Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 16:26

hetty007 schreef:
Heb je de auto gekocht voor of na de APK keuring?

Ik heb de auto gekocht met als eis dat de APK verlengd zou worden, dus ze hebben hem gekeurd n.a.v. mijn koop. (Dit staat overigens ook in het koopcontract, dat de auto geleverd zal worden met nieuwe APK.)

Prrrr

Re: Auto gekocht, niet naar verwachting.. rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:32

Als er verschil zit tussen de advertentiemm's en de APKmm's, dan voldoet de auto niet aan wat jij ervan mocht verwachten en moet je gewoon teruggaan met de advertentie en de APK-meting. Laat ze dan maar een voorstel doen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 16:38

Prrrr schreef:
Als er verschil zit tussen de advertentiemm's en de APKmm's, dan voldoet de auto niet aan wat jij ervan mocht verwachten en moet je gewoon teruggaan met de advertentie en de APK-meting. Laat ze dan maar een voorstel doen.

Beroepen ze zich dan niet op eventuele tekstfouten die zich op de website kunnen voordoen?

Mijn zus is elk moment hier, dan gaan we eens precies kijken hoe of wat. :)

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:50

GrumpyCat schreef:
hetty007 schreef:
Je hebt ook gelijk dat de banden inderdaad gewoon door de APK zijn gekomen, omdat ze het minimale aan profieldiepte hebben, maar dit is wel tegenstrijdig met wat er in de advertentie staat. Dat vind ik toch wel een vorm van dwaling.

Is niet gemeen bedoelt wat ik nu schrijf, maar verplaats me nu even in de rol als verkoper. De banden hebben nog voldoende profiel staat beschreven in de advertentie = dat klopt want ze zijn nog APK waardig, als consument moet je dan vragen hoeveel mm profiel hebben de banden nog. Dan kun je beslissen wat je dan gaat doen en weet je dat de banden toe aan vervanging zijn. En dan kun je de verkoper er op aanspreken dat dit niet zo is

Olielekkage: koop je de auto voor de keuring, en je geeft aan dat je er nieuwe APK er op wil hebben, dan word dat voor je geregeld, als er zaken voorkomen wat niet APK waardig is en je auto word afgekeurd dan moet de dealer de mankementen vervangen tot de auto weer word goedgekeurd, want de afspraak is auto met nieuwe APK. Dit is hier ook gebeurd en staat de dealer in zijn recht, want hij heeft zich aan de afspraken gehouden, de auto is goedgekeurd. Als je als consument niet aangeeft dat je op de hoogte wil gehouden worden op dergelijke mankementen, in dit geval de olielekkage, dan heb je helaas geen poot om op te staan. Je koopt de auto met nieuwe APK, en adviespunten horen daar niet bij. Daar moet je specifiek om vragen of de auto eerst laten keuren en dan om tafel gaan voor de verkoop

Hoe vervelend het ook is, je hebt toegestemd met de koop van de auto met nieuwe APK, je geeft opdracht na de koop om de auto te laten keuren, want je wilt de auto met nieuwe APK. De dealer wist met de verkoop niet van de olielekkage, want dit is bij de keuring naar voren gekomen. Auto is goed afgeleverd met nieuwe APK, want dat is de afspraak geweest

Vind het een beetje moeilijk uitleggen. Want de dealers en handelaars hebben goeie strategieën. Koop altijd een auto met nieuwe APK, nooit een auto die nog gekeurd moet worden. Dus eerst laten keuren, dan kopen. Niet kopen met afspraak dat er nieuwe APK er op komt, dan voorkom je een hoop narigheid, en heb je tevens zaken op papier om op af te dingen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:57

Tip voor de volgende keer: neem bij aanschaf van een 2e hands auto áltijd iemand mee met véél verstand van auto's.
Want met een gebruikte auto kan zo veel mis zijn dat niet direct te zien of te horen is, dat je daar als leek gewoon niet aan moet beginnen.

Occasion dealers "onderzoeken" de auto's die ze inkopen niet.
Ze kopen die auto's vaak in via merkdealers die ingeruilde auto's hebben of soms goedkoop via via. Maar ze gaan dan echt niet bij iedere auto een paar uur lang controleren wat er misschien allemaal kapot aan is.

