Niet werkend telefoonabonnement, wat zijn mijn rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 12:08

Emmaa_ schreef:
Heb je een rechtsbijstand verzekering? Anders even een telefoontje plegen. Gelijk even doorsturen naar de provider dat je dat gedaan hebt.

Daadwerkelijke stappen gaan nemen juridisch gezien zou ik niet zo snel doen omdat het je veel centen gaat kosten, maar een telefoontje kan al veel duidelijkheid bieden en daarbij zullen zij bang zijn dat je het wel gaat doen. Heb je alleen contact met ze gehad via een chat/mail/Facebook of heb je ze ook al eens gebeld erover?

Nee ik heb helaas geen rechtsbijstand..
Ja heb ze al tig keer telefonisch gesproken, via facebook en via facebook chat.
Zonder resultaat..

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:10

Misschien is het een idee om met de simkaart van je moeder en jouw telefoon de instellingen over te nemen van je internet, om vervolgens de instellingen op jou eigen simkaart en telefoon te zetten.

Als ik al deze ellende lees ben ik heel blij met mijn prepaid.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:16

Uk woon op een moeilijke plek qua bereik en heb 3x mogen ontbinden op kosten vannprovider.

Als je hulp of info wilt mag je me een pb sturen.

Groetjes.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:25

kiwiwitje schreef:
Worden de rekeningen automatisch afgeschreven? Dan even aan de telefoon hangen, dat als je vandaag niets gehoord hebt waar jij iets mee kan je alle bedragen gaat terugboeken waar je nog bij kan. En heb je niks gehoord, dat ook daadwerkelijk doen. succes gegarandeerd(bij de meeste dan)

Precies... zoiets bedoel ik.
Dat is het enige middel waarmee je iets kan uitoefenen op hun. En ja dat is 'maar' een klein bedrag voor een provider maar reken maar dat ze er dan ineens wel mee bezig gaan.

Immers als jij gewoon betaald, waarom zouden ze dan wat voor je doen? Voor hun is er geen probleem.
En als ze mensen op die manier 'bang' maken om zoiets niet te doen, kat int bakkie :Y).

Die herinneringskosten e.d. hoef je echt niet bang voor te zijn. Ja dat gaan ze proberen op je te verhalen maar als jij die niet betaald en de rest wel hoor je daar 99% van de tijd niets meer van. (Helaas meerdere ervaringen met ontevredenheid over diensten van leveranciers)

Als netjes niet kan (door hun), dan maar op een dergelijke manier toch?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 12:28

Nou als je die kosten niet betaald word je nummer afgesloten totdat het bedrag betaald is.
Althans, dat geven de mede abbo gebruikers aan op hun facebook pagina.

Dus dat is geen optie voor mij.. |(

BigOne

Re: Niet werkend telefoonabonnement, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:35

Dan kassa radar enz inschakelen. Heb je de raad die iemand hier gaf al opgevolgd , alles terug naar fabrieksinstellingen?? Ook op hun fb site simpel aangeven dat je het spuugzat bent, de rekening niet meer betaald tot er na vijf maanden eindelijk een oplossing komt.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 12:41

bigone schreef:
Dan kassa radar enz inschakelen. Heb je de raad die iemand hier gaf al opgevolgd , alles terug naar fabrieksinstellingen?? Ook op hun fb site simpel aangeven dat je het spuugzat bent, de rekening niet meer betaald tot er na vijf maanden eindelijk een oplossing komt.

Ik heb alles gedaan wat ik maar kon doen geloof ik! Ik heb in het begin al alles terug gezet inderdaad. Ook heb ik de internetinstellingen handmatig ingevoerd. Tevens ook de tip van hierboven opgevolgd en geprobeerd de internetinstellingen van iemand anders in te voeren. Helaas alles zonder succes.

Zoals al eerder gezegd ook via Facebook het nodige gedaan. Heb nu in de facebook chat gezegd dat ik vandaag een terugkoppeling wil. Aan de telefoon heb ik dit ook aangegeven vanochtend.
Dus nu maar afwachten..

