Wonen zonder tv?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Wonen zonder tv?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:11

Ik zou zelf niet zonder kunnen, maar ik gebruik de tv dan ook als radio. Kan niet zo goed tegen een heel stil huis :).

Maar tegenwoordig kun je inderdaad ook goed series en films streamen, dus dat zou ook een optie zijn. Wel heb je dan waarschijnlijk een internet abbo nodig die wat sneller is dan de goedkoopste :).

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:13

Volgens mij heb je voor Netflix ook geen retesnelle verbinding nodig. Mijn ouders hebben een 20mb lijntje en kunnen prima kijken.

Ik heb zelf een 200mb lijn en download via nieuwsgroepen. Muziek gaat via Spotify die op mijn stereo draait. Zonder muziek zou ik écht niet kunnen, hier staat overdag altijd muziek aan.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:14

Wij hebben geen tv en eerlijk gezegd mis ik het ook niet :) Af en toe kijken we het journaal via de livestream, maar vaker dan één keer in de week is dat niet. Wel kijken we series via de laptop, maar daar blijft het dan ook bij. Vind het daarnaast ook niet echt fijn om de hele avond voor de tv te hangen.
Ik denk dat het er precies aan ligt wat je interesses zijn, wat je gewent bent, etc.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 14:16

Wat veel reacties al, bedankt! Ik lees dat de meesten er dus zo aan gewend waren, goed om te lezen.

Yv_ schreef:
Ik zou zelf niet zonder kunnen, maar ik gebruik de tv dan ook als radio. Kan niet zo goed tegen een heel stil huis :).

Maar tegenwoordig kun je inderdaad ook goed series en films streamen, dus dat zou ook een optie zijn. Wel heb je dan waarschijnlijk een internet abbo nodig die wat sneller is dan de goedkoopste :).

Dit is inderdaad ook waar ik een beetje bang voor ben, voor mij is het ook een soort 'levend behang', achtergrondgeluid. Dit is wel dezelfde reden waarom ik het zonder wil proberen; in hoop dat mijn ogen wat meer rust krijgen (dus dat wordt zeker ook wat minderen met laptoppen) en ik wat vaker een boekje pak, de radio aanzet, eerder de afwas doe :'), kortom wat meer variatie zeg maar, ik merk dat ik toch vaak denk 'bij de volgende reclame ga ik écht wat doen'.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:20

Toevallig heb ik van het weekend hier net over nagedacht of ik zonder tv kan. En eerlijk ik weet het niet. Hier ging standaard in de avond de tv aan. Het is dus echt een gewoonte om nog even voor die tv te ploffen en even nergens aan te denken voor het slapen gaan. Toen ik tiener was had ik echt een paar programma's die ik ieder week moest zien. Soms voor elke dag van de week wel één. De laatste jaren heb ik dat eigenlijk niet meer, hooguit ééns per week dat er echt een programma komt die ik wel wil zien. Maar als ik toevallig bij het paard ben of ergens anders kan het mij ook niet schelen dat ik het mis. Ik ben wel een fan geworden van Netflix.

De afgelopen weken ben ik heel druk geweest dat er geen vrije minuut meer over was. Dus de tv is een paar weken gewoon niet aan geweest. En nee ik heb het niet gemist. Maar tja ik was ook gewoon echt druk. De eerste dag dat het rustig was heb ik wel tv aangezet om op netflix wat programma's te bekijken die ik wekelijks kijk. Maar de tv zelf is niet echt meer aangeweest. Toch denk ik dat ik het in rustigere periodes wel ga missen. Het is zo makkelijk als je niks te doen hebt om die tv even aan te zetten. Maar als je jezelf aanleert om druk te zijn met andere dingen raak je er denk ik wel aangewend. Maar is trouwens digitenne van kpn niet iets voor jou dan? Dat kost maar een paar euro per maand en toch kun je dan tv kijken. Maar het zenderpakket is alleen niet erg uitgebreid geloof ik.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:20

Nee Netflix niet inderdaad, maar dan moet je of een smart-tv hebben, of een extern apparaat zoals een wii. Ik heb ook niet het snelste internet (gewoon de standaard van caiway) en streamen via de wii voor netflix gaat prima. Een aflevering van een serietje op de laptop die niet al te lang duurt gaat ook prima. Maar als ik een flinke aflevering of een film wil kijken via de laptop, loopt-ie constant vast. Ligt niet aan mijn laptop, want ik heb het getest bij mijn ouders (die snellere verbinding hebben) en daar ging het wel gewoon prima.

