Nieuwe lease-auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Re: Nieuwe lease-auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:00

Waarom niet wat proefritjes maken?
Je zit er toch voor een paar jaar aan vast :)
Ik heb alleen met de golf ervaring, maar hoor ook goede verhalen over de audi.
Zelf rijd ik een mitsubishi outlander phev, en die rijd ook zalig.....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:07

Ik hou van stug geveerde auto's, daarom zou ik niet voor de golf kiezen. Maar dat is echt zo persoonlijk! Ligt er dan ook nog aan wat voor velgen je er onder laat zetten. Een stugge vering en 18" velgen is niet voor iedere auto een fijne combinatie

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:40

NatasjavE schreef:
PowerReiner schreef:
Ik zou voorheen nooit voor een Citroen gekozen hebben, maar na er vorige week een keertje in gereden te hebben is dat veranderd. Wat een lekker bakkie:

https://www.google.nl/search?q=citroen& ... itroen+ds3

Hoe is het rijgedrag?

Typisch Frans?

Want dat mis ik nu bij de Peugeot.

Denk overigens dat ik hem niet meeneem deze. Al is hij uiteraard een meer financieel verantwoorde keuze.

Ik vind het rijgedrag top. Ligt goed en stevig op de weg en stuurt makkelijk. (ik heb alleen even naar de andere kant van het dorp gereden dus is niet een heel uitgebreide recentie haha)
Hij zit ook lekker ruim.

Typisch Frans zou ik je niet kunnen vertellen. Ik heb zelf een Renealt Twingo, de Citroen rijdt heel anders.

Als ik jou keuzes had gehad had ik hem misschien ook niet meegenomen hoor ;)
Maar vond hem wel even waard te vermelden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:41

Als je voor veel comfort gaat... audi. Die auto's zijn zo bizar stil kwa geluid van buiten en de auto zelf , rijden heerlijk en zitten erg goed , dan stap je na een rit van 11 uur 's avonds tot 9 uur 's avonds wel moe, maar niet gebroken uit.
Geniaal.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 09:55

Olympia96 schreef:
Heb je daar keuzestress van???? Had dat gezegd joh!

Dat is namelijk geen keuze. BMW! Ik ben nooit merkentrouw geweest. Tót ik een BMW kreeg hahaha. Die auto van mij rijdt fijner dan vele andere jongere auto's van andere merken. Bovendien is ie hufter-paardenmeisjes-proof (ik ben totaal niet voorzichtig namelijk).

Los daarvan. Ook de andere (Duitse!) merken zou ik niet verdrietig van worden als het van m'n baas moest. Maar BMW is gewoon ook nog eens stylish verantwoord.

:D

De mooiste van de 3 vind ik zonder enige twijfel de BMW.

Ik ga zeker eerst nog een proefrit maken hoor. :j (weet niet meer wie dat vroeg)

Sonja_vR Stil is inderdaad ook belangrijk. Ik denk echter( weet ik niet zeker) dat de BMW daarin vergelijkbaar zal zijn.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:04

Sowieso voor een automaat gaan :j Zit zelf ook heel veel op de weg (ben oa directie chauffeuse) en heb sindsdien zelf ook een automaat voor de deur staan. Wil echt niet meer anders.

Ik zweer bij BMW (hoewel ik zelf Volvo rijd privé). Buitenom de looks waar ik echt fan van ben, is het comfort geweldig. Rij op dit moment voor de zaak 2 verschillende 5 series, maar heb ook regelmatig de 1/3/4 onder mijn kont gehad.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 10:06

Leonoor schreef:
Sowieso voor een automaat gaan :j Zit zelf ook heel veel op de weg (ben oa directie chauffeuse) en heb sindsdien zelf ook een automaat voor de deur staan. Wil echt niet meer anders.

Ik zweer bij BMW (hoewel ik zelf Volvo rijd privé). Buitenom de looks waar ik echt fan van ben, is het comfort geweldig. Rij op dit moment voor de zaak 2 verschillende 5 series, maar heb ook regelmatig de 1/3/4 onder mijn kont gehad.

