Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:17

Nassie schreef:
Wat is jouw wc leuk geworden, helemaal mijn smaak Plien!
Jullie hebben alleen op zaterdagen eraan gewerkt? Dan hebben jullie rap werk geleverd als je er nu al in kan!

Ik heb het voordeel dat ik elke woensdag avond al weekend heb. Dus op donderdag en vrijdag al kan beginnen met klussen, mijn vriend moet het echt van de weekenden hebben.

Thanks :)! We hebben op zaterdag altijd met een man of 4/5 tegelijk geklust. En vaak waren mijn vriend, zwager en ik er ook nog op woensdagavond. Mijn vader en ik zijn er ook nog twee donderdagen aan het werk geweest en mijn vriend en schoonvader twee vrijdagen.

Qua kosten zijn we rond de 11.000 uitgekomen voor eerdergenoemd lijstje plus gordijnen plus vensterbanken. Nieuwe meubels heb ik daarin niet meegeteld.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:18

Online veilingen zijn idd ook nog een goede tip! Let dan wel op wat de nieuwprijs is want soms betaal je serieus gewoon meer op de veiling. Mensen bieden gewoon te hoog soms. Maar je kan geluk hebben en dan scheelt het veel geld. Zo zijn wij aan onze radiatoren gekomen, scheelde weer honderden euros!

BigOne

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:22

Ikea keukens zijn best wel degelijk, dochter heeft er eentje met inbouwapparaten en die doet al 12 jaar zijn werk. Zit ook 25 jaar garantie op. Op veilingsites kan maar dan heel goed uitkijken, komen vaak veel kosten overheen. Marktplaats kan ook prima voor allerlei zaken, partijen hout en tegels die overgebleven zijn enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:24

bigone schreef:
Ikea keukens zijn best wel degelijk, dochter heeft er eentje met inbouwapparaten en die doet al 12 jaar zijn werk. Zit ook 25 jaar garantie op. Op veilingsites kan maar dan heel goed uitkijken, komen vaak veel kosten overheen. Marktplaats kan ook prima voor allerlei zaken, partijen hout en tegels die overgebleven zijn enz.

Hier was een IKEA keuken uiteindelijk zelfs nog duurder dan bij een 'gewone' keukenwinkel met goed onderhandelen :j

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:30

Afbeelding

Wij hebben overigens ook een Ikea keuken erin gezet van de buitenkant zie je het niet, pas als je de kastdeurtjes open trekt. Dus als je het goed uit zoekt heb je goedkoop een prima functionerende keuken !

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:35

Ik ga dit topic ook even volgen voor handige tips voor ons toekomstige huis :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:37

Veel sloopbedrijven verkopen goed gebruikt hout en andere zaken weer door, dat scheelt flink! En qua keukens zou ik aanraden marktplaats te volgen. Het komt nog best vaak voor dat mensen van mening veranderen en hun prima keuken verkopen voor een prikkie. Als je handig bent krijg je zoiets nog best goed verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 15:49

Jantje Mulder is idd goedkoop voor bepaalde zaken. Soms zelfs zo goedkoop dat het goedkoper is om vanuit Frankrijk heen en weer te rijd om het daar te halen dan dat we het hier ergens "goedkoop" halen :+

Verder raadt ik idd aan om wel echt goed na te denken waar je aan begint. Ik weet niet of je ons topic eens hebt bekeken, maar na ruim een jaar verbouwen (met beperkt budget) hebben we nu een keuken en een badkamer, waarvan de keuken nog een keer op de schop gaat omdat dit bewust goedkoop opgezet is om wat te hebben.

Maar wij strippen alles volledig en beginnen van de grond af opnieuw met alles.

Wat betreft bij je plan blijven, zeg ik ja en nee. Wij passen onder het werk makkelijk de plannen aan naar aanleiding van wat we tegenkomen, want dat is altijd een verrassing. Zo hebben we hier nog weleens problemen met het graniet dat onder ons huis ligt, waar van ze een deel hebben uitgehakt om het huis "recht" te kunnen bouwen, en hebben regelmatig problemen met het vele grondwater.
Maar in de grote lijnen zou ik zeker bij je plan blijven.

Ook loont het voor ons iig om ebay in de gaten te houden voor bouwmateriaal, zo hebben wij laatst een stoppenkast besteld via Duitsland, de schakelaars uit Engeland en nog wat klein spul hier in Frankrijk. Dat scheelde al snel €300 met de bouwmarkt.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:05

Nog een kleine tip vwb showroom modellen.....dit kan goedkoper lijken maar als het niet exact de opstelling is die in jullie huis past kan het nog wel eens een stuk duurder uitvallen als dat je een keuken op maat besteld. Kijk dus goed of het wel echt goedkoper is als je alle bijkomende zaken er bij telt.