Sunrise: Ik heb geen radio, daarom gebruik ik de tv als radio. Maar andersom kan het natuurlijk ook gewoon!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:21

Mijn TV staat al 2 jaar uit. Geen idee of hij het nog wel doet. Ik mis het echt niet.

Ik kijk graag series/documentaires op mijn laptop. Nieuws volg ik voornamelijk via internet en het 24journaal kanaal als ik bij mijn ouders ben.

Mijn vriend heeft wel een TV en bij hem zou ik wel de TV missen omdat we vaak samen op de bank kruipen en de TV aan hebben staan. Maar mocht de TV kapot gaan dan zou ik er niet heel erg om rouwen. Wij vermaken ons meestal ook wel met een concertje, muziek en een goed gesprek.

Dus als antwoord op je vraag ja zonder TV is absoluut te leven. Koop een E reader en je kunt erna gratis voorzien zijn van boeken op de illegale manier. Spaart je veel geld en is vaak beter voor het brein dan hersenloze programma's op de kijkdoos.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:22

Ik heb inderdaad geen TV, mis het ook absoluut niet. Ben weinig thuis en heb Netflix :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:25

Tjee, erg eigenlijk, maar ik zou absoluut niet zonder kunnen. Ik rol 's morgens mijn bed uit, smeer mijn boterham en ga dan het nieuws kijken. 's Avonds kom ik thuis en gaat de tv weer aan, GTST en films/series kijken. Ik ben geen grote fan van terugkijken op internet, voor de tv vind ik het toch lekkerder kijken.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:27

Ik heb wel een tv, maar alleen een abonnement omdat de rest van t huis (kamers) het ook heeft. Zou prima zonder kunnen, geloof dat ik sinds ik er woon die tv 2 keer aan gezet heb.. en toen alsnog alleen als achtergrondgeluid. :+
Ik zou de tv niet het huis uit doen, trouwens. Veel te lekker om mijn laptop erop aan te sluiten en zo films e.d. te kijken :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:28

Bij mij lag er een tv kabel in huis. Als je die in plugt dan kan je gewoon de "standaard" zenders kijken. Geen idee wie er voor betaald, maar ik heb geen tv abbo verder ofzo :=

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:30

Ik vind de programma's op tv tegenwoordig meestal toch niet leuk. Alles moet met die BNN'ers en daar heb ik geen behoefte aan.

Ik kijk tv voor het nieuws, een vandaag en soms DWDD.

Films en series stream ik naar mijn televisie via internet en de programma's die ik wel volg kan ik via uitzending gemist ook prima zien. Dus zonder TV abbonement zou je best kunnen leven. Alleen het nieuws in de ochtend en avond zou ik zelf het meest missen. Je kan daarvoor ook even de radio aanzetten of via mobiel of computer kijken oid.

Je kan het ook altijd gewoon eens een tijdje proberen. Bevalt het niet? Neem je alsnog een TV abbonement toch. :) Het is dat ik er naast mijn huur niks extra's voor betaal. Een vriendin van mij op kamers heeft ook geen tv en mist het ook niet.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:31

Kirsha schreef:
Tjee, erg eigenlijk, maar ik zou absoluut niet zonder kunnen. Ik rol 's morgens mijn bed uit, smeer mijn boterham en ga dan het nieuws kijken. 's Avonds kom ik thuis en gaat de tv weer aan, GTST en films/series kijken. Ik ben geen grote fan van terugkijken op internet, voor de tv vind ik het toch lekkerder kijken.