Alleen de automaat BMW vind ik te duur worden :o (ik wil namelijk de M-sport)

En de 5 wordt hem zeerrrr zeker niet :D
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 24-04-15 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:06

Dan lekker voor de Golf gaan :j

En nee, die 5 dat snap ik!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:07

Ik denk dat je moet gaan rijden. Wij stonden hier voor hetzelfde dilemma, met ongeveer dezelfde keuzes. We hebben alles uitvoerig getest. Volkswagen viel af, ik (zeurpiet met rotrug) kon er niet langer dan een half uur in zitten. Volvo reed fijn, maar toen haalde de leasemaatschappij de hybride uit het assortiment, de andere opties waren ok. En de BMW reed heel fijn en vooral, het was de meest fijn zittende auto. Nog een maandje, dan mogen we hem halen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 10:09

maaikemuis schreef:
Ik denk dat je moet gaan rijden. Wij stonden hier voor hetzelfde dilemma, met ongeveer dezelfde keuzes. We hebben alles uitvoerig getest. Volkswagen viel af, ik (zeurpiet met rotrug) kon er niet langer dan een half uur in zitten. Volvo reed fijn, maar toen haalde de leasemaatschappij de hybride uit het assortiment, de andere opties waren ok. En de BMW reed heel fijn en vooral, het was de meest fijn zittende auto. Nog een maandje, dan mogen we hem halen.

Welke stoelen had jij geprobeerd in de Golf?

Ik heb er een met sportstoelen en, ja heus, massage stand geprobeerd.
Nog niet mee gereden(wat ik zeker ga doen)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:11

Als ik audi of bmw kan rijden, dan ga ik geen volkswagen golf rijden.
Met alle respect, maar ik vind golf saai en weinig vernieuwend.

Als ik kan kiezen tussen bmw en audi, dan wordt het bmw. Rijdt heerlijk en stijlvol.
Audi heb ik niets mee.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:16

Heb je al eens gedacht aan een Skoda Superb? Dit vind ik echt een upgrade ten opzichte van een Golf. Ook kostentechnisch is deze auto aantrekkelijk

Zoals eerder genoemd zijn de stoelen van een Golf dramatisch voor mensen die veel rijden. In mijn geval is mijn bestuurdersstoel na 1,5 jaar om ARBO-technische redenen vervangen namelijk :+

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:17

Heb je ook al gekeken naar de golf met 7% bijtelling? Scheelt toch behoorlijk in de kosten per maand :)

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:17

Ik zou ze allemaal niet doen. Er zijn op het moment leuke en serieus erg sportieve auto's op de markt met een zeer lage bijtelling omdat ze deels elektrisch zijn.
Dan ben je bijna dief van je eigen portemonnee

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:19

Ik zou persoonlijk zeker voor de 1 serie gaan.
Nu ben ik compleet BMW gek, maar heb een aantal keer in de 1 serie gereden en vind deze persoonlijk erg fijn, luxe en ruim!

Ook vind ik het model erg leuk!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:19

Gaan rijden en dan niet voor een kwartiertje maar echt een langer stuk zodat je een goed beeld hebt wat goed zit.
Vriendlief heeft ook auto's gereden, voor even, waar ik absoluut niet in kon zitten en na een 10 minuten al pijn in mijn rug had of zelfs een kussen mee ging zodat ik daarop kon gaan zitten omdat de rugleuning verschrikkelijk is en niet past met mijn rug. Gelukkig waren dit tijdelijke auto's en hebben we nu een auto van onzelf (die ons beide past). Ik ging zelfs liever met mijn nissan terrano (die had ik toen nog) op pad voor een heel lang eind en dan zelf de benzine betalen, dan dat ik in die pleurisstoelen ging zitten en ik de benzine niet hoefde te betalen. En dat waren echt geen slechte auto's (Opel Vectra, Fiat Stilo Abarth en zo zijn er nog wel meer) maar voor mij niet geschikt.
Als ik dit zo terug lees ben ik best een zeikerd met auto's, ding moet aan een waslijst vol met eisen voldoen :list: :') :oo

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:22

Boras schreef:

Als ik kan kiezen tussen bmw en audi, dan wordt het bmw. Rijdt heerlijk en stijlvol.
Audi heb ik niets mee.

