niet te geloven gewoon, mijn huis is weer schoon...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Re: niet te geloven gewoon, mijn huis is weer schoon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:37

Mijn man? In hetzelfde schuitje... Door de weeks hebben we exac hetzelfde ritme (werken, kids, paarden/kippen en ff zitten voordat we weer bed in gaan) Ow ja, en hij kookt...

En alle andere dagen is hij vaak aan het klussen in huis of voor de stichting. Hij ergert zich vaak nog meer aan de rommel dan ik en zorgt meestal dat de keuken nog enigzins in orde is, daar waar hij er de tijd voor heeft.

De was, dat is iets waar hij niet aan begint (evt was ophangen wil hij nog wel doen)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:43

Mijn vriend doet regelmatig wat in huis, hij is op vrijdag altijd thuis dus probeert dan wat wasjes te draaien en de keuken op te ruimen, op donderdag hebben we altijd haast dus blijft de afwas meestal staan, verder stofzuigt hij wel eens, en heeft tijd terug de ramen gedaan...
Afgelopen zaterdag was ik een dag op excursie, en zondags zouden we verjaardag van zijn dochter vieren, dus heefthij het hele huis aan kant gemaakt...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:50

Hier hetzelfde.
We werken beide full time.
Ik heb een zusje die meer dagen in het ziekenhuis dan thuis in een jaar door brengt.
Veel stress en je gaat toch meerdere keren in de week die kant op.
Gelukkig lieve Pensionhoudster die op die dagen paard in de gaten houd.
Of een stalgenoot die hem even lekker poetst.
Normaal ga ik daar wel elke dag heen.
Vriend heeft voetbal en zijn trainingen.
In de zomer werkt hij 6 dagen dan doe ik meer.
Normaal kookt hij bijna altijd.
En grote dingen maak ik schoon.
Wasmachine kan hij aanzetten.
Opvouwen doe ik vaak wel zelf.
Sinds vorige maand een afwasmachine!
Ik wilde er niet aan maar mijn vriend wel. Nu ben ik ook blij dat de afwasmachine er is.
Aanrecht altijd netjes!
Nu sinds kort komt mijn schoonmoeder 1x in de 2 weken schoonmaken. Echt een opluchting.
Verder schop onder onze kont geven om af en toe wat mee te pakken.
Veel doe ik in de weekenden.
Even de was weg werken, stofzuigen én dweilen. En de tuin af en toe.
En soms wat extra.
Voor je geestelijke gesteldheid ook goed.

Zit nog te denken om een ramenwasser te nemen.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:02

Ik volg dit ook even.

Met een druk bedrijf (boomkwekerij dus lees: kilo's zand elke dag) en drie kids, 2 paarden aan huis en daarnaast 2 honden (in de keuken en buiten) en een hele hoop konijnen, 2 katten en kippen is het hier ook vaak moeilijk om alles gedaan te krijgen.
Mijn dochter van 13 wordt wel vaak ingezet om de stallen en de beesten buiten mee te doen. En mn zoon van 11 kookt graag mee en helpt dan ook wel af en toe in het huishouden en de kleinste van 9 helpt papa vaak buiten in de kwekerij. Ze hebben een beurtrol wie de konijnen kippen en honden die dag voert. En als het niet lukt door bv te veel schoolwerk neem ik van hen over.

En mijn man? Tja die maakt zelf heel lange dagen dus vind ik het niet eerlijk om hem dan ook nog eens in het huishouden te belasten. Maar op zondag en in rustige periode's springt hij gelukkig wel in.

De strijk doe ik s' avonds vaak als de kids in de bank of bij de tv zitten. Met de plank achter de bank zodat we samen wat kunnen kletsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:32

Strijken? Begin ik niet aan :+
Ik heb zoveel urgentere dingen met kinderen, paarden, honden, kippen en katten op 1 erf

Van alles vind ik sowieso de was het ergst, naast stofzuigen want al doe ik dat hier 3 x per dag, zinloos.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:37

Gelukkig niet herkenbaar.

Werk, huishouden, 3 kleine kinderen 3jaar, 15 maand, en 5 weken, 12 paarden, 4 honden( wel op het deel)
Maar goed te plannen :)

Vriend helpt niet mee, werkt genoeg.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:46

Ik hou van een schoon huis.

Tot 1,5 week geleden woonde ik nog bij mijn schoonouders, waar ik alleen de tafel hoefde te dekken en afruimen..

Nu sinds 1,5 week dus een eigen huis met vriend en ik merk dat ik ineens veel poets. :')
Sochtends sta ik ruim op tijd op, zodat ik nog wat kan stofzuigen, wc poetsen, was opvouwen of wat dan ook..

Doe het nu nog graag, zal vanzelf minder worden.
We houden het samen goed bij.
Ik werk 40 uur, hij 42-60 uur per week.. Paard net verkocht, dus daar geen zorgen meer voor.
+:)+

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:47

Herkenbaar. Ik werk 35 u per week en mijn man gemiddeld 60 uur. Een tijd hebben we een schoonmaker gehad. Maar toch wegens financiën het zelf gaan doen. Mijn huis is niet vies maar wel rommelig. Ik zit nu trouwens in mijn zwangerschapsverlof en mijn huis is nog nooit zo schoon geweest als nu haha

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:48

Herkenbaar, werk 40uur, hond, 2 katten en paard niet aan huis. Daarnaast trim ik ook nog hondjes buiten mijn 40uur werken. Manlief is vrachtwagenchauffeur dus alleen in weekend thuis..... Gelukkig 2 dagen in de week een verzorgster voor mijn paard en op die avonden doe ik het huishouden.

