Iphone 5s, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Re: Iphone 5s, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:00

Apple glas breekt net zo snel als Samsung, ligt gewoon aan de manier hoe die valt :) Je kan 100x geluk hebben en bij de 101ste keer kan hij verkeerd vallen en barsten :)

paardjeroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:02

Ook ik heb deze telefoon. Hiervoor had ik een Samsung Galaxy Ace 2 maar wil nu nooit meer anders. Apple is fijn om mee te werken, betrouwbaar en alles is erg fijn aangegeven. Heb hem nu ongeveer 4 maanden en nog nooit problemen mee gehad :) Ik denk dat ieder mens zijn of haar telefoon wel eens laat vallen, het ligt er maar net aan hoe je hem laat vallen. Dat kan zoals SindyKaya al zei, net zo goed bij een Samsung gebeuren ;)

Ik heb zelf de Wit met zilver.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 19:17

Oh gut, heb net gekeken hoeveel het per maand kost zo ongeveer, 37,45 per maand, en dan €49 voor toestel (Yup, blijkt toch iets te moeten betalen helaas), en aansluitkosten nog eens €25, dan kan ik na 2 jaar er twee kopen als ik het zo berekend had :+

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:28

Misschien een 5c overwegen? Ben ik erg blij mee! Heeft alleen een bijstand-achterkant en geen vingerafdrukding.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:29

Delicia schreef:
Oh gut, heb net gekeken hoeveel het per maand kost zo ongeveer, 37,45 per maand, en dan €49 voor toestel (Yup, blijkt toch iets te moeten betalen helaas), en aansluitkosten nog eens €25, dan kan ik na 2 jaar er twee kopen als ik het zo berekend had :+

Ik heb niet voor niets het ding los gekocht ;)
En dan abo van 10 euro erbij.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 19:36

Lizzle schreef:
Misschien een 5c overwegen? Ben ik erg blij mee! Heeft alleen een bijstand-achterkant en geen vingerafdrukding.

Helaas alleen in 8GB beschikbaar, wat voor mij echt te weinig wordt (Ik zit al bijna vol met een 32GB Ipad Air :+) Misschien toch maar een los toestel kopen, maar dat is ook weer zo uitgave in 1 keer... Heb namelijk voor mijn eigen Ace 3 niet eens 200 euro betaald, en voor de Iphone 5 ook maar 350 door paps werk, en dat is ongeveer samen zoveel als een Iphone 5s kost, als mijn twee oude telefoons samen :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 19:42

Ken je pijn hoor.
Ineens een groot bedrag van mn rekening af.
En dan denk je, goh, voor dat geld kon ik ook op vakantie.
Moet je echt voor jezelf afwegen of je het waard vindt.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 20:03

Tja, als ik voor simlock-vrij ga, ben ik blut, als ik met abbo neem, word ik langzaam blut :+ Tja, ach anders ouders lief aankijken of ze meer dan de helft willen betalen en ik minder dan de helft :')

Nu ik vergelijk de prijzen, zou ik alweer voor een gewone 5 gaan, scheelt ook weer €150, maar ben ook weer toe aan een andere, en niet steeds hetzelfde model (al zijn sommige wel prettig, maar ik heb zo'n trekje dat ik niet 2x hetzelfde model wil hebben :+)

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:09

Ik heb de 5s met 16 gb. Hij is heel fijn! Hij kan echt wel tegen een stootje heb hem een keer laten vallen in de badkamer en het scherm werd groen en piepte hard, maar hij ging gewoon aan deed het goed :')

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:10

Misschien kan je gaan voor een refurbished iPhone? Hoor ik erg goede verhalen over, op iphoneoutlet.nl heb je de iPhone 5c ook nog met meer geheugen dacht ik! Wil er zelf heel graag een bestellen daar, maar dat is nog even pap en mam lief aankijken :D

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:11

En anders op Leapp even kijken inderdaad.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 20:13

Tjah, ik heb toen de 6 los gekocht, deed even pijn maar was het absoluut waard, was het na een dag al vergeten :')

De 5S is de meest verkochte iPhone, zakelijk gezien. Die dingen vliegen bij ons nog steeds als warme broodjes uit ons kantoor :+ Alles klopt ook gewoon aan het toestel. Qua reparaties komen er zelden apple toestellen retour, 1x omdat iemand vond dat zijn batterij leeg was maar was niets aan de hand en 1x gevallen en glas stuk.

Overigens zou ik niet voor de 5 gaan, deze is uitgefaseerd dus alleen nog refurbished leverbaar, daarnaast heb je geen 4G op de iPhone 5, generatie verder wel :)

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 20:23

Hmm.. Jeetje wat een dilemma heb ik :') Ik neem zelf denk ik geen Refurbished Iphone, al werkt alles. Ik heb liever wel een telefoon dat ik weet dat die niet ergens anders vandaan komt en er niet mee geprutst is (Ach ja, kan altijd natuurlijk).

