Mobiele telefoon gehacked?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Re: Mobiele telefoon gehacked?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 11:07

Dat wil ik inderdaad gaan doen nu Dreamybol. Tevens wil ik een nieuwe simkaart aanvragen, maar aan de andere kant, eind deze maand kan ik mijn abonnement verlengen, dus ik weet niet of ik dat wil doen voor een laatste 2 weken.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:27

Als je bij dat abonnement een nieuwe telefoon doet, misschien niet. Of juist wel, met zo'n enge ex zou ik niet graag zonder mobiel weggaan.
Of het zo laten, op je FB na dan.. En deze telefoon aan iemand meegeven die bijvoorbeeld heel NL doorreist, of die nog naar Vergweggistan op vakantie gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:36

Ik zou een andere telefoon kopen en nogmaals al je wachtwoorden veranderen.
Desnoods je FB verwijderen en een nieuwe aanmaken met een zeer selectief groepje mensen.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:23

PureSG schreef:
Een foto van de route inderdaad, via mijn ex. Tevens begon hij over een gesprek tussen mij en ander welke via Facebook plaats heeft gevonden, hij wist precies wat hierin besproken was.

Edit: en zo doende dus ook bewijs dat ik in de gaten gehouden word.

Heel vervelend allemaal natuurlijk, maar ik vraag me toch wel wat af.

Je bent dus nog op goede voet met je ex, tenminste, jullie praten nog wel met elkaar. Heb je hem gevraagd waar hij die informatie vandaan haalt? Ik vind het op zijn zacht gezegd vreemd dat jij wel weet dat dit gebeurd, maar niet weet hoe...
Als je ex kan vertellen dat hij deze info heeft, kan hij toch ook vertellen waar vandaan?

Ik zou aangifte doen tegen je ex als hij niet wil vertellen wie dit doet (hoogstwaarschijnlijk doet hij het zelf of laat hij het doen).
Daarnaast telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen, alle wachtwoorden die je hebt wijzigen en even goed uitzoeken hoe het zit met google.
Je zegt namelijk dat je Gmail had maar verwijderd hebt, het zou kunnen dat je Google account nog wel gewoon bestaat, gezien Google uit meer dingen bestaat dan alleen mail.

Wat voor telefoon heb je? Als je namelijk een android hebt MOET je een Google account hebben.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 15:42

Ik kom net bij mijn ex vandaan, we praten inderdaad nog met elkaar.

Eerst wou hij geen naam geven, maar uiteindelijk heb ik deze toch gekregen. Ik ga dus ook aangifte doen tegen deze persoon.
Hij is in mijn Google account ingebroken inderdaad en is zo aan al mijn gegevens e.d. gekomen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 16:29

Ik heb overigens besloten mijn telefoon niet meer aan te zetten en mee te nemen naar de politie, wat mij betreft mogen ze hem daar houden ook. :+
Dan maar even 1,5 week niet meer bereikbaar via mijn eigen telefoon, maar ik wil geen enkel risico meer lopen, ondanks dat ex heeft gezegd dat hij zou zeggen dat ze moeten stoppen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:14

-O- En is je ex diegene die daar opdracht toe heeft gegeven? Gewoon een nieuw google account aanmaken, je telefoon resetten, nieuwe google account invoeren en klaar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:21

Zo, dat is een aardige inbreuk op je privacy!! Hier zou ik ook melding van maken, ook tegen je ex! Die is gek zeg!!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 17:24

Mijn ex zegt dat het niet in opdracht is van hem, daar geloof ik hem ook op, hij lijkt me daar ook niet het type voor. Hij zegt dat hij alleen zijn verhaal kwijt wou, waarop deze persoon heeft besloten mij te volgen (stalken). Hier ga ik absoluut melding van maken, dat weet ex ook en is het hier mee eens.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:26

Laat hem anders dan ook getuigen bij de politie. Verder gewoon een nieuwe abonnement aanschaffen en zorgen dat je al je wachtwoorden veranderd hebt! :)
Lijkt me wel naar.. zo iemand die al je berichten natrekt en kan zien..

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:28

Wat naar zeg :( Gelukkig weet je nu wie dit heeft gedaan! Ik zal inderdaad zoals Kiki zegt hem ook mee nemen naar het poltiebureau als hij wilt :j

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 17:33

Ja, het geeft een heel naar gevoel. Ik heb het gevoel dat niks meer veilig is, ook dat ik dit op bokt plaats niet, maar het is even niet anders. Op mijn privacy is immers toch al ingebroken.

