en te minnen, maar kom daar nog niet helemaal uit.

@ Tanec_meisje
Leuk dat je ook zo aan het verdiepen bent, het is nog een hele happening zo'n ding haha! Drempels is ook wat ja, gelukkig hebben we het huis zelf verbouwd en zelfs 3 jaar geleden al rekening mee gehouden dat we dan een keer een robotstofzuiger wilden :oo

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:57

Ja je wilt toch een goede keuze maken he! Goedkoop zijn ze niet, iig de betere dan en als je er een koopt moet het wel een fatsoenlijke zijn natuurlijk.

Ik vind reviews lezen altijd wel leerzaam, om ook echt de gebruiks ervaringen van anderen te lezen. Op coolblue staan veel reviews!

Overigens heb ik best tijd om elke dag te stofzuigen maar ik heb er zo'n hekel aan, omdat het ook ELKE dag moet met de honden. Vind zand onder m'n voeten/schoenen/sloffen ook vreselijk irritant haha..

lovelucydan

Re: Robotstofzuiger IRobot of LG Hom-Bot? En de katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 21:06

Wij hebben een LG homebot in huis echt een heerlijk ding. Maakt geen herrie en de katten keken de eerste keer raar maar wenden er snel aan. Hier gaat ze elke dag een rondje door het huis. En zuigt / borsteld echt alles op en komt goed in de hoeken. Gekocht via coolblue voor 399, goedkoop zijn ze niet maar wel ideaal

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:35

lovelucydan schreef:
Wij hebben een LG homebot in huis echt een heerlijk ding. Maakt geen herrie en de katten keken de eerste keer raar maar wenden er snel aan. Hier gaat ze elke dag een rondje door het huis. En zuigt / borsteld echt alles op en komt goed in de hoeken. Gekocht via coolblue voor 399, goedkoop zijn ze niet maar wel ideaal

En waarom heb jij voor deze gekozen? Ben benieuwd! Bij LG denk ik eigenlijk alleen aan telefoons haha

History_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:46

essie_blue schreef:
Hier een James. 8-)

Oh een naamgenoot van de robotstofzuiger die mijn ouders hebben :P
Ze hebben een van Miele en zijn er wel tevreden over.
Ze laten hem iedere dag een toertje door het huis doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 12:49

Hier spijt dat we de onze weggedaan hadden. Hadden ook een iRobot van Roomba. Nu weer even sparen voor een nieuwe :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 13:02

Ik heb een samsung staan al jaren en werkelijk ik heb de verkeerde gekocht!
Wat een onding!
Veel te groot kan nergens tussendoor(bijv stoelen)
Als hij botst gaat ie direct scheef.
Hij staat al jaren stil :+

Zou wel een goede willen maar ja dat dacht ik van deze ook en hij was echt niet goedkoop!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 08:25

Nou het is voor nu de IRobot Roomba 880 geworden en boven komt vast nog wel eens HomBot, want die kattenbakkorrels worden we ook helemaal gek van :))

Met veel pijn en moeite qua kiezen, maar had beide besteld. Beide even uit de doos gehad, de HomBot was een tweedekans via CoolBlue, maar toen we hem uit de doos haalden zat de klep al wat los, bij nadere inspectie bleek één kant van waar de deksel dicht gaat afgebroken te zijn met schroef en al. Nadere inspectie leerde dat de klep ook niet helemaal gaaf was en wat barstig eruit zag, net of die was gevallen. Dat is bij ons absoluut niet gebeurd, maar hij was eerder terug gestuurd binnen de tevredenheidsgarantie, wellicht niet opgevallen bij de controle, maar hij wordt terug gestuurd.

Dan nog wel de afweging wacht je om een nieuwe Hombie of de IRobot en de IRobot is toch in zijn geheel wat degelijker, de speciale rubberen borstels, dus besloten ook de IRobot dan maar te houden. De LG is wellicht veel stiller, maar de andere borstel en minder degelijk heeft ook zo zijn dingen.

Aan gezet en wat denk je? De bangste kat stalkt hem gewoon en gaat er gewoon achteraan om te zien wat die allemaal doet. Ze ging al languit liggen in de buurt, maar toen had ze niet door dat die naar haar toe kwam en reed haar aan, vier poten in de lucht, maar ze is nog steeds nieuwsgierig en volgt hem nog steeds. Ook het borsteltje aan de zijkant is als die stil staat een leuk speeltje.
Al met al ben ik erg blij dat we uiteindelijk een robotstofzuiger hebben gekocht, want elke dag was ze panisch voor de gewone stofzuiger en nu hoeft die niet meer elke dag aan.
Vandaag mag hij zijn eerste klus door het hele huis gaan maken, ik ben heel benieuwd, maar de ervaringen zijn zo lovend dat ik me daar geen zorgen over maak.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:47

Proficiat met de nieuwe aanwinst!! *\o/*

Hahahhaa dieren blijven verrassen hahhaa _O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:12

Ik heb er eens naar staan kijken en het lijkt me echt heel handig... helaas durf ik het echt niet aan met de hond :=
Ik durf met vrij veel zekerheid te zeggen dat ik meer werk ga hebben aan het veilig stellen van de stofzuiger dan aan zelf stofzuigen :=

Eerste moment dat wafje zonder toezicht bij de robostofzuiger gaat zijn vrees ik voor een zeer vakkundig gesloopte robot :+

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 13:48

Aah dat is zonde Sonja, het is inderdaad ideaal, maar iets te prijzig om te laten verwoesten. Al laat ik hem denk ik wel vaak draaien als ik er zelf ben of anders de kamer af sluit waar doe moet zijn.