Ik hoef zelf geen 4G hoor :+ Ik hoef geen mobiele data te hebben, kan prima zonder. In de bus wifi, op school wifi... Thuis wifi...Bij de buren wifi... Mwja ja soms heb ik geen wifi maar hoef het niet 24/7 te hebben. Heb me prima 2 jaar gered met 250 MB per maand :D Ach ja, soms overschreden maar had tenminste T-mobile, ben ik er overheen is mijn mobiele data slomer en geen extra kosten.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:02

Wat voor abbo wil je dan?

300 min, onbeperkt sms
2GB
IPhone 5S 16GB
Geen aansluitkosten
Geen toestelkosten
40,00 pm

Bij Vodafone. Is dat wat voor je?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:04

Super fijn ding, hij is snel en praktisch. Ik heb hem nu een jaar, maar hij begint wel wat mankementen te krijgen. Daar baal ik wel van! Duur ding haha

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:09

Ik heb ook een 5s, heerlijk ding niet te groot niet te klein. Helaas is na mijn auto ongeluk de telefoon door de auto heen gegaan en is hij kapot (scherm,bumper,batterij) dus ga ik voor de 6.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:24

Ik heb hier alles van Mac :j Ipod, Macbook en sinds kort (december) ook een Iphone 5s, wat heb ik dat ding vervloekt in het begin, maar zou niet meer anders willen <3

edit:

Ik heb goedkoopste abbo bij HI, mijn moeder heeft op huisadres alles in 1 van kpn, dus kreeg ik gratis verdubbeling, heb nu dus 2000 gb (nu inmiddels 3000 als cadeautje van HI omdat het KPN werd), 200 belminuten en onbeperkt sms voor 35 euro pm :j Moest toen wel wat bijbetalen, maar ach dat viel nou ook wel weer mee :j

Fleur_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:28

Ik heb ook een goude, ik doe al vanaf de 3gs mee en zou niet willen overstappen op een ander merk

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:44

Zit zelf ook over een 5s te denken om aan te schaffen met mijn nieuwe abbo. Maar ik heb altijd Android toestellen gehad en Windows computers. Daar werk ik ook nog steeds mee. Is het niet heel anders allemaal? Zeker omdat ik geen Apple spullen heb.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 13:22

Choiix schreef:
Wat voor abbo wil je dan?

300 min, onbeperkt sms
2GB
IPhone 5S 16GB
Geen aansluitkosten
Geen toestelkosten
40,00 pm

Bij Vodafone. Is dat wat voor je?

Onbeperkt sms, 3 GB internet (als je er overheen gaat geen extra kosten, maar slomere mobiele data)en onbeperkt bellen, dat is 37,50 per maand :) maar ik had al beloofd dat mijn vader dit abonnement krijgt en ik de mobiel :) tmobile btw

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 21:22

Leprycorn schreef:
Zit zelf ook over een 5s te denken om aan te schaffen met mijn nieuwe abbo. Maar ik heb altijd Android toestellen gehad en Windows computers. Daar werk ik ook nog steeds mee. Is het niet heel anders allemaal? Zeker omdat ik geen Apple spullen heb.

Het is wel wennen :j maar ik heb ook nu een Windows computer (nouja ; laptop), maar heb al een jaartje een Macbook voor mijn verjaardag gekregen (zit aardig verschil in moet ik zeggen). Heb zelf nog een Ipad en Android telefoon en soms dan vergeet ik waar de knopjes zitten :') Wil ik hem uitzetten druk ik op het gaatje waar de oortjes moeten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:32

Ik heb de iPhone 5s nu ongeveer een maandje en wil niet meer anders. Zeer gebruiksvriendelijk en is ook snel. Batterij gaat ietwat snel leeg maar ik gebruik hem ook intensief. 16GB is niet heel veel maar prima te doen, heb hem nu nog niet hoeven te legen. Ik betaal bij Hollandsnieuwe €26,- per maand voor 150 belminuten en sms, data hoef ik niet want ik gebruik het vaakst de WiFi. Met 500MB kost het €29,- dacht ik. Ik heb hem wel bij een aanbieding afgesloten dus ik weet niet of de prijzen nog zo zijn. Heb de 5s gold, ziet er erg mooi uit.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 20:38

Excuses voor het uppen :o

Maar ja ; ik krijg hem binnenkort! (waarschijnlijk voor mijn verjaardag) *\o/*
Met Hollandsnieuwe, 300 MB / MIN / SMS /

Heel erg bedankt iedereen voor de fijne ervaringen, heb alle punten die iedereen had opgeschreven op een blad geschreven en mijn ouders waren onder de indruk, en begrepen ook een beetje waarom ik voor de 5s ging :')

Al is het nog steeds fijn als mensen hun ervaringen delen, waar ik voor moet oppassen met deze telefoon etc. :) (Behalve in het water laten vallen, is niet zo slim :+)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:40

screenprotector erop. Na 1 maand heb ik een kras erop en ik was enorm zuinig en voorzichtig, snap nog steeds niet hoe die kras erop gekomen is.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 20:42

Selina schreef:
screenprotector erop. Na 1 maand heb ik een kras erop en ik was enorm zuinig en voorzichtig, snap nog steeds niet hoe die kras erop gekomen is.

+:)+ Zat er ook al te denken (ook bij mijn Ipad), van de week opgepoetst en had er krasjes op, niet dat je ze ziet maar alsnog denk ik :? Hoe?