Met Malwarebytes Anti-Malware ben ik niet echt verder gekomen. Adw Cleaner heeft wat dingen verwijderd na opnieuw opstarten, maar als ik internet open kom ik nogsteeds steeds op zo'n rare site en niet op de startpagina die ik gekozen heb.
Ook STOPzilla verwijderd het niet, die blokkeert alleen de site.
Misschien heel stom, maar heb je al geprobeerd om de door jou gekozen startpagina opnieuw in te stellen? Het kan nl zo zijn dat het ongewenste programma jou startpagina heeft gewijzigd, zolang je die niet terug wijzigd in je "eigen" startpagina blijf je die internet pagina krijgen zodra je internet opend.
Ja, dat heb ik net bij IE geprobeerd, die staat gewoon nog op dat hij mijn gekozen startpagina opent bij openen, maar dat doet hij niet.
Littera
Geplaatst: 20-09-15 23:31
Ik weet niet of het al gezegd is, maar twee verschillende virusscanners op één apparaat kunnen elkaar tegenwerken. Dus let goed op dat je er niet twee tegelijk hebt.
Kan je niet vragen of een kennis of familie nog een virusscanner overheeft? Vaak kopen mensen zo'n CD-rom die je op meerdere apparaten kunt installeren. Misschien moet je dan een vergoeding betalen aan die kennis/familie, maar dat is nog altijd goedkoper dan zelf iets kopen.
mvdende
Geplaatst: 20-09-15 23:35
Jammer! Was te proberen... Soms kan iets heel kleins en stoms weleens de oplossing zijn, zeker als je er nog niet aan had gedacht. We hebben hier zelf 2 computer problemen, de een is gecrasht en start Windows niet meer op, de andere heeft ook een virus.......
Heb zelf ook eens zoiets gehad alleen kreeg ik constant allemaal reclames. Heb toen mijn laptop terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar met behoud van foto's en documenten. Dus alles was verder nieuw. En mn foto's waren er allemaal nog.
Bij IE heb ik inderdaad mijn cookies etc al verwijderd.. pff lastig dit haha.
Maaaarije: Hoe heb je dat gedaan? Ik wil best m'n laptop terugzetten op fabrieksinstellingen als ik mijn programma's als word en Lightroom en documenten kan behouden haha.
Phoe, dat is een hele goede.. is al een tijd terug. Misschien dat je het type laptop bij Google in kan typen en het daar kan vinden?
Programma's was ik wel kwijt. Enkel word bestanden en afbeeldingen bleven wel. Maar ik had wel meerdere keuzes waar ik uit kon kiezen wat ik wou behouden.
Celine_Famke
Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-15 00:59
Oké, in Chrome gebeurd het ook alsnog, helaas!
Als ik dan naar een site toe wil, opent hij af en toe zelf nóg een pagina: