Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BlondCowgirl schreef:Ik vraag alleen of ik recht heb (zoals de mevrouw van de rechtstelefoon mij vertelde) op een gratis reparatie of ontbinding van het contract zodat ik niet onnodig geld uitgeef aan rechtshulp. En graag met onderbouwing want iedereen die zomaar wat roept heb ik natuurlijk niets aan.
Shadow0 schreef:Toch verbaast het me elke keer weer hoe makkelijk mensen het goedpraten dat verkopers liegen of dingen claimen die ze helemaal niet weten, en hoe makkelijk men de schuld neerlegt bij de gedupeerde (typisch gevalletje blaming the victim.) Alsof het ok is om de boel op te lichten.
EvaC schreef:Als je specifiek over de "auto wereld" praat kan ik het me wel voorstellen. Je kan er bijna vanuit gaan dat, als je een tweedehands auto koopt, je opgelicht wordt. Dat hebben garagehouders en handelaren zelf in de hand gewerkt door rotzooi te verkopen aan over het algemeen onwetende mensen.
Shadow0 schreef:Toch verbaast het me elke keer weer hoe makkelijk mensen het goedpraten dat verkopers liegen of dingen claimen die ze helemaal niet weten, en hoe makkelijk men de schuld neerlegt bij de gedupeerde (typisch gevalletje blaming the victim.) Alsof het ok is om de boel op te lichten.
bigone schreef:Volgens mij was er een paar weken geleden ook iemand die een auto had gekocht in/of van een handelaar in Apeldoorn en daarbij ook problemen had gekregen.
Ik heb aangifte gedaan maar kom er weinig mee vooruit. Heb er voor gekozen mijn verlies te nemen.
Schandalig Hoe snel je wordt bedonderd in de auto wereld. Shadow0 schreef:k vind (en dat roep ik ook in andere topics) dat we veel meer de nadruk moeten leggen op behoorlijke, eerlijke communicatie.
Mallow schreef:bigone schreef:Volgens mij was er een paar weken geleden ook iemand die een auto had gekocht in/of van een handelaar in Apeldoorn en daarbij ook problemen had gekregen.
klopt dat ben ikIk heb aangifte gedaan maar kom er weinig mee vooruit. Heb er voor gekozen mijn verlies te nemen.
Echt ontzettend rot voor je TSSchandalig Hoe snel je wordt bedonderd in de auto wereld.
Ibbel schreef:Tja, misschien ben ik in de loop der tijd te cynisch geworden, maar dat gebeurt gewoon niet. Leuk dat idealisme, but life isn't fair, en verkopers al helemaal niet.
cobiie schreef:Je hebt de auto direct meegenomen? Of ze het nu een meeneemprijs hebben genoemd of niet, het is dan wel duidelijk het geval in actie.
FloortjeM schreef:Wat een tamelijk onbeschofte reactie.. Dat denkt helemaal niet iedereen, er zitten hier ook mensen die gewoon meedenken, naast de mensen die iets als een feit willen presenteren terwijl dat overduidelijk niet zo is. Maar dan nog is een dergelijke reactie als bovenstaand niet nodig.Eens even kijken, ze vraagt advies van juristen. En wat krijgt ze? Een berg meningen, van niet-juristen. Waarom denkt iedereen toch altijd 'wacht, daar weet ik het antwoord ook wel eventjes op, ik ben wel geen jurist, maar met wat ík allemaal weet, maakt dat niks uit'?