Ik wordt zo blij van een schoon en opgeruimd huis. Als het huis rommelig is, dan wordt het in mijn hoofd ook rommelig.
Laatst bijgewerkt door Tuhan op 30-04-15 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:04

[***] schreef:
Strijken? Begin ik niet aan :+
Ik heb zoveel urgentere dingen met kinderen, paarden, honden, kippen en katten op 1 erf

Van alles vind ik sowieso de was het ergst, naast stofzuigen want al doe ik dat hier 3 x per dag, zinloos.

Ik moet helaas mijn werkkleding strijken en sindsdien wil manlief ook zijn bloesjes gestreken hebben... :')

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:44

Heeeel herkenbaar, tot 4 weken geleden *\o/*
Wij werken ook beiden fulltime, zijn beiden niet erg opruimerig en poetserig, sporten bijna dagelijks en ik rij daarnaast ook nog paard en studeer een zware HBO opleiding. Kortom, schoonmaken schoot nogal vaak bij in.

Tot 4 weken geleden... toen heb ik namelijk de schoonmaakster die al jaren bij mijn vader schoonmaakt, en ik tevens al jaren ken van de paarden, gevraagd of ze niet ook 1 keer per week ons huis kan meenemen. Ze is nu zo'n 4 keer geweest geloof ik en wow, alles is schoon en het motiveert ons om de boel wat netjes te houden en in ieder geval 1 keer per week op te ruimen voor ze komt.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:49

opruimen voor de schoonmaakster :Y)

hier is het ook.... heb nu alles zo neergezet dat ik kan gaan dweilen, maar eer ik eraan begin. en dan is het schoon, kan ik 2 dagen later weer opnieuw beginnen, en dat terwijl ik nooit thuis ben

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:53

njiloj schreef:
Ik heb echt een hekel aan huishouden doen, dus dat is we klusje wat ik voor me uit schuif. :D

Naast een fulltime baan en een eigen bedrijf, 2 honden,een man, vrijwilligerswerk en teveel hobby's houd ik gewoon geen tijd over voor de rotklusjes.

Maar ach... ik kan er wel mee leven. Manlief iets minder. :+

Heeeeeel herkenbaar!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:03

Het huis schoonhouden, dat is lastig ja :p
Ik woon samen met mijn vriend en het huishouden komt op mij neer.
Nu is dat op het moment wel het eerlijkste, hij heeft letterlijk 3 uur tussen thuis komen en naar bed gaan, dan heeft hij al een hele lange dag op het werk gehad en is doodop.

Ik doe twee mbo opleidingen (2e is een avond per week), heb een paard en ben af en toe ook gewoon niet vooruit te branden. Met de was ben ik nu redelijk bij, maar achter mijn rug groeit alle zooi weer aan.

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 17:05

Ja dat is het probleem he? Die was is nooit klaar! Na een dag werken ontstaat er alweer automatisch een nieuw stapeltje.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:10

Lange leve de schoonmaakster! Want hier sowieso al geen man om te helpen :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:33

Mijn man helpt ook wel hoor. Zeker koken doet hij vaak.
Toch is het gewoon lastig om alles te doen, juist omdat het zo vaak moet omdat het zo snel weer vies is :D

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 21:33

In mijn situatie zou een schoonmaakster ook wel welkom zijn. Toch maar eens over nadenken. Nadeel is wel dat het dan netjes moet zijn en dat is het zeker boven ook niet altijd. Maar ja dat is dan wel een beetje een luxe probleem :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:57

Die van mij ruimt ook gewoon echt op en doet de was... Ideaal!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:28

Dan heb je het goed getroffen zeg!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:32

Ja hele fijne meid! En dankzij haar kan ik nu, na douchen in schone badkamer, zo in een verschoond bedje duiken!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:50

Vind een schoonmaakster dan weer niet fijn. Ben zo iemand die gaat opruimen en schoonmaken voor de schoonmaakster komt en als die er is, mij bezwaard voelen :D. Niet handig ;-)

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:55

Riddershow schreef:
Lotgenoten!

Wat hier echt een ramp is, is de was. Het wassen en drogen kom ik nog wel aan toe,daarvoor doen de machines het werk. Maar het sorteren is echt een ramp met 3 kids die steeds uit kleren groeien. Dus vaak kan ik niet verder wassen omdat mijn wasmanden al allemaal vol zitten met schone kleding die nog gesorteerd moet worden...

De uitvinding! Een badkuip haha. Mijn man wast geregeld en doet het ook in de droger. Vandaar uit gaat het de schone badkuip in en dan als er tijd is sorteer en vouw ik het op

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:57

Hier gister uiteindelijk niks meer gedaan :x
Vanavond maar een schop onder mn kont...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:58

gister alles netjes gedweild en opgeruimd... ik kan nu alweer stofzuigen :+