Telefoonverzekering, tegenwoordig nog nuttig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Telefoonverzekering, tegenwoordig nog nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:46

Mijn telefoon was al lang en breed afgeschreven. Het was een oude HTC van een jaar of 4 oud. Het was mijn reserve toestel maar hij is keurig vergoed hoor. Er staat in mijn polis niets over de afschrijvingstermijn.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 10:43

Bedankt voor jullie antwoorden. :)

Maar hoe zit het bijvoorbeeld met de dekking bij diefstal of verlies?

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:50

Lous schreef:

Ik heb een verzekering voor mn telefoon en ik wil nooit meer anders dan dat. Mijn telefoon was 1.5 maand nadat ik hem had gestolen, binnen 3 dagen had ik mooi een nieuwe allesn 50 euro eigen risico betaald en aangifte doen en dan krijg je zo een nieuwe telefoon van de verzekering (geek squad zit ik bij)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:11

Maar als je normaal verzekerd ben betaal je dus dubbel omdat die telefoon ook door een andere verzekering gedekt is, vaak nog zonder eigen risico ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:13

Laptop was hooguit twee maand oud en telefoon hooguit een half jaar, dus lijkt me niet dat die al volledig afgeschreven waren. Maar ik zal idd eens kijken naar die eigen schuld schade, bedankt voor de tip +:)+

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:18

xJitskee schreef:
Laptop was hooguit twee maand oud en telefoon hooguit een half jaar, dus lijkt me niet dat die al volledig afgeschreven waren. Maar ik zal idd eens kijken naar die eigen schuld schade, bedankt voor de tip +:)+

Lijkt me ook niet. Wellicht geen all risk dekking en is vallen / stoten uitgesloten of viel het schadebedrag onder het eigen risico. Ik ben benieuwd.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:19

Lous schreef:

Dat zul je moeten bekijken onder de buitenshuisdekking. Verlies is soms uitgesloten onder de inboedel.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:27

XxJustinexX schreef:
Lous schreef:

Ik heb een verzekering voor mn telefoon en ik wil nooit meer anders dan dat. Mijn telefoon was 1.5 maand nadat ik hem had gestolen, binnen 3 dagen had ik mooi een nieuwe allesn 50 euro eigen risico betaald en aangifte doen en dan krijg je zo een nieuwe telefoon van de verzekering (geek squad zit ik bij)

Ik wilde hetzelfde schrijven. Wij zitten ook bij geek squad. Mijn vriend is erg onhandig met telefoons en verslijt zo'n 4 iphones per jaar. We hebben altijd binnen no-time een nieuwe telefoon. Ze dekken sowieso diefstal en het kapot gaan.

We betalen 1 keer per jaar zo'n €50,- voor de verzekering zelf en we hebben een eigen risico van €60,-. Voor die €110,- kan ik geen nieuwe iphone aanschaffen.