Rekeningen niet betalen zie ik niet zitten ivm de kosten die daaraan verbonden zijn. Maar ze willen gewoon niet. Op de facebook pagina staan tig berichten van mensen die helemaal geen internet hebben (dan mag ik van geluk spreken dat ik nog enigszins iets van internet heb *D ) en die er ook al maanden mee bezig zijn.
Oplossingen lees ik niet dus die zullen er ook wel niet zijn.

Je kan als abbo afnemer dus gewoon bar weinig. Kan ik geen aangetekende brief sturen dat ik het contract wil ontbinden?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:46

Ik zou zeker die brief versturen en ook nogmaals bellen of eventueel tig keer vandaag dat je het wil laten ontbinden wegens niet leveren van de beloofde contract voorwaardes ? Gewoon proberen en desnoods elk uur bellen ?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:51

Jeetje wat een gedoe. Ik heb ook een keer een contract mogen ontbinden op kosten van de provider, maar dat ging om slecht bereik in mijn woonplaats.

Niet betalen zou ik overigens niet doen, dan word je misschien afgesloten en heb je helemaal niets meer.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 12:55

Ik ga ze zometeen bellen dat ik het contract wil ontbinden op basis van alle problemen die ik al 5 maanden ondervind. Heeft iemand nog tips om dit goed te doen? Ben van nature een lieverdje in dit soort dingen. :9 :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:57

Heb je je telefoon al gereset? Want in een ander toestel heb je wel bereik? Dus dan is het bereik het probleem niet.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 12:59

Yvank_ schreef:
Heb je je telefoon al gereset? Want in een ander toestel heb je wel bereik? Dus dan is het bereik het probleem niet.

Ja heb ik al gedaan! Maar als ik mijn moeders simkaart (van andere provider welliswaar) in mijn telefoon doe, geeft hij ook gewoon 4G. Dus het is gewoon heel vreemd.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:00

Jeetje dan zijn ze echt heel diep gezonken...

Enige wat je dan nog zou kunnen doen als ze je écht niet willen helpen is een dossier bijhouden daarvan, van al je pogingen en dingen die je zelf aangedragen hebt etc.
Dan de betalingen storneren en niets meer voldoen.

Laat hun dan maar een rechtzaak beginnen tegen jou.
Sta jij toch even sterker dan hun!
Zéker als je ook in je dossier aan kunt tonen dat jij deze stap aan hun bekend hebt gemaakt als zij nog steeds niet actie ondernemen om tot een oplossing te komen.

Die rechtzaak gaat waarschijnlijk nooit komen, wel brieven van incassobureaus die vervolgens toch geen echte actie kunnen ondernemen en alleen maar dreigen.

En dan ondertussen bij een andere provider een ander abonnement afsluiten zodat je wel gewoon gebruik kan maken van een mobiel abonnement omdat diegene waarvan je fatsoenlijk gebruik van zou moeten kunnen maken dan dus waarschijnlijk afgesloten wordt.

Indien hun echt niet mee willen werken om tot een oplossing te komen zou ik het zo aanpakken.

Als je belt over het contract te ontbinden:
Aangezien hun niet willen meewerken naar een oplossing voor het niet geheel werken van het abonnement waar al 5 maanden wel volledig voor betaald wordt wil je dat hun het contract ontbinden op hun kosten.
Daarbij wellicht nog eens aangeven dat het probleem zich in de telefoon lijkt te bevinden en deze bij het abbo hoort. En deze dus technisch nagekeken zou moeten worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:17

Ook al gekeken of je provider wel een goede dekking heeft in jouw omgeving?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 13:22

bigone schreef:
Ook al gekeken of je provider wel een goede dekking heeft in jouw omgeving?

Als mijn simkaart het in een andere telefoon goed doet, dan is de dekking goed toch?
Ik heb overigens al eerder bij deze provider een abbo gehad en deze werkte toen goed.

Tevens heb ik het probleem in het hele land. Overal even slecht.