En denk inderdaad goed na of je het ziet zitten om lange tijd in de troep te zitten. Ik weet niet beter en ben opgegroeid in klushuizen maar ik kan me goed voorstellen dat dat niet voor iedereen is weggelegd.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 16:10

Wat de één klussen vindt, vindt de ander inrichten. Ik weet niet hoe groot de klus is? maar aangezien je in je openingspost twee sites noemt die meer over inrichten gaan ga ik er vanuit dat het best te overzien is wat er moet gebeuren?

Zeker wanneer je zoals Palousa-Boy (en ook ikzelf) je huis tot aan de buitenmuren (of soms daar voorbij) stript en opnieuw gaat opbouwen dan heb je andere dingen nodig dan wanneer je twee gipswanden zet of je WC opnieuw betegelt. Het belangrijkste bij zo'n groot project is denk ik dat je jezelf niet over de kop werkt. Ons huis is na een jaar nog lang niet af, maar ik heb nog wel (bijna) altijd zin om er mee aan de slag te gaan en de enige manier voor mij om dat vol te houden is door de planning los te laten en af en toe een dag niet te klussen. Het is toch teveel om het met één dag hard door werken af te hebben, maar die ene dag volledig tegen je zin een plafond stucen kan er wel toe leiden dat je daarna even helemaal klaar bent met je bouwproject

Wij speuren ook overal voor de beste deals het enige nadeel is wel dat je soms in één week tijd op meerdere bedrijven zit te wachten voor de levering.

Veel plezier alvast!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:02

Wij ook, eerst in Nederland. Huis was daar net klaar en staat nu te koop omdat we geëmigreerd zijn.
Een maand geleden hebben we hier in Noorwegen een huis gekocht waar we nu druk mee bezig zijn. Is jaren 70 stijl, niet geheel onze smaak..

Nog een tip, als je hout/ balken of gips nodig hebt kijk of er een lokale houtgroothandel in de buurt is. Waar normaal gesproken bouwbedrijven hun materiaal weg halen. Heeft ons zeker meer dan de helft gescheeld met de bouwmarkt.

Doe ruimte voor ruimte, stap voor stap en maak dat in een keer af. Anders zie je door de bomen het bos niet meer. Heb je heel je huis over de kop en overal nog 'dingetjes' die gedaan moeten worden

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:38

Ik ben nu ook al zo'n 7 maanden bezig in mijn klushuis.. Het is veel werk en af en toe baal ik er wel van. Maar we gaan braaf elke dag(bijna dan, paardlief wil soms ook even de aandacht) heen en elke week is het toch een klein beetje meer af. Ik begin nu toe te komen aan meubels kopen, dus het valt eigenlijk nog mee. Het huis was wel bijna gestript, maar mijn vader is superhandig en zijn boerderij is al 26 jaar een klushuis ;) dus we komen goed uit de voeten en hebben tot nu toe helemaal niets laten doen.

Ik kijk inderdaad ook in alle foldertjes waar de aanbiedingen zijn.. De ene keer rij ik naar de Gamma, de andere keer een Praxis, Fixet, Karwei, noem maar op zolang er aanbiedingen zijn :Y) Verder doen wij ook alles stap voor stap, je raakt gauw door de war als je bezig bent met stucen/behangen, muren slopen en overeind zetten en dat alles tegelijk willen doen. Ik ben er wel achter dat dat niet zo heel handig is! Het duurt daardoor eigenlijk ook alleen maar weer langer omdat je steeds moet omschakelen.

Ik heb overigens qua meubels ook veel aanbiedingen in de gaten zitten houden en een keuken bij IKEA vandaan gehaald, dat hoef je inderdaad niet perse aan de buitenkant te zien als je iets moois uitzoekt, waarbij je weer ergens anders een fornuis koopt bijvoorbeeld of de knoppen die jij wil gebruiken op je kastjes dan komt er toch gauw weer iets anders uit! :) Zou qua meubels verder niet te vroeg gaan kijken. Wij hebben in het begin ook gekeken, maar als ik nu kijk zie ik toch weer heel andere dingen die ik nog mooier vind dan hetgeen dat ik toen tegen kwam en je moet het natuurlijk ook nog ergens kwijt.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 10:51

Fijn zeg zoveel reacties, waar ik veel nuttige tips uit haal :))

Mooie keuken A_nouk!

M_i_r Ons toekomstige huis is volledig gestript. Alleen binnenkant moet helemaal gedaan worden. We gaan inderdaad project voor project doen. Eerst de cv, dan de wc ect. Dus inrichten is nog lang niet van toepassing. Al wil ik alvast wel rond kijken en een beetje in de prijzen komen wat normaal en niet normaal is.

Gaaf zeg Wendely in Noorwegen een huis, onze vakantie stond al gepland deze zomer voor Zweden/Noorwegen. Helaas moet dat nog even een aantal jaren wachten, nu dit op ons pad is gekomen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 09:42

Zaterdag hebben we het voorlopige koopcontract getekend :D

Ook gelijk even een opstelling voor een keuken laten maken en zelf een 3D tekening gemaakt. Zodat we weten waar de aansluitpunten en stopcontacten moeten.

