Niet kloppende rekening Gas en Licht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 19:32

Wij betalen in de maand 60eu aan S. Ze zegt dat oxxio afgelopen maand 200eu voor het gas en licht van haar rekening heeft afgeschreven. S heeft ook een vriend die hier doordeweeks is dus deze betaald de overige 20eu. Ze heeft hier alleen geen brief oid van gekregen. Zij zegt dat die 200eu is omdat zij een "nieuwe" gebruiker is en dat er dan extra kosten worden afgeschreven. Dit zou dan zo zijn doordat oxxio nog niet weet hoeveel wij met zn 3en aan kosten kwijt zijn dus betalen we de eerste maand/maanden wat meer. Hier is echter ook geen bewijs van.. Contract heeft zij ook geen schriftelijk exemplaar van.

Deze kosten zijn alleen voor het gas en licht. Internet en tv hebben we een apart abonnement voor afgesloten.

Brainless

Re: Niet kloppende rekening Gas en Licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:21

Jij kan zelf als bewoner ook aan Oxxio vragen op wiens naam het contract staat.
Dit zal ik zeker aanraden om te doen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:31

Wij hebben een twee onder 1 kap huis.
Wonen 2 volwassenen en 2 kindjes.
Ons voorschot is 130.

Vind 200 wel erg veel.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:35

200 voor nieuwe gebruiker Is onzin lijkt me. Ik moet ook niet betalen als ik verhuis...
Staat D nog ingeschreven bij jullie op het adres? Dan naar de gemeente en uit laten schrijven. En of ik bellen om door te geven dat zij verhuisd Is. Technisch is het ook niet anders. De vorige bewoner Is verhuisd en dat moet je doorgeven. Het Is raar dat er geen eindafrekening Is geweest en een nieuwe gestart op naam van de nieuwe bewoner. Zolang zij nog bij jullie op adres staat ingeschreven kun je ook niet bewijzen dat ze daar niet meer woont. Dus dat als eerste heel snel regelen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:39

Gewoon morgen bellen met oxxio is de kortste klap lijkt mij.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:40

200 als startbedrag kan best, wij begonnen op 220 omdat de jaarrekening vrij dicht op de verhuizing zat en we in september zijn verhuisd. Normaal wordt je winterverblijf natuurlijk door de zomer gecompenseerd. Maar dat zou niet verklaren waarom er nog rekeningen voor de oude bewoner komen. Ik zou als ik jou was idd zelf even oxxio bellen en om uitleg vragen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:58

Ts in de oxxio app kun je alles terug vinden. Het is niet raar om aan haar te vragen hem te installeren en duidelijkheid van zaken te vragen. Ook door hier maandelijks je standen in te vullen hou je inzicht in het verbruik.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:12

blokje schreef:
Wij hebben een twee onder 1 kap huis.
Wonen 2 volwassenen en 2 kindjes.
Ons voorschot is 130.

Vind 200 wel erg veel.

Het ligt er echt aan wat je verbruikt en hoe geïsoleerd een huis is.
Wij betalen hier 30-jaren woning, vrijstaand, dubbel glas, maar half steens (geen isolatie) 260E per maand.
Met 5 personen incl 3 pubers die dagelijks douchen en 3 paarden aan huis.

Hiervoor betaalden we in een rijtjes woning 180E... dus in eerste instantie vind ik 200E geen raar bedrag voor een eerste termijn.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 22:26

Wij gaan morgen zeker bellen naar oxxio. Iedereen bedankt voor het meedenken! Zal wel even laten weten hoe t telefoongesprek gegaan is gister :j

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:59

Zoals ik begreep was 200 niet het maandbedrag maar aansluiting kosten. Maar misschien lees ik verkeerd.

TS ik ben benieuwd naar het resultaat van het telefoongesprek.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 23:15

Wat ik van S begreep was die 200 het voorschot + aansluitingskosten. S is er vanuit gegaan dat dit het standaard voorschot was en nu zijn wij erachter gekomen dat het voorschot een stuk lager ligt.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:17

Sowieso van S een specificatie van alle kosten vragen. laat haar maar laten zien dat ze 200 euro heeft betaald. Want mocht dat zo zijn kan oxxio die kosten niet dubbel ook nog eens aan D rekenen, tenzij dat een naheffing was, maar dat is dan toch echt het probleem van D en daar kunnen ze niet bij jullie t gas voor afsluiten.
Zorg ook dat als de jaarrekening van oxxio (en ook die van de watermaatschappij) komt dat ook als er teruggave is dat eerlijk verdeeld wordt. Ik krijg bij S een beetje een vervelend gevoel, alsof ze er niet eerlijk in is.
Ik heb geen ervaring met oxxio, maar of er moeten rekeningen te zien zijn, als ze niet per post komen staan ze online. Laat S die maar eens uitprinten.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:28

xLeoniee schreef:
Wat ik van S begreep was die 200 het voorschot + aansluitingskosten. S is er vanuit gegaan dat dit het standaard voorschot was en nu zijn wij erachter gekomen dat het voorschot een stuk lager ligt.