Golfjes zijn serieus goede auto's wanneer je naar auto's kijkt uit hetzelfde segment dan steekt de golf er met kop en schouders bovenuit.de auto is technisch beter afgesteld, heeft een beter rijgedrag en klopt meer. Alles zit waar het hoort te zitten.
Audi en BMW kan niet tippen aan de prijs kwaliteitsverhouding van een golf

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:23

Bij ons zijn het ongeveer dezelfde keuzes.
Ik heb na een Golf voor de bmw 116d gekozen. Rijd echt een stuk aangenamer als de golf. Ik voel me er veiliger en zelfzekerder in. Ik heb het gevoel dat ik alles beter kan zien en inschatten. Neen ik zou niet twijfelen, Go for the beamer !!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:24

Een echte bmw gek hier dus misschien niet helemaal objectief haha.
Ik zou gaan voor de bmw omdat ik vind dat je daar het meeste comfort in hebt. Een Audi is tegenover bmw echt inleveren op je comfort. Familie heeft haar bmw weggedaan en daar een Audi voor teruggenomen maar ook zij vind dat ze erg achteruit is gegaan qua comfort.

Bmw's zijn gewoon erg degelijke auto's en daarnaast ook erg mooi. De oude 5 serie benzine is weggegaan met 7 ton op de teller en de 316i met 4,5 ton. Zegt toch iets over de auto denk ik zo haha

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:28

Ik zie ook de Seat in je lijstje staan!
Auto's rijden echt super! stabiele weg ligging zuinig lekker vlot stoelen zitten erg comfortabel...
ik zou idd in de verschillende auto's een proefrit maken en kijken wat het best bevalt;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:02

Persevero schreef:
Boras schreef:

Audi heb ik niets mee.

Golfjes zijn serieus goede auto's wanneer je naar auto's kijkt uit hetzelfde segment dan steekt de golf er met kop en schouders bovenuit.de auto is technisch beter afgesteld, heeft een beter rijgedrag en klopt meer. Alles zit waar het hoort te zitten.

Ik zeg niet dat golfjes geen hele goede en degelijke auto's zijn, maar ja het zijn wel golfjes.
En die vind ik een saai en ouderwets uiterlijk hebben. Een echte volkse wagen. Niets mis mee, maar als ik kon kiezen, dan koos ik wat anders.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:25

De golfjes en polo's van nu zijn niet meer zo goed en degelijk als wat jaren geleden. :)

De versnellingsbakken van nu kunnen een stuk minder hebben. Evenals het blok! Ook bij de nieuwe caddy's trouwens. :)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:45

[]
Persevero schreef:
Boras schreef:

Audi heb ik niets mee.

Ik zeg niet dat golfjes geen hele goede en degelijke auto's zijn, maar ja het zijn wel golfjes.
En die vind ik een saai en ouderwets uiterlijk hebben. Een echte volkse wagen. Niets mis mee, maar als ik kon kiezen, dan koos ik wat anders.[/quote]

Als je het hebt over de Golf 5 en 6, dan zeker! Maar het nieuwe type Golf 7, sportieve uitvoering is echt niet het saaie golfje als waar jij het over hebt :n

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:48

NatasjavE schreef:
maaikemuis schreef:

Welke stoelen had jij geprobeerd in de Golf?

Ik heb er een met sportstoelen en, ja heus, massage stand geprobeerd.
Nog niet mee gereden(wat ik zeker ga doen)

De sportstoelen. Ik kwam er niet in weg met mijn rug. En er werd vreselijk moeilijk gedaan om ook de bijrijdersstoel volledig verstelbaar te krijgen. Toen waren we er wel klaar mee.

Mijn probleem is dat ik erg lange benen heb, hierdoor pas ik niet goed op de zitting. Wanneer het ruggedeelte dan erg rechtop is gebouwd, mis ik steun op de onderste gedeelte van mijn rug. En dit was niet voldoende aanpasbaar voor mijn rug. de BMW was echt van onder tot boven sluitend te krijgen. Echt, ik wilde die auto niet meer terugbrengen <3

Mijn eigen auto is overigens een Peugeot 107. En die heeft raar genoeg voor mij de perfecte stoel, maar ja, daar rij je niet voor je lol heel nu dagelijks mee door.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:51

Als je nu Peugeot rijd word je niet gelukkig van een Audi denk ik. Ik heb er diverse gereden (nieuw tot oud), maar wat een stugge ellende := .