We willen een strakke keuken.
Maar weten nog niet goed wat we als keukenwand willen. Tegeltjes wil ik niet. Een glasplaat of aluminiumplaat vind ik mooi.
Maar er bestaat toch ook zoiets als muurverf wat je kunt schoonmaken??

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:46

Gefeliciteerd!

Je kunt ook als muurwand (afhankelijk van je werkblad) het werkblad laten doorlopen via de muur. Mijn ouders hebben een natuurstenen blad, deze hebben ze achter het fornuis omhoog laten doorlopen, is wel heel erg mooi, maar zou het niet met elk soort werkblad doen.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:48

Wij hebben sinds vorige maand ook een klus-woning. Een oud huis uit 1900.
We maken deze maand al de gekste dingen mee die we (soms) niet zelf kunnen oplossen.
Gaslek in de keuken. En nu hebben we zwam onder het huis zitten. Yay.
Gisteren een bouwkundige langs laten komen. Die zei gelukkig dat het mee viel, en dat de eerste meter van het achterhuis moeten worden behandeld en daarna vervangen. We laten een offerte voor opmaken voor het maken van extra ventilatiegaten. -O-

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 09:49

He wat een tegenvallers al zo in het begin!
Aan de andere kant is het juist een uitdaging om het weer goed te krijgen en je droomhuisje ervan te maken :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:46

Nassie je hebt idd van bijv Flexa muurverf die je met een doekje kan afnemen. Bokker Loessss heeft het in haar keuken :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:22

Mijn zus heeft ook zoiets in de keuken (en op het toilet) maar dan nog wel met een extra laklaag er overheen :j

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:31

Allereerst gefeliciteerd!

Ik en mijn vriend hebben vorig jaar van een oude hooizolder een appartement gemaakt. Echt vanuit niets opgebouwd. Ik heb nu mijn droomwoning, maar ik weet niet of ik het nog een keer zou doen.
We hebben elkaar een jaar lang amper gesproken, en uiteraard blijven er altijd klussen liggen die dus nu nog af moeten.
Het is een zware aanslag op je relatie en op jezelf, waar je wel achter moet staan :)).
Wij hebben inderdaad ook een IKEA keuken, folders van de bouwmarkten in de gaten gehouden, ook veilingen. En mijn vriend werkt in de bouw dus kon her en der flinke korting krijgen.

Wbt de keuken, ik heb hele grote witte tegels achter de keuken (heb wel een u-vorm waarvan één deel bar is). Dat is heel gaaf en makkelijk schoon te houden.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:31

Daar ben ik ooo benieuwd naar, wil ook geen tegeltjes in de nieuwe keuken. Maar ze hebben hier wat andere producten dan in Nederland.
De woonkamer is bijna klaar, ik sta nog iedere dag versteld van ons uitzicht :D de badkamer zit ook schot in. Voor 1 juni gaan we over dus dan moeten de badkamer en keuken toch wel klaar zijn.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 13:11

Oh ik ben stiekem wel benieuwd naar jouw woning EsmeeBlom :o

Ja daar zijn we ons ook van bewust dat het een aanslag op onze relatie gaat worden. Maar het lijkt mij ook een uitdaging. Zo'n kans krijgen we niet snel meer :j

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:24

Zo ervaar ik onze verbouwing niet, geen aanslag op de relatie maar juist leuk. Sommige klussen pakken we samen op, sommige dingen doen we apart. Je moet van elkaar weten wat de sterke en zwakke punten zijn en daar gewoon een weg in vinden. Fysiek vind ik het wel een aanslag. (meer dan) fulltime werken en studeren en dan twee dagen klussen is zeker op de lange duur echt pittig.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:21

De aanslag op de relatie is hier ook niet aan de orde.
Misschien scheelt het dat we er ook gewoon wonen, maar we zien elkaar (als m'n vrouw er is want die heeft nog een bedrijf in Nederland ) bijna 24/7. Dat is ook iets waar niet elke relatie tegen kan.
Maar we proberen zo veel mogelijk samen te doen, maar niet alles is handig met 2 en ik ben ook om de 2 weken 2 weken alleen dus dan moet ik soms even wachten met sommige dingen omdat dat juist weer niet alleen kan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:58

Wij hebben het ook totaal niet als een aanslag op onze relatie ervaren. Het was wel pittig qua tijd/energie omdat we beiden fulltime werken, ik een eigen bedrijf heb en vriendje ook nog een opleiding deed in de avonduren. Maar je stelt je erop in dat het maar tijdelijk is, dat helpt. Het verbouwen zelf vond ik echt leuk, heb dingen gedaan en geleerd waarvan ik nooit had gedacht dat ik het zou kunnen of doen. Zoals een keukenvloer voegen :D. En samen met de beide vaders, vriendje, zwager en heel veel bier hebben we het maar mooi voor elkaar gekregen!

Morgen hebben wij de officiële housewarming voor de vrienden, zoveel zin in! Nu nog als een gek alle laatste kleine dingen klussen/schoonmaken/opruimen en dan kunnen we ons paleisje showen <3