Ervaringen met hygienische doekjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Re: Ervaringen met hygienische doekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:43

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:52

Hier ook die van de lidl. Ideaal zulke doekjes.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:55

Haha grappig Sunrise dat het getest is, ik ben het helemaal eens met de mensen van de hortensiastraat :+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:01

Ik heb ervaring met Perfect doekjes en Dettol, ik vind ze fijn en handig. Vooral om even snel schoon te maken :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:31

Westernfreak schreef:
Voor de betere schoonmaak gebruik ik nog altijd een sopje, maar voor tussendoor ruikt het fris en is het optisch schoon. Meestal pak ik een voordeelverpakking van het huismerk.

Ik denk dat je met dit soort wegwerpdoekjes beter hygienisch schoon kan maken dan met een sopje :j

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:47

Marie111 schreef:
Ik ben fan van de doekjes van de Lidl (volgens mij het goedkoopst)

Deze! Ik vind ze beter dan de a merk doekjes die ik heb geprobeerd.
Ze ontvetten heel erg goed.
Ze roken ook het best, veel doekjes hebben een naar chemisch luchtje, maar de laatste doos doekjes die ik haalde, rook helaas anders dan anders. Ik haal ze per doos omdat ik een eindje moet rijden naar een lidl.

Ik probeer wel zo vaak mogelijk een sopje te maken vanwege de afvalberg.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:00

Liselot schreef:
Westernfreak schreef:
Voor de betere schoonmaak gebruik ik nog altijd een sopje, maar voor tussendoor ruikt het fris en is het optisch schoon. Meestal pak ik een voordeelverpakking van het huismerk.

Ik denk dat je met dit soort wegwerpdoekjes beter hygienisch schoon kan maken dan met een sopje :j

Ook als je de doekjes niet voor alles gebruikt en steeds uitwast op 60 graden? Anders stop ik ook maar met dat extra werk. :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:13

Ja, ik denk dat het zelfs dan nog is. Of je moet echt bacteriedodende reiniger hebben.
Je verspreid met een doekje en sop namelijk de bacteriën van het schoon te maken oppervlak in je doekje en sopje waarin je het doekje "schoonmaakt" en gebruikt het vervolgens op een nieuw oppervlak.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:17

Ik gebruik ze niet meer, vond ze een beetje een laagje achterlaten.

Ik maak een hele hete sop en gebruik vaatdoek voor het aanrecht; die direct na het schoonmaken richting was gaat. Voor toilet gebruik ik weer andere doeken, net als voor de rest van het huis. Doek die ik voor de wc gebruik, gebruik ik uiteraard ook alleen voor de wc haha ga daarna niet met diezelfde doek even de tafel schoonmaken :')

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:24

Ik heb op mijn werk een pak doekjes van de Lidl in mijn la. Altijd makkelijk om als je geknoeid hebt even mijn bureau schoon te maken.

Thuis heb ik ze ook liggen en zou ik ze eigenlijk vaker moeten pakken. Ze zijn reuze handig en snel voor de tussendoor schoonmaak.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:25

Ik vind ze ideaal. Ik heb de schoonmaakdoekjes met appelgeur van de Action. Goedkoop en ze maken goed schoon :). Ideaal ook om de vensterbank af te nemen als er heerlijk wat hondenkwijl op ligt :D. Voor het aanrecht zijn ze ook prima en ook het gasfornuis neem ik ermee af :). Dan hoef ik maar één keer in de paar weken het gasfornuis echt goed schoon te maken.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:41

Ik vind ze ook erg handig.
Wij hebben elke keer verschillende, ligt er aan waar wij boodschappen gedaan hebben.

Ik gebruik ze vaak voor de snelle schoonmaak, het huis ruikt weer fris, stof/haren, vlekken en ander zichtbare viezigheid krijg je er makkelijk mee weg en het blijft niet lang vochtig. Ideaal als schoonmoeder belt en vraagt of het goed is als ze over vijf minuten langs komt :+

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:45

Degene die die doekjes bedacht/ontworpen heeft mag van mij de Nobelprijs krijgen.
Ze zijn zó ideaal.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:48

wij hebben die van de aldi, ocean geur, ideale doekjes! even snel een doekje erover, heel handig! Tussen grote schoonmaak door kan dat prima inderdaad. Ik vidn het ook een schoon gevoel geven, niet uitwassen maar weggooien. die van de aldi drogen ook niet snel uit en ander kun je altijd even een druppeltje water erbij doen aan het einde van het pak, dan zijn ze weer zoals de eerste. Iets uitdrogen heb je altijd denk ik maar ik vind ze 't hele pak lang goed te gebruiken.

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 16:09

vuurneon schreef:
Ik gebruik ze niet meer, vond ze een beetje een laagje achterlaten.

Ik maak een hele hete sop en gebruik vaatdoek voor het aanrecht; die direct na het schoonmaken richting was gaat. Voor toilet gebruik ik weer andere doeken, net als voor de rest van het huis. Doek die ik voor de wc gebruik, gebruik ik uiteraard ook alleen voor de wc haha ga daarna niet met diezelfde doek even de tafel schoonmaken :')

Wat veel reacties, fijn!
Hebben meer mensen de ervaring dat er een laagje achterblijft?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:42

Hier geen laagje :).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:50

Hier die van de action en vind ze ideaal. Gebruik ze voor de tafels, keuken, wc enz. Ook handig voor onder weg met de honden als we met ze gaan speuren in de natte maanden. Handen zien er dan een stuk schoner uit als zonder die dingen haha

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:59

Ik gebruik ze ook om doordeweeks even alles na te lopen. Toiletdoekjes, glasdoekjes, doekjes voor mijn bureau waar ik mij opmaak, doekjes voor in de keuken en nu ook vloerdoekjes voor het laminaat boven. Scheelt gezeul met de emmer en dweil :') Uiteraard maak ik wel elke week mijn huis schoon met een sopje!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 19:21

Ik heb die doekjes van de Aldi.
Sowieso liggen ze boven en beneden bij het toilet.
Handig om even snel schoon te maken.

Ongelukjes in huis, koffie op de vloer, is er ook zo mee opgeruimd.

Geen last van een waas of laagje.