vreemde "kopers"van ons huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:40

Laat je het vervolg ook nog weten? Ben benieuwd hoe die mensen je verder proberen je je huis afhandig te maken :D

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 20:42

wat wel leuk was, hij zei je hebt je roeping gemist, ik ben geknipt voor een baan in de makelaardij,

ja ja fijn om te horen maar daa rverkoop ik me huis niet mee

wil best een update geven maar ik wil ook vermelden dat misschien het allemaal toch nog goed kan aflopen, ik weet niet met wat voor voorstellen ze mee aankomen wellicht wel hele goede.

wil niet meteen alle hoop op verkoop verliezen ondanks dat het nu allemaal erg vreemd over komt.

over de makelaar ik heb gezegd dat ik dit dus ook niet meer doe maar verder is hij echt een vd beste makelaars op het gebied waarin ons huis zeg maar bevind, vooral hippische en luxere boerderijen enz.

Ik was al blij dat er iemand kwam na 2 jaar in de verkoop ( eerst bij andere makelaar)vandaar ik deze kans niet voorbij wilde laten gaan. Is gewoon een heel moeilijk segment binnen de woning verkoop.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:54

Ik zou in elk geval een andere makelaar nemen.. Wat een onprofessioneel gedoe zeg. En waarom kunnen die kopers jou mailen? Daar betaal je een makelaar voor en met een huis met een vraagprijs rond de miljoen verdient de makelaar er heul prima op als ie dat verkocht krijgt (doorgaans immers percentage van de verkoopprijs tenzij je een vaste prijs hebt afgesproken, maar dan nog). Leuk als dat nu lukt, maar mooi niet dat ik hem dan de volledige prijs zou betalen.

edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 25-07-15 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:03

florentine1 schreef:
Ik was al blij dat er iemand kwam na 2 jaar in de verkoop ( eerst bij andere makelaar)vandaar ik deze kans niet voorbij wilde laten gaan. Is gewoon een heel moeilijk segment binnen de woning verkoop.

Dat snap ik, maar iemand die oprecht geïnteresseerd is zal tijd maken voor een bezichtiging.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:24

Ik zal het niet te serieus nemen, ook niet als ze zeggen dat ze de vraagprijs gaan betalen (en dus niet ruilen tegen een stuk land).
Zelf zou ik "rustig" wachten op een serieuze koper.

Wij hadden 5 jaar geleden ook een prachtig mooi huis te koop staan. (twee zelfs op dat moment)
Het stond een paar dagen te koop, toen we een telefoontje van de makelaar kregen dat hij een kijker had.
Nou dat is snel dachten wij! en dat was het ook... iets te mooi om waar te zijn.

Gezien de mevrouw het huis helemaal geweldig vond en het wou kopen.
Koopcontract klaar gemaakt etc., vrouw heeft ondertekend, maar er kwam geen geld op tafel.
Wat bleek? ze had nog een luxere villa "gekocht" en een bedrijf... maar mevrouw zelf had geen geld.
De eigenaren van het andere huis en het bedrijf heeft ze de grond mee in geholpen..
En ze kon niets betalen en men kon ook niets doen want van een kale kip kan je niet plukken.

Dus ja, er bestaan gekke dingen.
Ik zal rustig wachten en ook de makelaar op de hoogte stellen van deze mensen.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 07:20

een vriendin van vroeger (woonde toen nog thuis) heeft ook zoiets gehad, week later was het hele huis leeg. Ik zou als jullie was dus nog even goed kijken of je wel alle sleutels etc nog in huis hebt:)
Haar ouders wisten (achteraf) ook 100% zeker dat er niets weg kon zijn, maar niets bleek minder waar.
Geen braaksporen, maar dus wel alles weg. Wat bleek, er was ter plekke een sleutelbos op een afdruk gelegd en die was nagemaakt. Het leek wel CSI, maar alles was later terug te zien op de beveiligingscamera van de paardenstallen vlak naast het huis. Daar hadden ze vast niet gecheckt op camera's :D

Amandavd

Re: vreemde "kopers"van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 07:38

TS hoe gaat het nu?

