Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:20

Het lijkt wel alsof je electra wordt afgetapt?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:24

Het zit hem denk ik in je electra.

Gemiddeld verbruik voor een 1 persoonshuishouden is 2000 KW/jaar (gas ongeveer 800 m3 per jaar). Als je stand in Kw gaat, is je verbruik nu bijna 15000. Ik denk dat er inderdaad een komma verkeerd staat........

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:25

Lijkt of er qua komma iets verkeerd staat idd.

Dancer

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:27

Bij verkeerde komma hadden de eerste cijfers nog in de 70 moeten zijn toch?

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:28

Dat is inderdaad geen normaal verbruik.
Doe al je radiatoren het wel goed.
Kan zijn dat je er een hebt die niet genoeg warm word en dan blijft hij doorstoken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:29

Dan kan het nog van 7365 naar 8804 gaan. Dan zou grof gerekend uit het hoofd een verbruik van 1500 zijn, een laag meer veel reeeler verbruik.

Ijspeert dan vliegt je gasverbruik vooral omhoog. En niet alleen stroom

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:31

Ik denk dat je je meter verkeerd hebt afgelezen, wat Karuna zegt is een stuk meer realistisch! Kun eens een foto maken van je meter?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 17:33

Ik heb geen eens een was machine of droger ofzo, enkel koelkast, computer, TV (laptop enzo) en natuurlijk mobiel opladen. lichten staan vrijwel altijd uit...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 17:39

Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:44

Een verbruik van 1500 lijkt me inderdaad reëler als je geen wasmachine hebt. (Hoe doe jij je was dan?? )

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:45

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 17:46

_Nelleke_ schreef:
Een verbruik van 1500 lijkt me inderdaad reëler als je geen wasmachine hebt. (Hoe doe jij je was dan?? )

mijn ouders :) daar breng ik mijn was gewoon elke week heen....

Ik ga even langs de moeder van mijn buurvrouw... God ik baal echt zo erg, ik zou vanavond uitgaan maar ben nu zo niet in die stemming |(

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:46

Nee je stand klopt dan wel, dan is er of bij de eerste stand iets fout gegaan, dat de 7 een 8 had moeten zijn, dan is je verbruiknog hoog maar in ieder geval ietsje normaler.

Ik zou zowiezo ook je verhuurder even een copy vragen van de stand, alle stekkers eruit halen en kijken wat je meter doet, en oxxio nabellen met de mededeling dat er ergens iets niet klopt.

Maar even wel een gezellige avond maken :(:)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:51

Mopke, niet doen! Mijn man is elektricien en die zegt dat die laatste cijfer ALTIJD achter de komma is.
Dus even woningbouw bellen en zeker even de fout laten corrigeren!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:57

Sunrise19 schreef:
Mopke, niet doen! Mijn man is elektricien en die zegt dat die laatste cijfer ALTIJD achter de komma is.

Ehhhh nee dat is niet juist.

Er zijn genoeg meters die geen cijfer achter de komma aangeven.
Citaat:
Hier ziet u een elektriciteitsmeter met één telwerk. U hoeft alleen de cijfers voor de komma door te geven. Sommige meters geven ook cijfer(s) achter de komma weer. Deze hoeft u niet door te geven.

Onze meter heeft ook geen komma.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:57

ook mijn idee, als je een nieuw huisje betrekt worden altijd de meterstanden opgeschreven met verhuurder. Ik zou daar ook even navraag doen. Zij hebben vast wel de standen, van nieuwe betrekking, alsmede bij oplevering van vorige verhuurder. Is er ook geen echte controle geweest door energie maatschappij? En ook de tips van alles er uit trekken en kijken of hij door loopt, want dan is er misschien een lek. En ook even wat doen met dat de meter sterk verouderd is en mogelijk is afgekeurd. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen....

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:00

mijn verbruik was 525 m3 gas en 1825 kwh ;)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:03

Brainless schreef:
Sunrise19 schreef:

Ehhhh nee dat is niet juist.

Er zijn genoeg meters die geen cijfer achter de komma aangeven.
Citaat:
Hier ziet u een elektriciteitsmeter met één telwerk. U hoeft alleen de cijfers voor de komma door te geven. Sommige meters geven ook cijfer(s) achter de komma weer. Deze hoeft u niet door te geven.