Auto's worden ingekocht, opgepoetst, op internet gezet en zo snel mogelijk weer verkocht met evt. nieuwe apk.

Zo'n dealer rijdt er zelf niet mee en heeft verder meestal geen enkel idee wat er wel of niet goed is aan de auto.

Natuurlijk, profieldieptes... Als ze dat zelf gemeten hebben en bij de advertentie zetten en tijdens de APK keuring blijkt dat compleet niet te kloppen... Dan hebben ze je de eerste keer bij de advertentie voorgelogen óf ze hebben voor de APK snel een setje goedkope banden gepakt om onder de auto te doen en de eventuele mooiere velgen/banden kunnen ze dan los verkopen voor extra geld.
Hoe dan ook, dat klopt niet.

Heb zelf ook een keer zo'n nare ervaring gehad.
Mijn vriend was wezen kijken naar een auto voor mij. Auto zelf was prima, dus hij wilde 'm gelijk meenemen, maar toen bleek dat de autopapieren niet in orde waren. Hij was nog niet overgeschreven op naam van 't bedrijf en kon dus nog niet verkocht worden.
Zodra het in orde was, zouden we gebeld worden.

Enkele dagen later nog niets gehoord, dus zelf maar gebeld. Ja, het was die dag in orde gemaakt. We konden komen.
Speciaal die middag 8x aan de telefoon gehangen met 't bedrijf, pas de 9e keer te pakken gekregen. Ja, de auto was er nog. Speciaal uitgelegd dat we van ver moesten komen.

Komen we daar 2 uur later aan... "Nee mevrouwtje, die auto is aanbetaald via de website door iemand en verkocht"

Dus voor niets gegaan.
Thuis gekeken... Aanbetalen via de website is daar helemaal niet mogelijk.
En op de website van de RDW staat de auto tot op de dag van vandaag nog steeds bij dezelfde eigenaar. Hij is bijna een jaar later dus nog steeds helemaal niet verkocht.
2x Voor niets op en neer gereden op een flinke afstand. Ondanks goed onderzoek én meerdere telefoontjes.

Wat dat betreft is inkopen bij een particulier vaak gunstiger.
Natuurlijk ook met risico's, maar een particulier weet tenminste van 'zn auto hoe hij rijdt en welke gebreken er mogelijk zijn. Dealers 9 v/d 10 keer niet.

Ik hoop dat je toch nog een oplossing kunt vinden met de dealer, rondom de banden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:11

GrumpyCat schreef:
Prrrr schreef:

Beroepen ze zich dan niet op eventuele tekstfouten die zich op de website kunnen voordoen?

Mijn zus is elk moment hier, dan gaan we eens precies kijken hoe of wat. :)

Als er expliciet gezegd is hoeveel mm het zou zijn, en dat blijkt het bij aflevering niet te zijn, dan is er geen sprake van een algemene aanprijzing, maar van een specifiek aanbod. Daar zeg jij ja op, en jij betaalt de overeengekomen prijs. Dan moet hij dat ook wel leveren...

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 17:18

hetty007 schreef:
Is niet gemeen bedoelt wat ik nu schrijf, maar verplaats me nu even in de rol als verkoper. De banden hebben nog voldoende profiel staat beschreven in de advertentie = dat klopt want ze zijn nog APK waardig, als consument moet je dan vragen hoeveel mm profiel hebben de banden nog. Dan kun je beslissen wat je dan gaat doen en weet je dat de banden toe aan vervanging zijn. En dan kun je de verkoper er op aanspreken dat dit niet zo is

Ik begrijp wat je bedoeld hoor, maar in de advertentie staat letterlijk van elke band afzonderlijk het aantal profieldiepte en vervolgens blijkt uit de APK iets anders te komen. Dat vind ik persoonlijk tegenstrijdig en misleidend.

Prrrr schreef:
Als er expliciet gezegd is hoeveel mm het zou zijn, en dat blijkt het bij aflevering niet te zijn, dan is er geen sprake van een algemene aanprijzing, maar van een specifiek aanbod. Daar zeg jij ja op, en jij betaalt de overeengekomen prijs. Dan moet hij dat ook wel leveren...

