Wie weet wat dit is? Het leeft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie weet wat dit is? Het leeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:26

Ander onderkomen zoeken!!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:42

Geval voor Extreme Home Makeover Home Edition? (MOVE THAT BUS!)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:08

In Nederland kun je op de website van Rijksoverheid een format vinden waarbij je de verhuurder dringend verzoekt om een probleem binnen X termijn op te lossen, anders wordt de huur later/minder betaald (na oplossen wordt het restant dan overgemaakt uiteraard). Bij het studentenhuis van mijn vriend hebben ze door deze actie eindelijk een nieuw dak gekregen na alle andere symptoombestrijding maatregelen.
Wie weet kun jij daar ook wat mee?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:47

Ts ik ben wel benieuwd of je nieuws hebt wat betreft dit probleem?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:54

Jeetje, dat dit in huis groeit???! Ongelooflijk. Je wil niet wat er dan nog onder de grond of tussen de muren zit denk ik. Volgens mij is dit niet zo best voor de gezondheid. Schimmel is al schadelijk, laat staan paddenstoelen met sporen etc.... -O-

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:02

Susanne: schimmels hebben ook sporen en zijn in veel gevallen nog schadelijker voor de mens. Er zijn namelijk veel schimmels die toxinen produceren.

Ik ben ook bang dat dit oppervlakkige zwammetje niet het enige is. De muur er achter zal waarschijnlijk helemaal vol zitten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:59

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:03

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 18:03

Een hele mooi zwam. maar niet wenselijk in huis. Als de huiseigenaar niks wil doen, kun je het ook op zijn kosten laten maken. Zou ik even van te voren aangeven.. Weet ie dat de rekening eraan komt. Meestal gaan ze dan wel zelf aan de slag :=

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:31

Hoe gaat het nu ts?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 19:53

De beste, dus niet, man die de badkamer heeft gedaan gaat de douche goed dichtkitten en dan zou het over moeten zijn. Wij weten dat dat niet zo is, dus we hopen gewoon dat de zwam weer terug groeit, iew. Maar dan hebben ze door dat ze er meer aan moeten doen. Ik woon tegenwoordig weer in Nederland! :D
Morgen gaat hij het dichtkitten, dan is het dus afwachten ..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:54

Vocht afsluiten.. Geld idee!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:42

Staat het huis in de USA ofhier in NL?

Hoe dan ook ik zou daar absoluut niet mee accoord gaan :n Het is wel je gezondheid waar je mee speelt... En die schimmels zijn in je lijf en in je huis zeer vervelend.. Ik zou direct rechtsbijstand/juridischloket inschakelen, dit kan echt niet.

ladylay schreef:
De beste, dus niet, man die de badkamer heeft gedaan gaat de douche goed dichtkitten en dan zou het over moeten zijn. Wij weten dat dat niet zo is, dus we hopen gewoon dat de zwam weer terug groeit, iew. Maar dan hebben ze door dat ze er meer aan moeten doen. Ik woon tegenwoordig weer in Nederland! :D
Morgen gaat hij het dichtkitten, dan is het dus afwachten ..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:00

Dus met andere woorden: ze steken hun kop in het zand. Wat je niet ziet is er niet?

Absoluut niet mee akkoord gaan inderdaad.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:09

Ik mijn vorige woning heb ik zwammen in de vloer gehad. Vanuit de gemeente is de hele wijk verplicht om een controle uit te voeren en daarna te saneren. In mijn geval waren de vloerbalken poreus geworden. Behalve een gezondheidsrisico heb je ook het risico dat je woning niet meer veilig is om in te wonen.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-15 22:48

Okay okay, wel heel serieus dus. Nou we zijn er dus nog wel mee bezig he :) ik zal jullienup to date houden

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 23:07

Dit is wel echt heel serieus ja.
De muur dichten betekent niet dat je het probleem oplost, het leeft en woekert gewoon door achter de muur. En dat is de ellende; het stopt ook niet met groeien, het woekert serieus, het verspreid zich waar het kan en in het zit in no time door je halve huis. Buiten dat het ongezond is, verziekt het ook het huis. Het huis gaat kapot en ik weet inderdaad niet hoeveel hout je hebt, maar pas op, het vreet zich er dwars doorheen.
Hier ben ik ook dwars door de vloer gezakt omdat die weg gevreten bleek te zijn door zwam.
Die huiseigenaar is ook niet slim, als straks zijn huis verziekt is heeft hij alleen maar nog meer kosten en een waardeloos huis.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 06:24

En als TS gezondheidsklachten krijgt, heeft hij die rekening er ook nog bij.. Ook heel fijn..

