Wat te doen tegen (huis/grond) spinnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:26

Musiess schreef:
Cinnepin schreef:
Kleine spinnetjes die ik toevallig tegen kom gaan ook de stofzuiger in, maar grote niet, dat durf ik niet. Die haalt mijn vriend weg. Als ie niet thuis is haal ik de buurman wel ofzo

ik dacht eens een spin (zo harige grote) op te zuigen. Zn lijfje was zo dik dat mn stofzuiger slang verstopt raakte.
Stofzuiger en al de container in. :evaw:

Iehl getver...krijg er rillingen van

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:27

Achja ik klim al door t douch raampje voor een hooiwagen.. dus dit soort spinnen geven me de aanleiding om te verhuizen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:28

:')
Musiess schreef:
Achja ik klim al door t douch raampje voor een hooiwagen.. dus dit soort spinnen geven me de aanleiding om te verhuizen.

_/-\o_ :')

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:29

Musiess schreef:
quote="Cinnepin"]
Kleine spinnetjes die ik toevallig tegen kom gaan ook de stofzuiger in, maar grote niet, dat durf ik niet. Die haalt mijn vriend weg. Als ie niet thuis is haal ik de buurman wel ofzo

ik dacht eens een spin (zo harige grote) op te zuigen. Zn lijfje was zo dik dat mn stofzuiger slang verstopt raakte.
Stofzuiger en al de container in. :evaw:[/quote]

Iehl getver...krijg er rillingen van[/quote]

En dan vlak voor hij in de slang verdween even zn poten om de stofzuiger mond krullen om zich tegen te houden.. ik hoorde hem gewoon lopen over het laminaat. Ik heb een week ergens anders gelogeerd... tsja drama queen. Maar ik neem geen risico!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:29

Geen problemen hier, heb 5 katten :+
Vind geregeld dode spinnen in huis.

ApWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:31

Jillsil schreef:
Musiess schreef:
Hoe zien die spinnen eruit (hier in de flat nergens last van).
Misschien een kat aanschaffen?

Groot, zwart, vies, goor, dik, lange poten en super snel.

Ja en zo groot dat je ze kan horen rennen ;(

Fearn

Re: Wat te doen tegen (huis/grond) spinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:38

Een tip om ze gemakkelijk weg te halen (en niet per se hoeven te doden): de stofzuiger. Zijn ze zo opgeslokt, hoef je niet dichtbij en kun je ze daarna eventueel vrijlaten door de stofzuigerzak.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:39

Afbeelding

:D

Kleine spinnen vind ik niet zo erg, maar die dikke rioolspinnen... Brrr. Ik zag er van de week weer eentje zitten. Gelukkig buiten, maar die is in no time binnen natuurlijk. := En daar durf ik ook niet zo dicht bij te komen dat ik hem dood kan stampen. :=

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 13:45

Ik ben dus niet de enige die ergens anders is gaan slapen omdat in het ene huis zo'n groot monster kwijt was geraakt. :o Of op mijn sokken midden in de winter via de voordeur naar buiten ging, om het huis heen liep om via de achterdeur naar de woonkamer te gaan om zo de spin in de gang te ontwijken.

Hebben jullie ook dat je het voelt dat ze er nog zijn? ML had er een keer eentje gevangen. Tenminste dat beweerde hij, inclusief een hele show dat het monster over het balkon werd gegooid. Maar ik voelde gewoon dat het monster nog in leven was en ergens zat. En na een hoop zuchten en puffen bleek dat het monster de klap met de vliegenmepper overleefd had en er vandoor was gegaan.

Op zuigen heeft niet zoveel zin (als ze al door de slang gaan) ze kunnen namelijk makkelijk overleven in die zak en ze schijnen er zelfs weer uit te kunnen lopen. Ik ben en blijf dus een voorstander van complete uitroering van die beesten. (ja heel zielig ;) )

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:45

Ik hoorde van een aantal collega's dat je je huis kan laten inspuiten of naja je gevel/tuin waardoor ze niet komen/minder komen. Zelf mag je dit niet doen en moet je het laten doen door een bedrijf, maar het blijkt wel prijzig te zijn.

Zelf ben ik ook zo bang :+ . Laatst zat er een spin in mijn kamer. Ik roep mijn moeder en mijn vriend. Was die spin nergens meer te vinden en het was echt een joekel. -O- Alles overhoop, niks gevonden. Ik mijn spullen ingepakt en bij mijn vriend thuis gaan slapen. Raad eens wat ik 's ochtends tegenkwam toen ik mijn tas open maakte. Juist ja, die spin. :')

Of 's ochtends om 07.00 uur de hele straat wakker maken, omdat er een spin op mijn hoofd zat toen ik in de spiegel keek :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:49

Ik durf de grootste wel te vangen, die hooiwagens ben ik doodsbang voor. Heb nu al mini zwartjes in huis , laat het spel maar beginnen

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:36

In ons vorige huis bij het water (jaja.. je snapt waarom we daar niet meer wonen :x ), trof ik er eentje aan in de voerbak van de hond. Zo'n mega ding, met de poten gespreid en de volledige voerbak gevuld. WHAAA.. Dikke soeppan erop gezet en een paar dagen zo laten staan totdat schoonmams op visite kwam. Die heeft heldhaftig de pan van de bak gelift en (inmiddels gestikte spin) in de kliko gedeponeerd.
Bah bah..