Kosten uit huisgaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:38

Ongeveer 1000 euro met vloer en verf mee , fornuis was duurste. Koelkast gratis gewonnen , bank gratis , salontafel en gordijnen ook gratis. Vriezer was 30 euro , vloer 600 . Dan had ik 80 euro een wasmachine 2de hands gekocht , bed had ik al en dan keukenspul en handdoeken etc.

Palmera

Re: Kosten uit huisgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:53

Showmodellen willen nog wel eens veel goedkoper zijn als de winkel ervan af wil! Mijn wasmachine was showmoddel met deukje aan de zijkant er kreeg ik daarom voor de helft van de prijs. :)

Mijn matras hetzelfde. :j Zat een vlek op (geen lichaamssappen uiteraard :') ) en ging ook mee voor de helft van de prijs. En mijn moeder heeft die vlek er zonder veel moeite uitgekregen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:54

Dat ligt er helemaal aan met wat je wil!
Wil je een mooie leren bank, dan moet je daar voor betalen. Ga je akkoord met een stoffen bank van de Ikea betaal je minder.
Een tip: Niet naar de seats en sofa's!!! Als je een hele slechte kwaliteit wil en binnen een jaar op het laminaat zittten, moet je vooral daar naar toe...

Een eethoek kun je prima van marktplaats halen. Ik heb mijn tafel van een vriend gekregen en zelf opgeschuurd en geschilderd in een andere kleur. Kosten 70 euro aan materiaal.
De stoelen (bekleed met echt leer) heb ik voor een prikkie van marktplaats. 200 euro voor alle 4.

Houd folders van bouwmarkten goed in de gaten. Gamma en Karwei hebben soms leuke woonaccessoires in de aanbieding.

Neem genoegen met minder, een droger is niet super nodig, een droogmolen of droogrek doet het al prima sinds de middeleeuwen!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:58

gefelictieerd met de woning!
ik ga ook binnenkort verhuizen naar een nieuwappartement. Daar moet nog een vloer in, raambekleding, lampen etc.
De vloer is alleen al 1.000 euro maar het is ook geen cheapass vloertje. voorderest heb ik toen ik op kamers ging veel van facebookpagina's als 'gratis op te halen utrecht' vandaan. bijvoorbeeld een bed, bureau, kastjes etc.

je kunt het echt zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:03

Gefeliciteerd met je woning!

Wij zijn in januari in een eengezinswoning gaan wonen. Wij waren alleen al 5000€ kwijt aan nieuw vloer, overal glasvezelbehang, nieuwe keuken (was €1000) verf, saus, etc! Dan hadden we nog geen eens de meubels.
Dus daar zou ik ook zeker niet op verkijken, weet niet of je er zo in kan trekken of dat je ook nog moet klussen. Wij hebben wel 2 verdiepingen helemaal klaar gemaakt, het is ook een koophuis. Dus doe je gauw wat meer aan dan een huurhuis. Maar denk als je €3000 rekent voor nieuwe kleuren op de muren en de vloer overal dat je wel een eind kan komen als je het zelf kan doen.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:09

Wij waren wel meer dan 5000 kwijt.... Maar het meeste gaat echt in de kleine dingen zitten die je eerste instantie niet mee rekent....
Maar het kan allemaal veel goedkoper.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:11

Ca 2 keer de huur de eerste Keer plus administratiekosten.
Wasmachine rond de 400 euro
Wasdroger rond de 400
Behang, verf enzo

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:14

Het is vaak meer dan je verwacht. Inrichting kan je aardig begroten maar gordijnen, vloeren en verven valt altijd hoger uit is mijn ervaring

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:16

Als je een handig iemand in de famillie hebt die gordijnen kan maken kun je stof op de markt kopen en bespaar je heel veel geld :)

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:40

lang leve marktplaats!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:42

Goed de aanbiedingen en acties in de gaten houden. Bij Gamma en Karwei heb je bijv. vaak 25 of 30% kortingsacties.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:38

Hangt enorm veel vanaf..

Wij hebben ook net gekocht.

