Koppeling verbind de motor met de versnellingsbak. Dit lijkt me eerder een stationair-regelaar of luchtmassameter probleem. Defecte bougies en bobines etc. zorgen er in de meeste gevallen voor dat de motor hinkelt, en dat lijkt me hier niet het geval. Een oude auto heeft een mechanische ralenti regeling en bij de recentere wagens is het elektronisch. Mijn auto draait de eerste minuut na koud start bijv. op 1000 ipv 800, en dit kan ik dan weer aanpassen in de computer mocht ik het willen. Bij een oudje is dit vrij makkelijk en vrij goedkoop te regelen. Maar niemand heeft de auto natuurlijk gezien dus we kunnen alleen af gaan op de beschreven syndromen. Luchtmassameter defect zorgt ervoor dat de er geen correcte info meer over de hoeveelheid lucht en dus het uiteindelijke mengsel meer beschikbaar is. Waardoor er geschat moet gaan worden dmv voorgeprogrammeerde gegevens, waardoor de motor anders en slechter kan gaan lopen. Anyways ik zou me voor een oude auto niet te veel zorgen maken over de kosten.
Edit: autocorrect weghalen
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 06-07-15 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt