Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
san4nie schreef:Oja, en de mijne staat op mijn moeders naam, wat betreft schadevrije jaren en leeftijd is dat veel voordeliger. Hangt er natuurlijk van af hoe oud jij bent..
Rex_Rolfo schreef:san4nie schreef:Oja, en de mijne staat op mijn moeders naam, wat betreft schadevrije jaren en leeftijd is dat veel voordeliger. Hangt er natuurlijk van af hoe oud jij bent..
Je bouwt zelf geen no-claim op en als je de auto veel gebruikt moet je wel aangemeld zijn als regelmatige bestuurder. Anders zou de verzekering in theorie lastig kunnen doen als er wat gebeurt.
Onze oudste regelt zelf zijn verzekering, is ondanks zijn leeftijd heel betaalbaar en het 1e extra jaar no-claim korting is inmiddels in de pocket. Als hij tzt een wa+ of casco af wil sluiten op een duurdere auto zit hij (gaan we van uit) op een flinke korting ipv dat hij dan nog moet gaan opbouwen.
Dat scheelde wel heel veel geld. Maar ik ben dan ook 2 jaar ouder. En heb al de nodige schade vrije jaren. Hij niet

san4nie schreef:Bij onze verzekering is het zo ...
en heel zuinig.
kan het ook niet helpen en een met een verhaal. Inmiddels voorzien van de nodige tinker bestikkering. Ik ben de tweede en 5 e eigenaar ervan. Destijds als vrij nieuwe gekocht van oude man die niet meer kon rijden met 8000 km Daarna kon ik er niet meer mee rijden zat toen op 26000 2 jaar later. Helaas moeten verkopen, via handelaar naar dame die niet meer kon rijden. Zij verrkoopt hem door, oude dame toen kon niet meer rijden en heb ik hem weer kunnen terugkopen 9 jaar later met 36000 op de teller.
nu is ie net over de 60000 heen. Bekrast aan de buitenkant dankzij wat vandalen en een vage aantal deukjes op de portier rand
. Zo te horen is jouw modelletje nog iets luxer dan die van mij (stuurbekrachtiging... heerlijk). En 'pittig' zou ik de mijne ook niet noemen, als je op de snelweg moet inhalen moet je er rekening mee houden dat je een heel stuk lege weg achter je moet hebben
. En 110 haalt hij alleen maar met wind mee. Maar hij is zo betrouwbaar als wat en inderdaad erg zuinig
ondanks de 45 pk die ik heb
Alleen de hoeveelheid herrie vanwege de 3 traps automaat is lastig. Maar is idd de luxe vesie met de meegekleurde bumper ook. Stuurbekrachtiging is een must met mijn gammele armen.nikilover schreef:Waarom kijk je niet voor een Suzuki alto ?
super fijne auto's en niet kapot te krijgen, die dingen blijven rijden. Ik spreek uit ervaring
Mijn ervaring, en ik heb 3 Suzuki Alto's gehad, en er zijn er 7 in de familie geweest (moeder en zus hadden ze ook). Ze kunnen echt wel stuk
Maar ondertussen had ik er al zoveel kosten aan gehad met elke keer in de garage, dat het blikje redelijk duur geworden was.
En die heeft ook wel met het een en ander bij de garage gestaan.
ikke schreef:Om even bij mijn eerste opmerking te blijven (die zeker niet heilig is), hier even wat er te koop is aan Pinda's die soort van in dezelfde prijs zitten: http://www.gaspedaal.nl/Fiat/Panda/?bmi ... &cmax=1400
Ik heb de 900 even eruit gefiltert, die is niet vooruit te trappen, de 1000 en de 1100 willen leuk van plek.

Boras schreef:ikke schreef:Om even bij mijn eerste opmerking te blijven (die zeker niet heilig is), hier even wat er te koop is aan Pinda's die soort van in dezelfde prijs zitten: http://www.gaspedaal.nl/Fiat/Panda/?bmi ... &cmax=1400
Ik heb de 900 even eruit gefiltert, die is niet vooruit te trappen, de 1000 en de 1100 willen leuk van plek.
Die pinda is volgens de anwb een hele betrouwbare keuze voor een kleine occasion, gaat weinig aan kapot en wat kapot gaat, blijkt heel simpel op te lossen. Het ging over de bouwjaren 2003-2011 dacht ik. En ze zouden gunstig geprijst zijn. Het verbaasde me, omdat wat ik in mijn omgeving hoor fiat juist niet betrouwbaar is.
Jans schreef:Ik vind de oude Matiz echt drie keer niks.. keertje mee vanaf Rotterdam naar Amsterdam moeten rijden en op de snelweg begon hij bij 90km uur al te schudden. Harder vond ik niet verantwoordelijk zo hard trilde het stuur danheb zelf een Seat Arosa als eerste auto gehad en die vond ik een stuk stabieler