In de advertentie staat expliciet hoeveel mm per band. Wij zijn nu bezig met een mail opstellen naar de dealer in kwestie, hopelijk levert het wat op.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:25

Als je die gegevens hebt, dan zal ik ook direct werk van maken. Ik wens je veel succes, en hoop op een goede afloop.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:28

Je bent gewoon gelupt, want het duurt geen weekend voor je het papier van de APK hebt.

Als ik je een tip mag geven: zoals ik het nu lees laat je over je heen lopen en hoop je er maar het beste van. In de autowereld waar jij je auto gekocht hebt werkt dat nergens zo. Dus maak jezelf goed boos, bel op en vertel dat je het hier absoluut niet mee eens bent, je het hierover wil hebben en anders er een zaak van maakt. Punt.

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:30

hetty007 schreef:

Olielekkage: koop je de auto voor de keuring, en je geeft aan dat je er nieuwe APK er op wil hebben, dan word dat voor je geregeld, als er zaken voorkomen wat niet APK waardig is en je auto word afgekeurd dan moet de dealer de mankementen vervangen tot de auto weer word goedgekeurd, want de afspraak is auto met nieuwe APK. Dit is hier ook gebeurd en staat de dealer in zijn recht, want hij heeft zich aan de afspraken gehouden, de auto is goedgekeurd. Als je als consument niet aangeeft dat je op de hoogte wil gehouden worden op dergelijke mankementen, in dit geval de olielekkage, dan heb je helaas geen poot om op te staan. Je koopt de auto met nieuwe APK, en adviespunten horen daar niet bij. Daar moet je specifiek om vragen of de auto eerst laten keuren en dan om tafel gaan voor de verkoop

Hoe vervelend het ook is, je hebt toegestemd met de koop van de auto met nieuwe APK, je geeft opdracht na de koop om de auto te laten keuren, want je wilt de auto met nieuwe APK. De dealer wist met de verkoop niet van de olielekkage, want dit is bij de keuring naar voren gekomen. Auto is goed afgeleverd met nieuwe APK, want dat is de afspraak geweest

Vind het een beetje moeilijk uitleggen. Want de dealers en handelaars hebben goeie strategieën. Koop altijd een auto met nieuwe APK, nooit een auto die nog gekeurd moet worden. Dus eerst laten keuren, dan kopen. Niet kopen met afspraak dat er nieuwe APK er op komt, dan voorkom je een hoop narigheid, en heb je tevens zaken op papier om op af te dingen!

Ik ben het niet helemaal met je eens. Tijdens die APK zijn gebreken naar voren gekomen die de koper niet wist en dus ook niet in de advertentie genoemt waren. De verkoper wist hier echter wel van want hij heeft immers het APK papier gezien. Voor de koper was het in deze mate van belang dat er niets met de auto zou zijn, dat als dit wél het geval was, zij de auto niet zou hebben gekocht. De APK was onderdeel van de verkoop.

In mijn ogen is er sprake van dwaling en kan de koper op grond daarvan de overeenkomst ontbinden.

Ik heb dan wel juridisch gestudeerd maar ben natuurlijk geen expert of advocaat dus ik zou alsnog mijn rechtsbijstand eens raadplegen.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:34

Ik ben er ook niet mee eens, maar zo werkt dat in de autohandel.

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:38

Je hebt zeker rechten!
Je hebt een product gekocht wat niet aan de voorwaarden blijkt te voldoen. Ook zonder garantie moet de garage de auto herstellen. Zoek maar even op Google, anwb en verschillende juridische sites hebben er hele artikelen over :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:38

Een beetje handelaar gaat in het huidige klimaat pas keuren als de auto verkocht is, anders betaalt hij zich blauw aan zinloze keuringen. Bovendien heb je daar ook als koper het meest aan: je bent voor een jaar van die kosten af, en je weet wat je krijgt. Als er tijdens de keuring nog iets boven water komt waardoor hij niet goedgekeurd kan worden, moet dat dan wel op kosten van de verkoper verholpen worden. Zo werkt dat bij de meeste tweedehandsdealers op dit moment.

Het probleem dat je aangeeft herken ik wel: er wordt zoveel geschoven met die auto's dat de gemiddelde verkoper niet meer weet wat een specifieke auto nou precies mankeert. Des te belangrijker om iemand mee te nemen die iets van auto's weet, liefst ook van het specifieke model waar je naar gaat kijken.

Laat overigens onverlet dat een verkoper wel een auto moet verkopen die doet wat je er van mag verwachten. En als hij specifieke mms opgeeft, dan mag je verwachten dat de banden daar ook aan voldoen.

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:40

hetty007 schreef:
Ik ben er ook niet mee eens, maar zo werkt dat in de autohandel.

Ik was het niet eens met jouw stelling, ik bedoelde niet de situatie in het algemeen. (Waar ik het uiteraard ook niet mee eens ben)

En zo kan de autohandel dan wel werken, maar die heeft zich ook aan de wet te houden. In dit geval kan het ook duidelijk worden aangetoond d.m.v. het APK papier dat de dealer wel degelijk in gebreke is gebleven door het te verzwijgen.

Sommige mensen laten t er bij zitten, andere gaan er toch juridisch achteraan. Als dan blijkt dat ze inderdaad in gebreke zijn gebleven, trekt de autowereld toch aan het korte eind. Of ze nou zo werken of niet.

TS: ik ben heel benieuwd wat er uit komt, dus ik volg even!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:41

xAntoinettex schreef:
Je hebt zeker rechten!
Je hebt een product gekocht wat niet aan de voorwaarden blijkt te voldoen. Ook zonder garantie moet de garage de auto herstellen. Zoek maar even op Google, anwb en verschillende juridische sites hebben er hele artikelen over :)

Bij tweedehands auto's ligt dat net even wat genuanceerder dan bij nieuwe... de auto moet voldoen aan de eisen die je bij gewoon gebruik van een gebruikte auto mag verwachten. Bij een gebruikte auto mag je verwachten dat je eerder versleten onderdelen tegenkomt die jij moet gaan vervangen, maar dat is dan ook verdisconteerd in de lagere prijs die je voor een gebruikte auto betaalt. Dat is een mooi gebied om een boompje over op te zetten. Moet je niet door advocaten laten doen, want voordat je het weet procedeer je de hele waarde van de auto er twee keer doorheen.

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 17:45

Ik denk ook dag je echt veel te lief bent nu..elke dag die je langer wacht geeft de verkopende partij meer speling dat je dit meteen had aan moeten kaarten.

Ik heb zelf een keer mijn auto laten keuren bij een bovag bedrijf en toen ik een week later met 3 vriendinnen onderweg was naar een festival viel er uit mijn vooras een bout van 10 cm....als dit was gebeurd op se snelweg had het bedrijf heel wat uit te leggen gehad! Ik heb de auto gepakt (nadat hij gemaakt was natuurlijk) en ik ben naar het bedrijf gegaan. Hij wimpelde mij af met dat het mensenwerk is en kon gebeuren maar ik heb heel erg duidelijk gemaakt dat hij bijna 4 meiden door nalatigheid de dood in had gejaagd. Ik heb de schade vergoed gekregen en later nog een reparatie voor niks...als ik me niet boos had gemaakt was er niks gebeurd....als jij nu zo door blijft gaan ben ik bang dat ze giga over je heen gaan lopen. Even je ballen bij elkaar rapen en op je strepen gaan staan is soms echt even nodig helaas

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 19:08

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben inderdaad wat te zachtaardig en vind het moeilijk om op mijn strepen te staan. Inmiddels heb ik nu wel een mail verstuurd naar de dealer en daarin duidelijk gemaakt dat ik het absoluut niet fijn vind hoe het is verlopen en dat ik verwacht dat er een passende oplossing wordt bedacht. Ik voel mij immers misleid, doordat er in de advertentie iets anders staat dan in de praktijk is uitgewezen. Ik heb gevraagd om een spoedige reactie, dus ik ben zeer benieuwd wat zijn reactie zal zijn. Mocht hij niet reageren, dan zal er achteraan gebeld worden en desnoods Rechtsbijstand worden ingeschakeld. Ik heb echter niet zo'n behoefte aan een rechtelijke procedure (ik ben bekend met de kosten hiervan), dus ik hoop dat er gewoon een oplossing kan worden gevonden. :)

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:07

Prrrr schreef:
xAntoinettex schreef:
Je hebt zeker rechten!

