Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Szan schreef:mystery1980 schreef:ik kom er niet uit of het nu ook voor mij geld, huur via een makelaar. Vrije sector is huur boven de 710 euro toch? daar zit ik onder, kom ik dan wel of niet in aanmerking? Zou volgens de huurprijscheck namelijk meer dan 200 euro teveel betalen even afgezien van het energielabel wat ik niet weet.
Wat was je kale huurprijs (excl servicekosten en g/w/l) toen je in je huidige woning trok? En in welk jaar ben je daar komen wonen?
Als je kale huurprijs in het aanvangsjaar dat je daar kwam wonen lager is dan de liberalisatiegrens van datzelfde jaar, dan valt je woning niet in de vrije sector maar de gereguleerde sector. Je hebt dan zeker wat aan de huurprijscheck.
Ik ben er trouwens vanuit gegaan dat het geen zelfstandige woning is. Anders val je sowieso in de vrije sector.
Ailill schreef:Ik wist al dat ik erg veel mazzel heb en waarschijnlijk nooit meer zo'n kans krijg. Verhuurder mag 1371 vragen, ik betaal een paar euro meer dan de helft van dit bedrag. . . precies 1 euro onder de huursubsidiegrens
mystery1980 schreef:ik kom er niet uit of het nu ook voor mij geld, huur via een makelaar. Vrije sector is huur boven de 710 euro toch? daar zit ik onder, kom ik dan wel of niet in aanmerking? Zou volgens de huurprijscheck namelijk meer dan 200 euro teveel betalen even afgezien van het energielabel wat ik niet weet.
Kimbers schreef:mystery1980 schreef:ik kom er niet uit of het nu ook voor mij geld, huur via een makelaar. Vrije sector is huur boven de 710 euro toch? daar zit ik onder, kom ik dan wel of niet in aanmerking? Zou volgens de huurprijscheck namelijk meer dan 200 euro teveel betalen even afgezien van het energielabel wat ik niet weet.
Nee vrije sector is alles wat niet via een woningbouwvereniging is.
Kimbers schreef:mystery1980 schreef:ik kom er niet uit of het nu ook voor mij geld, huur via een makelaar. Vrije sector is huur boven de 710 euro toch? daar zit ik onder, kom ik dan wel of niet in aanmerking? Zou volgens de huurprijscheck namelijk meer dan 200 euro teveel betalen even afgezien van het energielabel wat ik niet weet.
Nee vrije sector is alles wat niet via een woningbouwvereniging is.
mystery1980 schreef:575 maar betaal inmiddels veel meer, woon er nu anderhalf jaar
Het gaat om een flat.