Ik ben er heel blij mee, hij doet heel goed zijn werk. De kat vindt het bijna speelgoed, althans ze lag op de bank, Robbie reed langs en hij kreeg gewoon een tik van haar poot en dat is normaal bang voor de gewone stofzuiger. Ik ben zo blij met deze aanschaf, want elke dag de kat panisch is zo onprettig voor haar, nu hoeft dat nog maar af en toe en dat scheelt ook voor haar een heleboel. Allemaal weer blij in huis dus :))

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:57

tanec_meisje schreef:
lovelucydan schreef:

En waarom heb jij voor deze gekozen? Ben benieuwd! Bij LG denk ik eigenlijk alleen aan telefoons haha

Een vriend van ons had hem gekocht, en aan de hand daarvan werden wij ook enthousiast. Wij hebben dezelfde gekocht als hem. Waar hij zijn keus op gebaseerd heeft weet ik niet precies

jaji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:42

Gefeliciteerd!
Het is echt prettig he, scheelt zoveel werk.

We zetten haar vaak 's avonds aan als we naar bed gaan. En ach we vinden Elly 's morgens dan wel eens ergens gestrand, dan zat ze vast onder de stoel of in een snoer. Dat vergeven we haar, want ze werkt verder hard hoor.

Laatst was ze druk en botst tegen de hoepel aan. Die valt om, over haar heen op de grond. Toen zat ze er in opgesloten, kwam ze ook niet meer uit 8)7 Lol met Elly

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:57

Dankzij de enthousiaste berichten in dit topic, heb ik vandaag via marktplaats een Roomba aangeschaft :D Hij is lagere tijd niet gebruikt en ligt nu dus te laden, ben heel benieuwd morgen *\o/*

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 01:54

Wij hebben ook een roomba. De katten gaan er niet op zitten (helaas :p) maar echt eng vinden ze hem ook niet. Vaak wordt hij vanaf de tafel geobserveerd.
Met het borsteltje aan de zijkant willen ze wel eens gaan rommelen, dat boeit ze wel.

De roomba is indd handig voor kleine hoekjes die je gauw overslaat met je gewone stofzuiger. Nadeel is wel dat hij alles aan kleine dingetjes opeet wat hij tegenkomt. Zo heeft hij mijn ipadkabel compleet vastgedraaid in zijn wieltjes ( de katten hadden roomba per ongeluk aangezet omdat de aan-knop boevenop zit...) Je moet dus vantevoren je vloer leeghalen. Ook rijdt die van ons 'at random' rondjes, de duurdere modellen hebben dat niet en onthouden als het ware de ruimte waar ze werken.

Lollig is wel dat roomba laatst een lege augurkenpot had gevonden in de keuken. Te groot om op te eten dus hij rolde het potje enthousiast voor zich uit.. :')

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 19:56

zigranta schreef:
Dankzij de enthousiaste berichten in dit topic, heb ik vandaag via marktplaats een Roomba aangeschaft :D Hij is lagere tijd niet gebruikt en ligt nu dus te laden, ben heel benieuwd morgen *\o/*

En hoe bevalt het :D

Hier liggen standaard geen draadjes op de grond en kleine dingen, dat scheelt wel enorm :D
Alleen onder het tv meubel, die moeten we nog wegwerken, maar daar hebben we zo'n lighthouse virtual wall staan. Natuurlijk moet hij er straks wel onder schoonmaken, want daar ligt de grootste hoeveelheid stof, dus nog even de draadjes definitief weghalen :D

Haha jouw Roomba is dus ook nog speels dwaallicht ;)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:26

Geweldig!! Vriendlief kende het helemaal niet en had zijn bedenkingen, maar is na 1 dag om en wil er nu ook 1 voor de bovenverdieping :j

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:36

Ik val ook nog even binnen in dit topic want ik wil ook een robotzuiger.

Ik twijfel tussen deze:

Wij hebben 3 katten, kind (en partner die veel kruimelt en troep maakt :D), vloeroppervlak van ca. 90 m2 en een hoogpolig tapijt. Welke zou het beste zijn?

De Neato heeft het meeste vermogen, maar neemt deze de hoekjes ook goed mee?

LG Hom bot hond en kat
http://www.wehkamp.nl/huishouden/stofzu ... ye&IsSeg=0

Roomba 650

Neato xv signature pro

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:14

Met een hoogpolig tapijt zou ik goed kijken of de stofzuiger dat wel kan. de roomba 650 hadden wij eerst en die liep er op vast.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:15

Ja ik ben al druk aan het zoeken op inet ook. De Neato komt hier vooralsnog het beste weg omdat het meer een echte stofzuiger is.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:12

Wij hebben ivm de katten een Neato, ik kan niet meer zonder!!!
Heeft speciale borstels ivm kattenharen en hij veegt en zuigt echt.
Katten vinden em niet eng terwijl ze voor de gewone stofzuiger echt vluchten. Het bakje legen we na ieder gebruik maar dat is een klein werkje.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:38

Wij hebben ook de neato en dezelfde ervaring als hierboven, katten zijn er nauwelijks van onder de indruk terwijl ze als de dood voor de normale stofzuiger zijn. Hoogpolig tapijt is nog nooit zo schoon geweest en hij rijdt met gemak over hobbels en drempels (zuigt fanatiek de bodemplaat van de krabpaal). Hoekjes en randjes kan hij niet volledig meenemen dus om de week gaat hier de gewone stofzuiger nog even door het huis. Maar eerlijk is eerlijk (m'n vriend wilde hem graag en ik was skeptisch), dat ding is de beste 330 euro die ik ooit heb uitgegeven :D

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:05

Welk type Neato hebben jullie dan?