Onze meter heeft ook geen komma.

dit betreft een oud model en bij deze is dat wel het geval.
Wij hebben bijvoorbeeld de allernieuwste die geeft het ook allemaal anders weer.

Sowieso zou ik de woningbouw aanschrijven dat er dus ergens iets mis gegaan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:05

Ga eens spitten op de website van Kassa/Vara
Daar staan genoeg issues en de lange adem die nodig hebt. Maar wel met het gewenste resultaat.
Wat betreft de meter, als ie inderdaad overjarig/afgekeurd is, toch even enig stampij maken bij de verhuurder.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:07

dancertje schreef:
je meter is zo wiezo afgekeurd in 2008 dus daar zou ik ook maar even achter aangaan daar kan het ook vandaan komen
zie pagina 7:
http://www.westlandsolar.nl/media/2011- ... meters.pdf

maar heel reëel is het niet wij hebben hoekwoning en 2 personen 2100

Meter is niet afgekeurd, dat is de meter uit 1980, die van TS is van 1981.

Citaat:
Mijn elektriciteitsmeter staat op de lijst met afgekeurde meters. Wat kan ik doen?

U moet zich eerst afvragen of de meter werkelijk op de lijst met afgekeurde meters voorkomt. U moet daarvoor kijken naar zowel het fabrikaat, het type, de metercode als het bouw- of revisiejaar. Als een van deze kenmerken niet overeenkomt met de kenmerken op de lijst, dan kunt u ervan uit gaan dat de meter niet is afgekeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:34

dancertje schreef:
je meter is zo wiezo afgekeurd in 2008 dus daar zou ik ook maar even achter aangaan daar kan het ook vandaan komen
zie pagina 7:
http://www.westlandsolar.nl/media/2011- ... meters.pdf

maar heel reëel is het niet wij hebben hoekwoning en 2 personen 2100

bedankt voor de tip :)*
Die van mij is dit jaar aan de beurt. Dat wordt dus een gewone digitale en geen slimme }>

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 18:47

Ik begrijp het echt gewoon niet, ik begreep dat er dus geen komma achter zit, dat de cijfers gewoon kloppen en ik heb op mijn gele papier van de woonbouw staat ook geen comma

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:52

Een spookmail?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 18:59

Ik vind het er eerlijk gezegd ook niet uitzien alsof dit gaat om een getal achter de komma. Bv deze meter lijkt er heel erg op, maar daar is het laatste cijfer in het rode deel: http://www.wattcher.nl/en/footer-menu/s ... gue-meter/ Dat lijkt me dus heel duidelijk het cijfer achter de komma. Maar hier is dat laatste vakje er gewoon niet, dus dan denk ik dat het toch een getal zonder komma is.

Dan zijn er nog twee mogelijkheden over: of er verdwijnt veel stroom (opzettelijk, dus stiekem afgetapt, of per ongeluk doordat er ergens kortsluiting is die niet genoeg is om de stop te laten springen), of de meter deugt niet.

Of er stroom verdwijnt kun je nagaan door stukje voor stukje alles af te sluiten. Als je niets aan hebt moet er ook geen stroom lopen en hoort de meter stil te staan. Je moet dan ook kunnen achterhalen of er toch iets is dat belachelijk veel stroom vraagt. (Ook goed om na te gaan of het verbruik dat de meter aangeeft klopt. Bv proberen met de magnetron.)

Als dat allemaal uitgesloten is, kan de meter kapot zijn.

(Op Kassa vond ik deze, maar laten we er vanuit gaan dat het probleem al eerder wordt opgespoord dan dat. http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... cpagina/0/ Ik heb getwijfeld of ik de link moest plaatsen, omdat het niet verstandig is meteen van het ingewikkeldste uit te gaan. Maar ben bang dat ik anders de link vergeet, dus ik plaats 'm toch maar. Maar schiet niet in paniek, dat lost toch niet veel op. Gewoon stapje voor stapje aanpakken.)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 18:59

Geen spookmail. Mijn jaarrekening geeft exact hetzelfde aan. Heb net samen met buur mijn jaarrekening nagekeken dus of er is iets mis gegaan met een komma of er is iets mis met de elektra of er word getapt. De cijfers kloppen verder allemaal, heb de stand gebruikt die op mijn woningbouw formulier stond toen ik vorig jaar in het huis ging wonen.