Gelukkig is onze familie handig. Sinds gisteren geen elektriciteit meer. Moesten we eigenlijk energieleverancier laten langskomen.
Ging niet alleen lang duren, maar ook veel geld kosten.
Wat telefoontjes door de familie, vader enkele dingen gaan testen. Nieuw onderdeel erin en we zijn gesteld voor €60.

Er komen altijd ongelofelijk veel onverwachte dingen bij kijken en het telt snel op.

Ik schrik ook altijd van de aansluitprijzen (water, telenet, gas,....), €30 hier, €60 daar, daar weer €50, etc etc.

Wij hadden al heel wat dingen, maar gaan nu ook een aantal nieuwe kasten kopen.

Ik zou zeggen tussen de 2000 en 5000euro.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:54

En onderschat verlichting niet! Je bent zo een kapitaal aan verlichting kwijt.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:26

Ik krijg over anderhalve week als het goed is de sleutel van mijn eerste huurhuisje. Ik heb wel al op kamers gezeten, dus heb al een bed, een bank en een eettafel met vier stoelen. En de koelkast en vriezer zaten ingebouwd en heb ik over kunnen nemen.
Maar verder... er moeten nog vloeren in, er moet nog iets op de muren... Ik wil het liefst verven, maar dan moet eerst het oude behang er nog af, en dan maar afwachten wat er onder vandaan komt.

Gelukkig heb ik goed kunnen sparen het afgelopen jaar, dus het budget is er wel. Maar ik blijf toch goed de aanbiedingen in de gaten houden :D

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:33

Toen ik op mezelf ging wonen heb ik marktplaats afgestruind.
Voor € 150,00 had ik een complete inboedel.
Dressoir, eettafel met 6 stoelen, muziekmeubel, tv meubel,.
Het was allemaal niet in nieuwstaat maar we hebben er € 100,00 verf tegenaan gegooid en het was als nieuw.
Heb er 8 jaar heel veel plezier van gehad :)
En zo had ik ook 2 staanlampen en 2 lampen op het dressoir van marktplaats voor € 25,00
Een kastje voor in de keuken voor € 12,50 van marktplaats
Een bank voor € 25,00 van marktplaats (zag er echt nog super goed uit)
Salontafel voor € 15,00 van marktplaats
Dus je kan het inderdaad zo gek maken als je wilt, maar op marktplaats is echt heel veel moois te vinden!
Bij mij was het ook echt geen bij elkaar geraapt zooitje, zag er super netjes en gezellig uit allemaal.
Mensen die gaan samen wonen en dus dubbele spullen hebben, hoeft allemaal niet oud en versleten te zijn.
Laatst bijgewerkt door onkeltje op 06-07-15 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:36

Mijn vriend en ik hebben gezegt dat als we samen 10.000 Hebben gaan we op ons zelf, waarom zodat mocht wat kapot gaan we altijd nog wat over hebben. En natuurlijk voor paardlief moet er altijd een potje aan de kant staan

Zwerfkei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:40

2000 euro voor:

ALLE keukenspullen ex koelkast
nieuwe droger
hoek bank
kastenwand ikea
en nog wat dingen

500
tuinset
koelkast
wasmachine
slaapkamerkastje
douchegordijn / haakjes/ matten / handoeken
kapstok
droogrek
bartafel met 2 krukken
wat lampen

Gratis/hadden we al/gekregen
Salontafel
bed
tv
grote kledingkast
oven

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:47

Ik denk dat als je alles een beetje budget houdt je prima met €2000 uit de voeten kan. Voor uithuis-gangers kan ik wel echt als tip meegegeven om niet in één keer alles te kopen. Wacht met een aantal dingen totdat je ze echt nodig hebt. Een andere tip is om niet gelijk een hoop geld uit te geven meubels. Je smaak qua interieur kan nog behoorlijk veranderen als eenmaal een tijdje op jezelf bent.

crystallady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 08:40

Bedankt voor alle reacties ik denk (weet eigenlijk wel zeker dat we makkelijk rond moeten komen). We hebben gisteren de sleutel opgehaald. Dus dat word shoppen:)