Bij tweedehands auto's ligt dat net even wat genuanceerder dan bij nieuwe... de auto moet voldoen aan de eisen die je bij gewoon gebruik van een gebruikte auto mag verwachten. Bij een gebruikte auto mag je verwachten dat je eerder versleten onderdelen tegenkomt die jij moet gaan vervangen, maar dat is dan ook verdisconteerd in de lagere prijs die je voor een gebruikte auto betaalt. Dat is een mooi gebied om een boompje over op te zetten. Moet je niet door advocaten laten doen, want voordat je het weet procedeer je de hele waarde van de auto er twee keer doorheen.

Dat klopt, maar iets wat ook bij een tweedehands auto binnen 6 maanden ontdekt wordt, geldt als verborgen gebrek. Nu is dit misschien niet zozeer een verborgen gebrek maar laat het duidelijk zijn dat TS gewoon rechten heeft. Toevallig 2wkn geleden nog koopovereenkomst ontbonden van een tweedehands auto, was ook zo'n soort verhaal.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:12

Amburtjoz schreef:
GrumpyCat schreef:
@ Amburtjoz: Misschien moet ik inderdaad even een belletje gaan plegen naar de dealer. De auto is inderdaad gewoon goedgekeurd. De banden hebben nog precies het minimale aan profiel wat vereist is, dus het is geen punt om het op af te keuren. (Terwijl in de advertentie stond dat er toch echt wat meer mm nog op zat). Bij thuiskomst vertelde mijn vader mij ook nog eens dat er wat droogtescheurtjes op de banden zitten. (Hij was niet bij de aankoop zelf aanwezig). Wat betreft de lekkage heb ik geen idee, want ik weet niet eens waar de lekkage zich bevind. Ik gok dat ik voor de winter toch echt nieuwe banden er onder moet gaan doen, en dat is echt ontzettend zuur want daar had ik niet op gerekend toen ik de auto kocht. :n

Een belletje kan nooit kwaad. Het minimale vereiste profiel zou ik inderdaad niet blij mee zijn, je kan er donder op zeggen dat je banden binnen een half jaar aan vervanging toe zijn en dat is een dure grap. Als je dit van te voren had geweten had je die auto natuurlijk nooit gekocht. Wat betreft de olielekkage zou ik even navragen aan je dealer waar deze lekkage zich bevind en waarom het geen eventueel punt van afkeuring is geweest. Blijkbaar kan het geen kwaad, maar het is wel fijn om te weten waar de gebreken zitten en waar je dus in de toekomst kosten kan verwachten.

Alleen zou ik niet afgaan op wat die dealer zegt maar een andere garage inschakelen. Zij keuren de auto's die ze zelf verkopen, dus daar kan nogal makkelijk mee gesjoemeld worden.
Is ons ook al een keer gebeurd.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 22:15

anneliesdj schreef:
Alleen zou ik niet afgaan op wat die dealer zegt maar een andere garage inschakelen. Zij keuren de auto's die ze zelf verkopen, dus daar kan nogal makkelijk mee gesjoemeld worden.
Is ons ook al een keer gebeurd.

Ik heb voor a.s vrijdag een afspraak staan bij een dealer bij mij in de buurt, om hem even simpel na te laten kijken. (O.a op het profieldiepte van de banden en onder de motorkap een kleine check) Wil er inderdaad ook zeker van zijn dat er niet mee gesjoemeld is, maar ik mag toch hopen dat een dealer zijn keuringsbevoegdheid niet zou willen riskeren.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:24

Eerlijk gezegd... denk ik dat je dit als "leergeld" mee moet nemen.
Klinkt misschien heel kort door de bocht en ik weet niet wat je voor die auto gegeven hebt, maar ik vermoed dat het je alleen maar geld gaat kosten ipv opleveren als je dit uit de hand laat lopen.
En eerlijk is eerlijk, de auto voldoet aan de APK en wat die banden betreft... de profieldiepte en de droogtescheuren had je ook zelf kunnen zien toen je de auto ging bekijken.