Dat heb ik ook. Wij hebben thuis een smart-tv en dat vind ik echt ideaal. Ik vind voor de laptop zitten en films of series kijken maar niks. Zit vaak onhandig dan sluit ik liever de laptop op de tv aan. Via de smart-tv kan ik gewoon netfix kijken of youtube of wat dan ook. Mijn ouders kochten dat ding en ik dacht echt nog zo van moet dan nou, waar gaan we die smart functie ook voor gebruiken. Maar ik ben er echt heel blij mee.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:35

heb nu ruim een jaar geen tv meer, kom meer toe aan wat ik werkelijk wil doen, heb superfijne lange gesprekken met mijn vriend. Nee het levert mij meer op dan dat ik wat mis.

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:36

Ik denk dat je het je wel zou lukken. Veel zenders kun je live kijken en je kan natuurlijk ook Netflix,uitzending gemist,RTL xl,YouTube enz.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:36

Hier staat de tv eigenlijk alleen aan om het nieuws te kijken, maar dat kan net zo goed online..
En als we ons dat eens zo erg vervelen dat we toch maar eens gaan kijken of er niet iets op tv is dan zappen we 2x door alle zenders heen om dan toch maar iets anders te gaan doen, want op mythbusters na vind ik echt haast niks leuk meer :+ Ik vind de meeste shows zo vreselijk dat ik liever naar zwart scherm kijk :=
Naar een ipad of computerscherm staren vind ik ook niks, plus dat onze computers boven staan, maar we hebben een beamer waar we netflix op kijken.. en binnenkort toch maar eens apple tv aanschaffen zodra de nieuwe uit is zodat we ons beeldscherm/ipad/iphone gewoon op de beamer kunnen projecteren :) Dan kunnen we gewoon alles van youtube/uitzending gemist/online tv zenders op de beamer bekijken.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:39

Ik heb thuis al 23 jaar geen tv. Gaat opzich prima, via internet valt er genoeg te kijken iig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:39

Ik heb hierom digitenne, kost me maar 12,50 per maand en kan gewoon lekker de standaardzenders tv kijken en radio luisteren :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:41

Huh? Jij had toch KPN Glasvezel Liselot? Is dat niet voordeliger dan?

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:44

Hier ook geen tv, en het is echt geen probleem :). Al die reclames zijn toch superirritant, en bijna alles valt tegenwoordig online te kijken :)

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:45

Wij hebben ook geen tv, althans. Hij staat er wel, een hele oude beeldbuis.. maar dat is het dan ook. Ik mis het absoluut niet. Dingen die ik wil zien vind ik wel via uitzending gemist en op netflix of popcorn time. :)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:46

Wij hebben geen gewone tv, nu al zo'n 4 jaar en het bevalt heel erg goed.
Wat wij wel hebben is een tv scherm aangesloten op een pc, die weer op het internet zit en een abon bij unotelly (dns en vpn) waardoor we heel veel tv kanalen kunnen ontvangen.
Daarnaast downloaden we veel en maken gebruik van uitzending gemist.
wij kunnen dus alles op onze tv wat je ook op een laptop of computer kan (dit bericht type ik nu ook op onze tv).
Qua kosten zijn we nu een stuk goedkoper uit, nooit meer reclame en altijd kunnen zien wat wij willen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:49

Ik zou het wel missen hoor, maar denk dat dat heel persoonlijk is. Ik vind het soms gewoon fijn om een beetje te zappen en te zien wat er op TV is (meestal TLC :') ), of als achtergrondgeluid. Om dan echt Netflix aan te zetten of iets te downloaden of terug te kijken vind ik teveel gedoe, dan moet ik ook bedenken wat ik wil zien en zo.

Wij kijken echter wel minder tv en meer Netflix (doordeweeks althans), we hebben een sort 'app' op onze tv waardoor we dus niet eerst de laptop hoeven aan te sluiten of zo. Vriendlief is niet zo'n fan van doelloos zappen en gek genoeg ook niet van TLC :+

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:50

Ik heb ook al een jaar geen tv, ik mis het geen moment. Ik kijk overigens wel series en films als ik daar zin in heb op mijn laptop.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:03

Ik heb wel een tv, maar geen aansluiting/abonnement.
Bevalt me prima zo, ik kijk wat ik wil kijken via npo.nl, uitzending gemist, youtube of popcorntime.
Verder kijk ik tv als ik bij m'n moeder ben maar plug ik net zo makkelijk de laptop aan de hdmi en kijk zo films/series op de tv.