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 13:57

we hebben nog 1 keer overleg gehad met die gast, hij wil nu een 40% aanbetalen en de rest verdelen over 2 jaar maar dan wel gebruik maken vh huis. al s onderpand voor de restbetaling zou hij dan zijn eigen huis in spanje inzetten, kreeg een lawine van foto's van zijn spaanse huis maa rik kan toch niet zekerheid krijgen dat het allemaal zijn eigendom is.

nou dat is dus geen optie, eenmaal een gedeelte aanbetaald maakt ook een "gedeelte"eigenaar en als hij erin zit hebben wij bijna geen mogelijkheden om hem eruit te krijgen.

Is jammer maar we hebben hem duidelijk gemaakt eerst 100% batalen alvorens wij eruit gaan.

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 13:59

ielsjj_ schreef:
Ik zal het niet te serieus nemen, ook niet als ze zeggen dat ze de vraagprijs gaan betalen (en dus niet ruilen tegen een stuk land).

Wij hadden 5 jaar geleden ook een prachtig mooi huis te koop staan. (twee zelfs op dat moment)
Het stond een paar dagen te koop, toen we een telefoontje van de makelaar kregen dat hij een kijker had.
Nou dat is snel dachten wij! en dat was het ook... iets te mooi om waar te zijn.

Koopcontract klaar gemaakt etc., vrouw heeft ondertekend, maar er kwam geen geld op tafel.
Wat bleek? ze had nog een luxere villa "gekocht" en een bedrijf... maar mevrouw zelf had geen geld.
De eigenaren van het andere huis en het bedrijf heeft ze de grond mee in geholpen..
En ze kon niets betalen en men kon ook niets doen want van een kale kip kan je niet plukken.

als je via makelaar koopcontract tekent zal er nooit getekend worden alvorens er geld of een goedkeuring vd hypeotheekvertrekker is, eerst tekenen en dan nog geld is niet mogelijk

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:29

Jawel dit zal gegaan zijn om een voorlopige koopakte zoals je die bij de makelaar tekent. En dus niet om de akte bij de notaris.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:38

Wat goed dat je zo alert bent

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 15:09

florentine1 schreef:
ielsjj_ schreef:

als je via makelaar koopcontract tekent zal er nooit getekend worden alvorens er geld of een goedkeuring vd hypeotheekvertrekker is, eerst tekenen en dan nog geld is niet mogelijk

sorry ik bedoel uiteraard notaris

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:16

VickyS schreef:
Ik wil je niet nodeloos ongerust maken.Maar dit lijken wel leden van buitenlandse dievenbendes die op die manier woningen en inboedel checken.

Ik kan me voorstellen dat dieven huizen bezichtigen als ze die willen beroven, maar dan zou het toch juist heel dom zijn om dan met allerlei vage verhalen te komen, dan gaan mensen je toch juist verdenken van dingen :o?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 15:18

Wow wat een verhaal! (heb alleen berichten ts gelezen) Ik denk dat die man misschien wat minder goed in de slappe was zit dan hij doet voorkomen en het zo misschien probeert te verdoezelen voor vrienden en familie? Als je een aanbieding krijgt (nog) van een park of bouwgrond zou ik eerst een belletje doen naar gemeente om te vragen of er beperkingen op de grond zitten. Weet je vast snel genoeg.

Verder wel lastig, neem aan dat je graag wil verkopen maar op deze manier heb je ook zoveel gedoe er aan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 19:29

Jeetje, wat een verhaal!

Goed dat je verstandig bent en bij jezelf blijft, of 100% of het gaat niet door, anders zit je straks met gedoe.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:01

Heel goed dat je een 100% betaling eist. :j
Wat een verhaal joh.
Best zuur voor jullie: heb je eindelijk een kijker, heeft ie geen geld...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:17

erg vreemd verhaal allemaal!

florentine1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 13:33

MarvanTom schreef:
Heel goed dat je een 100% betaling eist. :j
Wat een verhaal joh.
Best zuur voor jullie: heb je eindelijk een kijker, heeft ie geen geld...

tja volgens kijker is ie "4 miljoen " rijk maar heeft hij het pas allemaal geinvesteerd in een nieuw bedrijf en in Spanje krijg je niet makkelijk hypotheek voor buitenlansds huis en in nl heeft hij teveel belasting nadelen als hij een hypo aflsuit.

tja zo kun je tuurlijk hele spannende verhalen vertellen maar worden wij niks wijzer van

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 18:00

De koper kan wel blabla/ mooie praatjes doen maar dat is zijn probleem en niet dat van jullie.

Of 100% zekerheid en betalen en anders niets.