Iedereen hier is bekend met het kopen/verkopen/keuren van paarden. Als je als leek naar een paard gaat kijken, wordt toch ook overal gezegd dat je absoluut een kenner mee moet nemen. Als jij een paard koopt, die door de klinische keuring komt, met de opmerking dat hij zomereczeem heeft, roept iedereen hier van de hoogste toren.
Dat je zelf ook had kunnen zien dat hij korte manen had en/of een dikke schoft en/of korstjes.... ik zie die banden in dit geval niet anders.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:27

GrumpyCat schreef:
Je hebt ook gelijk dat de banden inderdaad gewoon door de APK zijn gekomen, omdat ze het minimale aan profieldiepte hebben, maar dit is wel tegenstrijdig met wat er in de advertentie staat. Dat vind ik toch wel een vorm van dwaling.

Maar... volgens mij zijn droogtescheurtjes in de banden ook een apk afkeur..!
Zoek dat ook even uit.. want als dat zo is, is de auto dus feitelijk niet goedgekeurd..
Wellicht helpt dit mee om onder de koop uit te komen.. ;)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 22:31

Liezel1 schreef:
Eerlijk gezegd... denk ik dat je dit als "leergeld" mee moet nemen.
Klinkt misschien heel kort door de bocht en ik weet niet wat je voor die auto gegeven hebt, maar ik vermoed dat het je alleen maar geld gaat kosten ipv opleveren als je dit uit de hand laat lopen.
En eerlijk is eerlijk, de auto voldoet aan de APK en wat die banden betreft... de profieldiepte en de droogtescheuren had je ook zelf kunnen zien toen je de auto ging bekijken.

Iedereen hier is bekend met het kopen/verkopen/keuren van paarden. Als je als leek naar een paard gaat kijken, wordt toch ook overal gezegd dat je absoluut een kenner mee moet nemen. Als jij een paard koopt, die door de klinische keuring komt, met de opmerking dat hij zomereczeem heeft, roept iedereen hier van de hoogste toren.
Dat je zelf ook had kunnen zien dat hij korte manen had en/of een dikke schoft en/of korstjes.... ik zie die banden in dit geval niet anders.

Ik begrijp je reactie volkomen, dat is ook waarom ik in de openingspost heb gezet dat ik mogelijk mijn verlies moet nemen. Het is een lastige kwestie alleen zou het voor mij heel zuur zijn als ik nu veel kosten aan de auto zou moeten maken. Ik heb er relatief veel geld in gestopt (vergelijkbare auto's lagen qua prijs over het algemeen lager), maar ik heb juist voor deze auto gekozen omdat er zo duidelijk bij stond dat de profieldiepte van de banden nog redelijk goed waren en het had voor mij een streepje voor dat de auto bij een erkende dealer stond.

Als de deuren uiteindelijk alsnog sluiten, zou dat enorm zuur zijn, maar zeker een wijze les voor de volgende keer. Eerst maar eens afwachten op tegenbericht.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:31

Ja droogtescheurtjes is APK afkeur, hadden de banden dat?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 22:33

Casarell schreef:
GrumpyCat schreef:

Maar... volgens mij zijn droogtescheurtjes in de banden ook een apk afkeur..!
Zoek dat ook even uit.. want als dat zo is, is de auto dus feitelijk niet goedgekeurd..
Wellicht helpt dit mee om onder de koop uit te komen.. ;)

Volgens een dealer die ik vanmiddag heb gesproken (en waar ik een afspraak bij heb gemaakt voor een kleine check up voor vrijdag) ligt het er aan hoe erg de droogtescheuren zijn. Als ze echt extreem ver doorgescheurd zijn, zouden ze afgekeurd moeten zijn. Hij kon het zo 123 niet voor mij beoordelen, maar vrijdag wordt er goed naar gekeken. :)