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:02

Even snel een vraagje hier, is het volgende plaatje een zwam in je muur?
Afbeelding
Ik googlede wat en zag iets anders wat hier wel op leek, heb toen even een foto gemaakt van mijn muur. Als het het is dan weet ik de oorzaak :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:02

Dat lijkt mij 'ordinaire' zwarte man. Wel schimmel dus, wat op een te vochtige ruimte duidt. Wat er achter die muur zit is niet duidelijk, maar dit lijkt mij zwarte man te zijn.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:10

Het zit onder mijn bureau, komt doordat er een gaatje is naast de douche, in de badkamer waar water doorheen kan komen waardoor het vochtig/nat is.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:18

TS, als je bij de verhuurder meerdere malen (zou voor de zekerheid ook even een aangetekende brief doen) hebt aangegeven dat dit niet zo kan, en hem een termijn hebt gegeven waarop hij vervolgens niet voldoende actie heeft ondernomen, dan kun je op den duur ook naar de gemeente stappen.

Maar nu is het belangrijk dat je eerst bewijzen gaat verzamelen dat je de verhuurder hiervan hebt verwittigd. Emails, brieven, aangetekende brief. (Die laatste doet soms ook schrikken, helpt misschien.)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:29

Die zwam is imo niet het grootste probleem...hoe denk je dat die muur er van binnen uit ziet als er zwammen uitgroeien? Ik denk dat het zwart van de schimmels is. En daar kun je behoorlijk serieuze gezondheidsklachten van krijgen. Ik zou zorgen voor voldoende bewijs dat je dit aangegeven hebt bij de verhuurder en dan de gemeente erbij halen, want dit is echt niet gezond.
Persoonlijk zou ik gelijk opzoek gaan naar een andere woning, want ik word dus echt heeeeeel ziek van schimmels

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:30

Fearlien schreef:
Het zit onder mijn bureau, komt doordat er een gaatje is naast de douche, in de badkamer waar water doorheen kan komen waardoor het vochtig/nat is.

Als dat gaatje ín de muur zit moet daar wat aangedaan worden hoor. Anders heb je straks bij pech ook zo'n zwam groeien. Maar eerst moet het vocht úit die muur, vocht opsluiten is namelijk nooit een goed idee.

Gypsy schreef:
TS, als je bij de verhuurder meerdere malen (zou voor de zekerheid ook even een aangetekende brief doen) hebt aangegeven dat dit niet zo kan, en hem een termijn hebt gegeven waarop hij vervolgens niet voldoende actie heeft ondernomen, dan kun je op den duur ook naar de gemeente stappen.

En wat moet ts bij de gemeente doen dan? Wat verwacht je wat de gemeente doet..? Dit is een zaak tussen haar en de verhuurder. Als hij weigert iets te doen, kan ts zelf iemand inschakelen en de rekening naar de verhuurder sturen. Als ik de verhuurder zo hoor.. lijkt het die kant op te gaan. Elke idioot met een beetje kennis van vocht en bouwkunde weet dat dit slechts een symptoom is en dat het achter die muur veel en veel erger is. En deze actie is nog dom ook, want vocht wordt opgesloten dus het woekert gewoon extra verder. Als er veel houtwerk in die muren en vloeren zit wordt het helemaal weggevreten. En wordt het alleen maar duurder om hier wat aan te doen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 03-05-15 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 09:31

Bah , heel ongezond .
Ons vorige ( particulier ) gehuurde huis was slecht geïsoleerd en daardoor hadden we ook een vochtige muur .
Geen paddestoelen maar wel regelmatig gras op de muren ...
Met name achter kasten .
Mijn dochtertje was ook continu verkouden . Paar keer longontsteking gehad .
Nu Zelfs 4 jaar na t verhuizen nog gevoelig op de luchtwegen .
Conclusie dit soort dingen zijn echt slecht voor je gezondheid .
Die schimmels waaien ook minuscuul klein door je huisje . En je ademt ze dus ook in