(zelf) zonnecellen op dak plaatsen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: (zelf) zonnecellen op dak plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:26

Ja ik weet het ;)
Mooie plantenbak dan :P

Ik vraag me wel af in hoeverre het praktisch goed te doen is trouwens om vanuit zo'n auto-accu, ik noem waar wat, je wasmachine te laten draaien ofzo :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:28

Autoaccu's zijn niet gemaakt op flink ontladen, dan zit je richting (semi)tractieaccu. Die dingen voor golfkarretjes bv. Hoe het zit met prius accu's weet ik niet precies, maar ik dacht dat er een soort huurcontract voor was (vraag is dus of je de eigenaar bent) en die dingen hebben een beperkte levensduur.

Tussen TTIP en de veranderlijkheid van de overheid zou ik echt die smartmeter weigeren zolang dat kan. Bedrijven hebben al teveel macht, en daar krijgt de consument echt geen voordelen van.

Verder is een smartmeter gewoon erg kwetsbaar voor hacks, etc. Marc Elsberg heeft een verhaal hierover geschreven en hoewel de details veranderd zijn (ivm geen draaiboek ervan maken voor wie kwaad wil) is het scenario eng simpel toe te passen in werkelijkheid zoals een aantal experts hem bevestigd hebben (en die schrokken zich ook rot dat het zo makkelijk kan). We zijn tegenwoordig giga kwetsbaar, als je dan begint met een stukje duurzaamheid, neem dan meteen wat zelfredzaamheid mee in je aanpassingen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:25

We hebben idd wel zo'n goede accu in het schikdraadapparaat zitten, maar er zit best een prijskaartje aan die "deep cycle" accu's.
De grote accu van een Prius heeft een beperkte "garantie" maar schijnt daarna nog prima te werken ( uiteraard wel met iets verlies) en wordt dus gewoon preventief vervangen na een x aantal jaar.
Golfkarretjes hebben vaak gewoon een aantal accu's in serie en een stuk minder geavanceerde techniek er achter zitten.
Ik denk dat een halve Prius dan interessanter is, maar de opslag van energie is nog volop in ontwikkeling dus wie weet wat er over een paar jaar mogelijk is.