Autoaccu's zijn niet gemaakt op flink ontladen, dan zit je richting (semi)tractieaccu. Die dingen voor golfkarretjes bv. Hoe het zit met prius accu's weet ik niet precies, maar ik dacht dat er een soort huurcontract voor was (vraag is dus of je de eigenaar bent) en die dingen hebben een beperkte levensduur.
Tussen TTIP en de veranderlijkheid van de overheid zou ik echt die smartmeter weigeren zolang dat kan. Bedrijven hebben al teveel macht, en daar krijgt de consument echt geen voordelen van.
Verder is een smartmeter gewoon erg kwetsbaar voor hacks, etc. Marc Elsberg heeft een verhaal hierover geschreven en hoewel de details veranderd zijn (ivm geen draaiboek ervan maken voor wie kwaad wil) is het scenario eng simpel toe te passen in werkelijkheid zoals een aantal experts hem bevestigd hebben (en die schrokken zich ook rot dat het zo makkelijk kan). We zijn tegenwoordig giga kwetsbaar, als je dan begint met een stukje duurzaamheid, neem dan meteen wat zelfredzaamheid mee in je aanpassingen.