iPhone, nieuw abbo: snap niets van datagebruik!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:13

Yvank_ schreef:
Gaat inderdaad tegen de klok in en weet het heel zeker :j bij mij stond die net op 489 en nu op 488

Ok duidelijk! +:)+
Bedankt voor de uitleg (:

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:13

je kan ook gewoon Vodafone bellen die kunnen je dat precies vertellen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:15

Ik heb aan 2GB internet genoeg, heb een iPhone 6. Ik gebruik thuis de wifi en heb sinds 20 mei 5GB verbruikt.

TS: apps zoals Youtube vreten mb's, die zou ik uitzetten en alleen gebruiken op de wifi. Ik heb weleens gehad dat de wifi ongemerkt thuis begon te haperen en dan schakelt de telefoon over op je eigen mb's. Dit merk je niet, maar vreet mb's. Dit soort apps zou ik dus uitschakelen, scheelt toch vaak een hoop. Ook apps waarvan je weet dat je ze weinig gebruikt zou ik uitschakelen. Daarnaast is het handig om je aan te leren dat je, voor het vergrendelen, apps die op de achtergrond draaien uitzet (thuisknop 2x indrukken en dan de openstaan apps wegvegen).

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:15

Hier is al eens een ander topic over geweest. Vodafone is berucht hier mee. Enorme bundels "vedwijnen" maar zij weten niet waar heen en zeggen dat het aan jou ligt.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:16

Ik heb aan 500mb al genoeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:17

Jennyj01 schreef:
Hier is al eens een ander topic over geweest. Vodafone is berucht hier mee. Enorme bundels "vedwijnen" maar zij weten niet waar heen en zeggen dat het aan jou ligt.

Dit gaat helemaal niet om vodafone die zegt dat ze genoeg over heeft... maar om haar iphone zelf die zegt dat ze heel veel verbuikt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:17

Zet wel je WiFi aan. Als je iets gaat downloaden dan doet ie dat over je WiFi. Mijn internet word automatisch geblokkeerd als ik over m'n data kom.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:23

Die 5,95 ofzo wat je er had staan, heb je nog om te verbruiken!
Hier namelijk ook Vodafone! Dat wat op je telefoon staat bij je instellingen, moet je niet naar kijken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:30

hoe komt het dat je 7 gig nodig hebt voor je internetbundel?
Want download je dan films ofzo? of hoe moet ik dat zien?
Normaal gebruik (facebook, whatsapp en wat losse apps, tomtom) verbruik je niet eens een gig in de maand.

Ik weet wel dat sommige apps altijd blijven lopen op de achtergrond en bijvoorbeeld dat facebook alle filmpjes en videos automatisch gaat downloaden als je dat niet uitzet in de instellingen.

Heb overigens laatst ook een verhaal gelezen (met reacties van anderen die zich hierin herkenden) dat iemand 1 gig internet bij n bundel had, maar hier zat ze binnen 5 dagen overheen. uiteindelijk verhoogd naar 5 gig waar ze de maand ook niet mee doorkwam. Toen heeft ze meerdere malen gebelt met de provider. en bleek dat die gewoon veel meer verbruik afschreven dan dat haar telefoon aangaf(jekunt in je instellingen van je mobiel zelf ook aangeven wanneer je een waarschuwingssignaal wilt dat je bundel bijna op is.. daarin kun je ook zien hoeveel je verbruikt en welke apps wat gebruiken).

Dit hadden meer mensen en dat is natuurlijk ook raar. Mijn verbruik is max 500 mb per maand, en ik whatsapp, facebook, telegraaf, en spelletjes all day long..

frankiej

Re: iPhone, nieuw abbo: snap niets van datagebruik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 18:57

een goeie app om de boel in de gaten te houden is 3g watchdog

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 18:58

Tillie20 schreef:
EDIT: Ik heb het net even gecontroleerd door de app zelf te downloaden en de info daar te vergelijken op MyVodafone, en die 5,96GB is je VERBRUIK, dus niet wat je over hebt..

Dat klopt niet. Ik heb het Vodafone aan de lijn gehad en die vertelde mij dat dit mijn TEGOED is! Gelukkig maar....

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:02

dat is je tegoed die je over hebt. Maar wat voor telefoon had je hier voor.
Als je namelijk al een iPhone had en je hebt alles overgezet van je andere dan neemt hij ook het verbruikte mb mee wat je telefoon bij instellingen aangeeft.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:03

Giolli schreef:
Tillie20 schreef:
EDIT: Ik heb het net even gecontroleerd door de app zelf te downloaden en de info daar te vergelijken op MyVodafone, en die 5,96GB is je VERBRUIK, dus niet wat je over hebt..

Dat klopt niet. Ik heb het Vodafone aan de lijn gehad en die vertelde mij dat dit mijn TEGOED is! Gelukkig maar....

Het is jnderdaad wat je over hebt en niet je verbruik. Die gb's wat bij instellingwn staan zijn mjsschien die wat je in totaal ook met wifi erbij hebt verbruikt.
Daarbij staat dat los van vodafone want dat is wat de iphone zlf telt,

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:04

Heel Facebook van Vodafone staat vol met klachten over onbekende hoeveelheid datagebruik van leden. Moet je voor de gein is kijken :=

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 19:05

Komt door de fabrieksinstellingen. Location Services, apps zoals YouTube, al die geintjes. Allemaal eruit gooien anders zit je er binnen 3 minuten door heen :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:05

Heb er gelukkig nooit last van en mijn vriend die ap 6 jaar vodafone heeft ook niet. *klopt af*

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:08

Giolli schreef:
Tillie20 schreef:

Dat vertelde ik iets na boven,
Die 5,96 is wat je nog kan verbruiken! *\o/*

Veel plezier met je nieuwe telefoon - abo'!