Facebook vraagt om ID op te sturen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paisano

Re: Facebook vraagt om ID op te sturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:36

LZP -> HTT

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:38

Nou, ik heb dus wel een kopie van mijn ID moeten sturen anders kon ik niet meer inloggen.

Dit moet vaak bij mensen die niet hun echte naam gebruiken.
Aangezien het mijn account van de zaak was, en daar adressen in berichten stonden die ik nodig had heb ik het wel gedaan.
Met een dag kon ik weer inloggen en overal bij.

Daarna nog wel wat gemiep gehad, maar kan mijn naam nooit meer aanpassen maar mensen kunnen nu aanklikken wat ze willen bij mij, mij krijgen ze niet meer van Facebook :Y)

Heb alle mailwisseling overigens wel bewaard.

Ik weet namelijk dat er mensen die zijn er een hobby van hebben gemaakt bij iedereen aan te klikken dat die persoon niet zijn echte naam gebruikt, dit gebeurd veel bij bedrijven, verenigingen enz.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 15:09

Mijn complete pagina lijkt niet meer te bestaan >;) Nou ja t zal allemaal wel vage troep van fb

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:03

NathalietjeB schreef:
Mijn complete pagina lijkt niet meer te bestaan >;) Nou ja t zal allemaal wel vage troep van fb

Was bij mij ook.

Gebruikte je je echte naam of niet.
Indien dit niet het geval is heb je hier een aantal keer een melding van gehad dat je hem moest aanpassen.
Mocht je dit niet naar hun zin doen, dan wordt je geblokkeerd, en dien je een kopie van je ID te sturen, wordt je naam aangepast door hun en kun je weer inloggen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 16:18

ik had mijn fotografie naam voor mijn echte naam gezet en had mijn naam net weer gewoon naar mijn gewone naar gedaan en toen opeens was t boem weg account

:P zo eigenwijs als ik ben heb ik gewoon weer een nieuwe aangemaakt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:20

bedoelen ze niet alles opnieuw invullen , je id op sturen , NOOIT DOEN

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:21

NathalietjeB schreef:

Das raar contact met ze opnemen hoe heet je op fb kan ik ff kijken of ik je kan vinden

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 16:28

franka75 schreef:
NathalietjeB schreef:

Das raar contact met ze opnemen hoe heet je op fb kan ik ff kijken of ik je kan vinden

ondertussen weer een pagina aangemaakt onder dezelfde naam :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:31

Ik heb t ooit ook eens gehad, ik moest bewijzen dat mijn naam mijn naam was... heb een dubbele achternaam en blijkbaar vonden ze dat raar oid. Geen idee alleen wat ik heb gedaan, wel iets opgestuurd iig.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:33

Dit vragen ze idd wel vaker als ze iemand ervan verdenken niet zijn officiële te gebruiken. Om te bewijzen dat iets jouw echte naam is, willen ze dit op een ID zien. Of het in strijd is met de NL-wetgeving, geen idee..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:04

Je mag geen persoonspagina gebruiken voor je bedrijf (je fotografie). Ik ken een aantal hondenfokkers waarvan hun account ook verwijderd is daardoor. Je eigen profiel is voor jou als persoon. Wil je je fotografie laten zien, dan moet dat apart via een bedrijfspagina.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:18

Thesserd schreef:
Je mag geen persoonspagina gebruiken voor je bedrijf (je fotografie). Ik ken een aantal hondenfokkers waarvan hun account ook verwijderd is daardoor. Je eigen profiel is voor jou als persoon. Wil je je fotografie laten zien, dan moet dat apart via een bedrijfspagina.

Dit klopt.
Daarom kreeg ik die berichten ook.

NathalietjeB schreef:
ondertussen weer een pagina aangemaakt onder dezelfde naam :')

Had ik toen weinig aan, in mijn priveberichten stonden adressen die ik nodig had.

Daarnaast heeft het weinig zin als je weer niet je eigen naam gebruikt, dan ligt deze er ook met een paar dagen uit.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:37

Btw, tuurlijk mag Facebook om je ID vragen. Iedereen mag dat, alleen ben je niet verplicht om het te geven ;)