Ik heb een lange tijd voor oxxio gewerkt, zij vragen geen aansluitingskosten :) Dus dat is onzin! Morgen even bellen naar Oxxio waar het voorschotbedrag op staat en op wie zijn naam het contract nu staat.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:42

Ik zou aan S vragen of je bewijs mag zien dat die €200.- er daadwerkelijk is af gehaald.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:55

Als s aan oxxio betaald hoe kan er dan alsnog een dikke rekening komen? beetje vreemd verhaal maar als dit de afrekening van vorig jaar is en S heeft het met D geregeld dan kan ze dat nu niet op jullie verhalen

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:08

Wat je nu hebt gekregen is alleen een betaalherinnering toch?
Ik neem aan dat daar geen specificatie bij zit?
Ik zou eerst een overzicht van de nota opvragen en kijken om welke periode het nu precies gaat. Misschien heeft D nog wel achterstanden van een eindafrekening voor S er kwam wonen en het contract heeft omgezet.
Je moet dit eerst duidelijk hebben. Ook zou ik de gegevens van S zeker willen zien. Dus wat ze betaald en of jullie niet teveel betalen want ik vind 60euro ook echt heeeel veel. Staat er nu wel een nieuw contract op S? Zou elke keer willen zien wat ze betaald heeft aan Oxxio en dan verrekenen met z'n 3en met die 60euro die jullie nu betalen.
En anders gewoon inderdaad je poot stijf houden. Diegene waar het contract op staat is inderdaad verantwoordelijk en Oxxio kan jullie dan niets op verhalen.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 17:50

Wij hebben een nota gekregen bij deze brief. Ik zal vanavond eens een foto maken zodat t wat duidelijker is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:55

Wij zijn 1,5 jaar geleden naar Oxxio over gegaan.
Geen extra kosten gehad.
Op mijnoxxio.nl kan je inloggen en je termijnbedrag zien en eventueel wijzigen.

Zeker niet betalen voor iets waar je geen gebruik van hebt gemaakt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:07

Ik switch jaarlijks naar een andere leverancier (waar het maar het goedkoopst is) en ik heb nog nooit aansluitkosten hoeven te betalen. Dat is bij energie/gas helemaal niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:56

Ts, is er al duidelijkheid over de rekening en verdeling van de kosten?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:04

Wat ik niet helemaal snap waarom je niet meteen bij Oxxio aan de telefoon/mail hangt om info te vragen over wie nou de rekening hoort te betalen enz.
En als het goed is zou S dan een wijziging moeten hebben gehad gezien er dus wel iets is afgeschreven
Vind het allemaal maar vaag en zou het naadje van de kous willen weten.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 12:03

Het is inmiddels allemaal opgelost gelukkig. We hebben oxxio gebeld en de brief en dus ook de schuld was niet voor ons bedoeld. De 200eu in de maand die wij betalen klopt ook want ze zeggen dat ze naar het gemiddelde van de afgelopen 5 jaar kijken.

@rumay we hebben ook gelijk met oxxio gebeld maar op het moment dat ik dit topic opende was het avond en waren ze dus niet bereikbaar. Daarom heb ik dit topic geopend omdat wij niet wisten wat we moesten doen en wou weten wat jullie van de situatie zouden vinden en advies zouden kunnen geven.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:41

Fijn dat het opgelost is, alle stress voor niks :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 12:42

Leonie, ik snap dat jullie samen een huis bewonen, misschien wel een optie om de bijdrage naar rato van de vierkante meters te bepalen. En ook het stookgedrag van je medebewoners in de gaten houden want de één heeft het altijd koud en stookt flink en dan kunnen de anderen er voor betalen. Er zullen wel geen tussenmeters geplaatst zijn maar dat is nog een optie voor de huisbaas.