Percy schreef:Eerlijk? Ik zou in deze situatie niet kiezen voor katten. Dat wordt een grote ellende. Zo'n trapgat dicht maken is al een hele kostenpost en niet gegarandeerd.
Zou eerst eens overleggen met de buurvrouw. Is zij er op tegen dat er af en toe een kat door de gang loopt? Zo ja, niet doen en eerst eens een andere woonruimte zoeken.
Deze woonruimte is gewoon niet geschikt voor katten.
om eerlijk te zijn,
ik ben het ermee eens..
ik heb zelf nu twee kittens,
op een appartement van 140m2.
ze razen overal op en af en bij blij met het beschikbare oppervlakte (ze mogen overal komen behalve badkamer 10m2, wc 2m2 en slaapkamer 20m2)..
Mijn appartement bestaat uit allemaal grote ruimten, woonkamer van 50m2 gang breed en groot plus de grote slaapkamer van ruim 29.5m2..
en nog moeten we echt oppassen, want ze zijn watervlug en rollen en tollen over elkaar heen dat het een lieve lust is.. Als jullie daar alleen de bovenverdieping hebben, dan denk ik echt dat je stapelidioot zou worden van de levenslust van kittens..
om maar niet te spreken van later, het is geen garantie dat kittens die elkaars vrindjes zijn, elkaar later nog kunnen luchten of zien.. mijn zusje had broer en zus, als kittens perfect.. toen ze twee waren lagen ze nog bij elkaar, maar voor de rest mochten ze echt niet in elkaars persoonlijke ruimte komen..
Het appartement ziet er niet ruim voldoende uit voor mijn gevoel om katten echt een eigen plek te geven aan persoonlijke ruimte?
van zelfsprekend heeft Zwerte gelijk dat ze aangeeft dat je vanaf de buitenkant weinig kunt zeggen..
maar ik neem ook daarbij in overweging wat TS zegt.. Feitelijk wonen ze nog niet samen, nemen wel samen twee kittens, op een relatief kleine onzelfstandige wooneenheid, waardoor zij meer bij haar vriend zal verblijven (ook een beetje vreemd natuurlijk, neem aan dat ze allereerst voor haar vriend daar komt?).
persoonlijk zou ik het andersom doen.. eerst eens kijken of de relatie standhoud.. samen zelfstandige woonruimte zoeken, daar boompje en beestje aan huisje toevoegen.. Of nu hooguit een kat nemen (bij voorkeur een wat rustigere volwassen kat, die dus niet het hele huis door wil stuiteren en zich halsoverkop van de trap wenst af te storten).. Maar dat is slechts mijn mening natuurlijk.. Als TS en vriend ervan overtuigd zijn dat ze kittens daar kunnen handelen en dat het ook nog gezellig blijft plus dat de onderbuurvrouw niet stapelgestoord wordt (hopelijk is het goed geisoleerd, want gestuiter en gestorm door de kamer klinkt best door
) dan is er verder natuurlijk niets op tegen, zelfs niet als het 'slechts' 40m2 zou zijn (is volgens mij nog net iets groter?).. ben zelf ook begonnen met een kat toen ik slechts 16m2 tot mijn beschikking had (studentenkamer), ze liep toen wel gewoon lekker vanaf een maand of 4 zelfstandig buiten en werd niet opgenaaid in huis door andere katten, maar toch 16m2 is volgens de meesten ook veel te klein.. inmiddels is ze 19 en zit gezellig naast mij te snorren.. dus kwa grote zeg ik niets.. kwa energie is het gewoon even goed nadenken.