Of hij mee wilt naar het politiebureau betwijfel ik... Het was (is?) immers een vriend van hem, daarom gaf hij ook liever niet zijn naam. Maar het proberen waard natuurlijk.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 04:43

Ik weet niet of het nog nut heeft. Maar op Facebook kan je volgens mij je uitloggen op alle computers waarop je ingelogd bent. Misschien handig om te doen en daarna je wachtwoord te veranderen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 13:49

Dankjewel Weissjee, daar heb ik nog niet aan gedacht. Goede om wel even te doen. :j
Wel heb ik op Facebook nu een paar keer een melding gekregen dat er vanaf een onbekend IP-adres is geprobeerd in te loggen, maar na zoeken kwam ik erachter dat het gewoon mijn eigen IP is, dus hij lijkt mijn browser niet te herkennen?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 20:29

Even een kleine update: ik heb inmiddels een nieuwe telefoon. :)
Verder is helaas mijn Battlenet account vanmorgen gehacked, evenals mijn Instagram.
Ik weet 100% zeker dat het mijn ex is, omdat er een SMS-protection op mijn Battlenet was gezet welke was gelinkt aan zijn telefoonnummer. Dat account heb ik inmiddels terug, maar mijn Instagram niet.
Tevens zijn er op magische wijze foto's verdwenen van mijn Facebook en nouja, het verhaal is nog niet gestopt helaas.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:34

Als de wiedeweer al je wachtwoorden veranderen en alles linken aan een eventueel nieuw email adres die hij niet heeft. Wat een sukkel!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 18:18

Instagram account is inmiddels ook teruggehaald. Mijn gebruikersnaam was veranderd in nogal een kinderachtig iets. Verder zijn al mijn gegevens van mijn Battlenet veranderd, zodat hij deze niet meer kan terugvinden, alhoewel hij daar vast ook wel weer een tooltje voor zal hebben.

Mijn e-mail was overigens óók gehacked, deze is ook teruggehaald inmiddels. Verder blijft het vooralsnog rustig. Ik ben benieuwd voor hoe lang dit keer.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:12

Wat een gek(ken)!
En wat gaat dit ver zeg...

Ik zou er toch een melding van maken.

Ik wist ook niet dat iemand je kan volgen via je gmail account.
Die heb ik ook op mijn telefoon...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:16

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 20:17

Hoe gaat het met de aangifte?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 22:23

linnie050 schreef:
Sunrise19 schreef:
https://maps.google.com/locationhistory/b/0 hier even inloggen :) dan kan je kijken of het klopt

Bij mij klopt het wel ja.
Weet precies waar ik vandaag in de buurt ben geweest!

Bij mij klopt hij ook redelijk inderdaad (met nieuw toestel en Gmail). Overigens was ik ervan overtuigd dat hij uitstond, niet dus. :(

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 21:23

Een nieuwe update.
Inmiddels zijn we al weer even verder en heb ik de -ik dacht- juiste maatregelen genomen.
Ik heb mijn oude Gmail, Facebook, Skype etc. verwijderd en nieuwe aangemaakt en deze aan een zeer strikt groepje mensen gegeven. Mijn Gmail heb ik volledig voor mijzelf gehouden.

However, ik kom er net achter dat er ook in mijn nieuwe Gmail is ingebroken en dat deze is gekoppeld aan mijn Facebook, terwijl ik dit bewust niet heb gedaan.
Locatie-geschiedenis was ook weer ingeschakeld, terwijl ik deze had uitgezet.

Ik ben erachter gekomen, omdat ik bij mijn instellingen kon zien dat op 20 juli het herstel e-mailadres was veranderd naar zijn e-mailadres, de locatie-geschiedenis aanstond en mijn Facebook gekoppeld was.

Helaas is dit dus nog steeds niet gestopt. Ik voel me serieus gestalkt inmiddels.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:28

Heb je al aangifte gedaan?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:29

Oeh bah wat naar,

Wat zegt de politie?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:30

Jeetje wat ongelooflijk naar :=

Ben je wel langs de politie geweest inmiddels? Zo ja, wat zeiden ze?

Ik zou alvast een lijst bijhouden met alle vorderingen en bijhorende data (of data waarop je het ontdekt hebt).
Zo heeft de politie toch een duidelijk beeld van hoe en wat...