hetty007 schreef:Is niet gemeen bedoelt wat ik nu schrijf, maar verplaats me nu even in de rol als verkoper. De banden hebben nog voldoende profiel staat beschreven in de advertentie = dat klopt want ze zijn nog APK waardig, als consument moet je dan vragen hoeveel mm profiel hebben de banden nog. Dan kun je beslissen wat je dan gaat doen en weet je dat de banden toe aan vervanging zijn. En dan kun je de verkoper er op aanspreken dat dit niet zo is
Olielekkage: koop je de auto voor de keuring, en je geeft aan dat je er nieuwe APK er op wil hebben, dan word dat voor je geregeld, als er zaken voorkomen wat niet APK waardig is en je auto word afgekeurd dan moet de dealer de mankementen vervangen tot de auto weer word goedgekeurd, want de afspraak is auto met nieuwe APK. Dit is hier ook gebeurd en staat de dealer in zijn recht, want hij heeft zich aan de afspraken gehouden, de auto is goedgekeurd. Als je als consument niet aangeeft dat je op de hoogte wil gehouden worden op dergelijke mankementen, in dit geval de olielekkage, dan heb je helaas geen poot om op te staan. Je koopt de auto met nieuwe APK, en adviespunten horen daar niet bij. Daar moet je specifiek om vragen of de auto eerst laten keuren en dan om tafel gaan voor de verkoop
Hoe vervelend het ook is, je hebt toegestemd met de koop van de auto met nieuwe APK, je geeft opdracht na de koop om de auto te laten keuren, want je wilt de auto met nieuwe APK. De dealer wist met de verkoop niet van de olielekkage, want dit is bij de keuring naar voren gekomen. Auto is goed afgeleverd met nieuwe APK, want dat is de afspraak geweest
Vind het een beetje moeilijk uitleggen. Want de dealers en handelaars hebben goeie strategieën. Koop altijd een auto met nieuwe APK, nooit een auto die nog gekeurd moet worden. Dus eerst laten keuren, dan kopen. Niet kopen met afspraak dat er nieuwe APK er op komt, dan voorkom je een hoop narigheid, en heb je tevens zaken op papier om op af te dingen!
Ik ben het niet helemaal met je eens. Tijdens die APK zijn gebreken naar voren gekomen die de koper niet wist en dus ook niet in de advertentie genoemt waren. De verkoper wist hier echter wel van want hij heeft immers het APK papier gezien. Voor de koper was het in deze mate van belang dat er niets met de auto zou zijn, dat als dit wél het geval was, zij de auto niet zou hebben gekocht. De APK was onderdeel van de verkoop.
In mijn ogen is er sprake van dwaling en kan de koper op grond daarvan de overeenkomst ontbinden.
Ik heb dan wel juridisch gestudeerd maar ben natuurlijk geen expert of advocaat dus ik zou alsnog mijn rechtsbijstand eens raadplegen.