Nieuwe gasleiding door MIJN weiland, mag dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steppe

Re: Nieuwe gasleiding door MIJN weiland, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:58

Hier hebben ze rijplaten neergelegd dan rijden ze nog wel wat stuk maar niet helemaal en de grond gaat toch wel stuk als ze gaan graven. maar weet niet hoe ze dit gaan doen.

Idd foto's voor en na en toch contact opnemen met de opdrachtgever, de mannen ter plaatse aanspreken heeft geen zin zijn vaak onderaannemers, zzpérs oid. Die voeren alleen maar uit.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 12:20

Nou, het valt uiteindelijk mee! Gelukkig hele prima mannen waar goed mee te praten viel. Uiteindelijk gaat de leiding toch niet door mn weiland heen, hij past er nog net naast. Ze moeten alleen een paar meter gebruiken om het onder de weg door te slaan, dus nu is er slechts 5m2 gesloopt. En dat hebben ze zeeeeer netjes uitgestoken. Zij vonden het ook vreemd dat we van niks wisten.

Blijkbaar is er steeds gedonder met deze plannen, eerst moest poppetje A erbij gehaald worden, die wist het ook niet goed, dus nog een ander poppetje erbij gehaald. Ze zijn nog 2 uur bezig geweest met overleggen en plannen. 1 iemand zei ook nog dat ik dus wel het recht heb om ze te weigeren. Maar nu er geen leiding komt, ga ik niet moeilijk doen over een gat wat ze zo netjes doen. Maar het hele project verloopt nogal ehm rommelig blijkbaar.

Uiteindelijk dus met een sisser afgelopen! Tnx voor het meedenken, dankzij jullie durfde ik me harder op te stellen ipv het gewoon te accepteren!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:05

Dat is goed nieuws! Fijn dat het zo opgelost is!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:06

Mooi opgelost TS!!

Bij ons is jaren geleden gasleidingen door het land aangelegd. Krijgen we keurig ieder jaar compensatie voor oogst derving. Dus meestal wordt het prima opgelost.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 14:32

Ik ga ook nog wel even contact opnemen met het bedrijf. Want eigenlijk is het zonde voor de hardwerkende mensen dat die communicatie zo ontzettend diep triest is. Zij krijgen de klagende mensen over zich heen, terwijl zij er niks aan kunnen doen. Want hard en goed werken doen deze mensen wel! Dat mogen ze ook weten, ik ben echt aangenaam verrast over de werkwijze hier. Als nou die communicatie van tevoren ook goed was geweest, verdiende dit bedrijf een 10!
Enige communicatie is dus van enexis geweest, ik heb echt 0,0 gehoord van de aannemer.

Pand moeilijk bereikbaar klopt wel...ze hebben een meter van mn oprit verwijderd, daar moet wel een leiding onder. Is helemaal prima, maar zoiets is toch fijn om van tevoren te weten!
Maar dat vertelden ze vanmorgen al, kwamen nu alsnog even aan de deur om te checken of het echt kan en ook nu. Keurig netjes het witte zand met een schep aan het weghalen en apart leggen, stenen opgestapeld... Dat zie ik wel eens anders!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:08

Je wist hier verder helemaal niks van? Als het goed is, heeft het in de krant gestaan. Ze zullen namelijk vergunning moeten hebben aanvragen bij de gemeente/provincie.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 15:13

Enige wat ik dus wist is dat de woning soms moeilijk bereikbaar kon zijn. Niet dat ze mn weiland in moesten en dus op dit moment mn oprit eruit ligt.
Kranten lees ik niet, krijg er 20 hier. Zou me elke week uren kosten om die door te spitten. Ik hou wel de site van de gemeente in de gaten en van het dorp zelf, daar staan dit soort dingen vaak ook op.
Het is nou ook niet alsof het hier om veel woningen gaat. Het gebied waar ze nu al lange tijd werken heeft 6 woningen.... Kleine moeite die even op de hoogte te stellen lijkt me! Vooral als je het perceel gaat gebruiken....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 06:38

Marie111 schreef:
Je wist hier verder helemaal niks van? Als het goed is, heeft het in de krant gestaan. Ze zullen namelijk vergunning moeten hebben aanvragen bij de gemeente/provincie.

Als het over eigen grond gaat dan moet je dit niet uit een krant hoeven halen,zou helemaal van de zotte zijn.
Gewoon netjes van te voren,op tijd melden...kun je je voorbereiden.

Fijn dat het goed is opgelost +:)+

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:33

Tinky12 schreef:
Marie111 schreef:

Als het over eigen grond gaat dan moet je dit niet uit een krant hoeven halen,zou helemaal van de zotte zijn.
Gewoon netjes van te voren,op tijd melden...kun je je voorbereiden.

Fijn dat het goed is opgelost +:)+

Natuurlijk hadden ze de direct aanwonenden moeten berichten. Ik wilde alleen aangeven dat dit soort dingen in de krant / op website van de gemeente komen te staan. Kan een ander wellicht nog wat van leelren.